تور کانادا: آیا کانادا مانند آمریکا پذیرش مهاجر را متوقف خواهد نمود

به گزارش مجله فناوری، بناست ایالات متحده آمریکا به دستور پرزیدنت ترامپ کل برنامه های مهاجرتی خود را معلق کند. لغو برنامه های مهاجرتی آمریکا طی توئیتی به وسیله ترامپ اعلام شد. رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود گفت : به منظور مبارزه با دشمن نامرئی، فرمان اجرایی لغو موقت برنامه های مهاجرتی آمریکا را امضا خواهد نمود. به عقیده بسیاری از مفسران، لغو برنامه های مهاجرتی آمریکا نه به علت نگرانی از شیوع بیشتر کرونا بلکه بعلت ترس از عواقب مالی بعد از کرونا مانند بیکاری گسترده در آمریکاست. زمان اعلام نتایج قرعه کشی گرین کارد آمریکا نزدیک است و هنوز تعیین نیست این تصمیم بر روی نتایج قرعه کشی گرین کار تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

تور کانادا: آیا کانادا مانند آمریکا پذیرش مهاجر را متوقف خواهد نمود

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آیا کانادا هم برنامه مهاجرت را معلق خواهد نمود؟

سوال اینجاست که کانادا چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت؟ آیا کانادا هم با ترس از عواقب اقتصادی بعد از کرونا جلوی ورود مهاجران را حداقل تا مدتی خواهد گرفت؟ شاید پاسخ به این سوال در این شرایط سخت و زود باشد. اما با توجه به رویکرد های اقتصادی دولت کانادا و مقایسه آن با آمریکا، می توان پیش بینی هایی در این مورد داشت.

ابتدا شرایط اداره مهاجرت کانادا و ویزا های صادره را در ماه آوریل که تقریبا از اعلام رسمی شیوع کرونا سه ماه میگذرد آنالیز میکنیم. در ماه جاری (آوریل 2020) دولت فدرال کانادا در مجموع چهار پذیرش اکسپرس انتری را برگزار نمود. از طرفی دولت های استانی هم در ماه آوریل همچنان برنامه های مهاجرتی خود را ادامه داده اند. به اسم مثال دولت بریتیش کلمبیا یک پذیرش برگزار نموده است. پس بعید به نظر میرسد حداقل اکنون برنامه ای برای توقف مهاجرت وجود داشته باشد.

اما شرایط اقتصادی کانادا بعد از بحران کرونا شرایط چه تغییری می نماید؟ شاید نگاهی به دلایل پذیرش مهاجر و تفاوتهای آن بین کانادا و آمریکا پاسخ این موضوع باشد. اصولا دلایل مهاجر پذیری در آمریکا بیشتر به حفظ گوناگونی جمعیت باز میشود و عملا اقتصاد آمریکا سهم عمده ای از تازه مهاجران در نظام اقتصادی خود ندارد. در صورتیکه کانادا را از این حیث می توان نقطه مقابل آمریکا دید. بخشی از اقتصاد کانادا بشدت نیازمند ورود مهاجران است. مهاجران برای کانادا مانند خون تازه به اقتصاد این کشور قدرت می دهند.

بطور میانگین هر مهاجر تا لحظه ورود به کانادا برای این کشور 30 هزار دلار ارز آوری دارد، حال آنکه برنامه ریزی دولت کانادا برای سال 2020 پذیرش حدود 340 هزار مهاجر است. طی یک محاسبه سر انگشتی در میابیم که حداقل ده میلیارد و دویست میلیون دلار تا لحظه ورود مهاجران ارز به سیستم اقتصادی کانادا تزریق خواهد شد. اگر به این رقم مبالغ سرمایه گذاری برای مهاجرت را بیافزاییم، عدد قابل توجهی حتی برای اقتصاد عظیم کانادا خواهد بود. عددی که کشور کانادا بویژه در شرایط بیکاری بعد از کرونا به آن نیاز خواهد داشت.

شرایط پناهندگی کانادا تغییر می نماید؟

اصولا پناهندگی به اسم روش مهاجرتی محسوب نمی شود. اگر با شاخص هایی که در بالا ذکر کردیم بخواهیم پناهندگی را سنجش کنیم. میبینیم این روش اقامت تنها هزینه بر روی دست کانادا خواهد گذاشت و فرصتهای شغلی را در کانادا کم و رقابتی تر خواهد نمود. از طرفی بر اساس نظر سنجی که در کانادا صورت گرفته، 60% کانادایی ها با پذیرش پناهنده بیشتر در کانادا مخالفند. با این توصیفات می توان حدس زد که شرایط برای پذیرش پناهندگان در کانادا بعد از کرونا سخت تر خواهد شد.

بعد از جمع بندی نهایی به این نتیجه می رسیم گرچه سیاست های کلان دولت ها در شرایط بحرانی غیر قابل پیش بینی هستند اما حداقل بر اساس اعداد و ارقام و منطق حاکم بر آن به نظر نمی رسد دولت کانادا دست به توقف پذیرش مهاجر بزند. شما هم نظر خود را در بخش نظرات همین صفحه در این باره بگویید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1240

به "تور کانادا: آیا کانادا مانند آمریکا پذیرش مهاجر را متوقف خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: آیا کانادا مانند آمریکا پذیرش مهاجر را متوقف خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید