ائتلاف سعودی یک کشتی دیگر حامل سوخت را آزاد کرد

به گزارش مجله فناوری، شرکت نفت یمن از آزادی یک کشتی حامل سوخت به دست ائتلاف سعودی اطلاع داد، اما بیان نمود ائتلاف هنوز 13 کشتی را در توقیف نگه داشته است.

ائتلاف سعودی یک کشتی دیگر حامل سوخت را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شرکت نفت دولت نجات ملی یمن امروز (شنبه) اعلام نمود، ائتلاف متجاوز کشتی سی ادور (SEA ADORE) حامل مشتقات نفتی را پس از 38 روز توقیف آزاد نموده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، این کشتی حامل 30 هزار تن دیزل است.

شرکت نفت یمن در ادامه توضیح داد: ائتلاف متجاوز همچنان 13 کشتی را در توقیف خود دارد و این کشتی ها حامل 330 هزار تن بنزین و دیزل هستند.

این شرکت ادامه داد، توضیحات مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن در برابر شورای امنیت پیرامون ورود بدون مانع کشتی های سوخت به بندر الحدیده حاوی مغلطه بود.

هفته گذشته هم ائتلاف سعودی-آمریکایی کشتی بهیا داماس (Bahia Damas) حامل 24 هزار و 854 تن بنزین را پس از 146 روز توقیف در سواحل یمن آزاد کرد.

ائتلاف سعودی همچنان به توقیف کشتی های حامل گاز، دارو و گاز مصرفی در منازل ادامه می دهد و این در حالی است که کشتی ها مذکور از سازمان ملل مجوز ورود دارند.

پرداخت جریمه وضع شده بر این کشتی ها بر عهده مردم یمن است و همین موضوع بر رنج شدید آن ها در پی وخامت اوضاع معیشتی می افزاید.

بحران سوخت بر همه جوانب زندگی مردم از مصرف خانگی تا سوخت خودرو ها و فعالیت بیمارستان ها و ... تأثیر گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 432

به "ائتلاف سعودی یک کشتی دیگر حامل سوخت را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی یک کشتی دیگر حامل سوخت را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید