احتمال دستیابی به توافق پسابرگزیت در امروز

به گزارش مجله فناوری، منابع خبری از احتمال دستیابی به توافقی پسابرگزیت میان اتحادیه اروپا و انگلیس در امروز خبر دادند.

احتمال دستیابی به توافق پسابرگزیت در امروز

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بی بی سی در گزارشی بیان کرد مذاکرات پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا تا اواخر شب گذشته ادامه داشت و احتمال می رود تا توافقی در امروز، پنجشنبه اعلام گردد.

بر اساس این گزارش، مذاکره نمایندگان در بروکسل در کوشش هستند تا جزئیات در مورد حق و حقوق ماهیگیری که مانعی برای دستیابی به یک توافق در طول ماه های مذاکره بود را نهایی نمایند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، بوریس جانسون، کابینه خود را از دستیابی به پیشرفت هایی آگاه نموده است.

بی بی سی در ادامه به نقل از یکی از دبیران بخش سیاسی خود بیان کرد که گفته است دولت انگلیس در مورد دستیابی به یک توافق بسیار مطمئن است.

بی بی سی در خبر دیگری بیان کرد اتحادیه اروپا و انگلیس در شُرف امضای یک توافقنامه تجاری پسابرگزیت هستند. این شبکه همچنین نوشته است مذاکره نمایندگان در حال کار بر روی جزئیات نهایی هستند.

انتظار می رود که سند توافق در مورد 2 هزار صفحه باشد و هر دو طرف، تا تاریخ 31 دسامبر، زمانی که انگلیس از قوانین اتحادیه اروپا خارجی می گردد، موافقت مجلس های دو طرف را کسب کند.

بعضی منابع در اتحادیه اروپا گفته اند بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورزولا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا با یکدیگر به منظور کوشش برای برداشتن موانع تا پیش از توقف مذاکرات در کریسمس در تماس هستند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز رسانه های خبری بیان کردند در نشستی که روز گذشته میان سران اتحادیه اروپا و انگلیس پیرامون توافق پسابرگزیت برگزار گردید، اختلاف نظراتی بر سر موضوعات اصلی وجود داشت و آن ها در کوشش بودند تا توافق تجاری را به موقع منعقد نمایند تا از اختلافات احتمالی در خاتمه سال جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 911

به "احتمال دستیابی به توافق پسابرگزیت در امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال دستیابی به توافق پسابرگزیت در امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید