ادامه اختلاف دو رقمی میان ترامپ و بایدن

به گزارش مجله فناوری، نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد در تقریبا سه هفته مانده تا روز انتخابات، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنان با اختلاف دو رقمی از رقیب دموکرات خود جو بایدن عقب است.

ادامه اختلاف دو رقمی میان ترامپ و بایدن

نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد بایدن نامزد مورد علاقه 54 درصد از رای دهندگان احتمالی است و میزان حمایت از ترامپ نزد همین گروه از رای دهندگان 42 درصد است.

این نظرسنجی در سطح ملی صورت گرفته و بازتاب شرایط آرای عمومی است. در رقابت دو نامزد در ایالت های مختلف آمریکا که 270 رای الکترال برای پیروزی در انتخابات احتیاج هست شرایط متفاوت است. نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی درباره ایالت هایی که رای آنها بین دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه تغییر می نماید (ایالت های میدان نبرد)، باز هم بایدن پیشتاز است اما اختلاف دو نامزد کمتر است.

مهمترین مانع در برابر ترامپ شاخص کلی محبوبیت او نزد رای دهندگان آمریکایی و ارزیابی ها درباره مدیریت او در بحران کرونا است. به نظر می رسد ترامپ نتوانسته نظر مردم آمریکا درباره این ملاک ها را تغییر دهد.

شاخص کلی محبوبیت ترامپ نزد رای دهندگان واجد شرایط 45 درصد مثبت و 54 درصد منفی است. 47 درصد از رای دهندگان گفته اند قویا عملکرد ترامپ را قبول ندارند.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در فاصله زمانی (9-6 اکتبر) (18-15 مهر) به وسیله نمونه گیری تصادفی در سطح ملی از بین 1014 نفر از آمریکایی های بزرگسال شامل 879 نفر از رای دهندگان واجد شرایط و 725 نفر از رای دهندگان احتمالی با ضریب خطای مثبت و منفی 3.5 درصد صورت گرفته است.

تارنمای ووکس نوشت: تازه ترین نظرسنجی سی بی اس نشان می دهد که اختلاف پیشتازی بایدن در برابر ترامپ در میشیگان و آیووا 6 درصد است. ترامپ در انتخابات سال 2016 در هر دوی این ایالت ها پیروز شده بودند. در نوادا ایالتی که هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها درانتخابات 2016 پیروز شد، بایدن با اختلاف 6 درصد جلوتر است.

تازه ترین نظرسنجی دانشگاه والاس در ایالت هایی که آرای آنها بین دموکرات ها و جمهوریخواهان رد و بدل می گردد نشان می دهد که بایدن با اختلاف 5 و 7 از ترامپ در ایالت های پنسیلوانیا و ویسکانسین جلوتر است.

اگر ترامپ نتواند مانند سال 2016 دستکم در یکی از ایالت های غرب میانه شامل میشیگان، پنسیلوانیا یا ویسکانسین پیروز گردد شانسی برای کسب آرای کالج الکترال ندارد.

نظرسنجی موسسه فایو ترتی ایت نشان می دهد بایدن در میشگان به طور متوسط با اختلاف 8 درصد، در پنسیلوانیا 7.3 درصد و در ویسکانسین 7.2 درصد از ترامپ جلوتر است. همچنین دو ایالت غرب میانه شامل آیووا و اوهایو نیز که در سال 2016 با اختلاف 8 درصد و بیشتری به پیروزی ترامپ یاری کردند اکنون از حمایت از این نامزد جمهوریخواه فاصله گرفته اند.

نظرسنجی فایو ترتی ایت نشان داد که در آیووا بایدن با اختلاف یک درصد رقیب پیشتاز ترامپ است. در اوهایو با 0.7 درصد و در آریزونا و فلوریدا با سه و چهار درصد بیشتر جلو افتاده است.

پیش بینی این فایو ترتی ایت از نظرسنجی های صورت گرفته در سطح ایالتی و ملی نشان می دهد که بایدن بین 86 تا 100 درصد شانس پیروزی در انتخابات 2020 دارد که رقمی بالاتر از شانس پیروزی کلینتون در انتخابات 2016 است.

فایو ترتی ایت در عین حال عنوان نموده که پیشتازی بایدن در نظرسنجی ها به این معنی نیست که او الزاما در انتخابات پیروز می گردد و ترامپ ممکن است شکست بخورد. شان ترند تحلیلگر این شرکت در توئیتی ضمن اعلام این موضوع نوشت: با توجه به گرایش راست گرایانه کالج انتخاباتی ترامپ ممکن است با چند درصد اختلاف در آرای عمومی شکست بخورد و با این حال درایالت های مانند فلوریدا، پنسیلوانیا و آریزونا با اکثریت آرای الکترال پیروز گردد.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر 2020 (13 آبان) برگزار می گردد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 754

به "ادامه اختلاف دو رقمی میان ترامپ و بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اختلاف دو رقمی میان ترامپ و بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید