ادامه تظاهرات در بلغارستان پس از استعفای دولت این کشور

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران: مدت زمان کوتاهی پس از اعلام خبر غیرمنتظره استعفای دولت بلغارستان، مردم معترض این کشور به سوی ساختمان مجلس حرکت کردند.

ادامه تظاهرات در بلغارستان پس از استعفای دولت این کشور

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ در حالی که بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان از استعفای دولت این کشور خبر داده است، مردم معترض به راهپیمایی خود در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان ادامه دادند.

روز چهارشنبه حدود 2 هزار نفر از مردم معترض بلغارستان به سوی ساختمان مجلس این کشور حرکت کردند و در جریان حرکت به سوی مجلس با تعدادی از هواداران بوریسوف که خواهان بازگشت وی به قدرت بودند، برخورد کردند که نیروهای پلیس این دو دسته را از هم جدا کردند.

استعفای دولت بلغارستان ده روز پس از شروع تظاهرات سراسری در این کشور در اعتراض به افزایش قیمت برق و کاهش سطح استانداردهای زندگی، اجرا شده است. بوریسوف در نشست مجلس بلغارستان ضمن اعلام استعفای خود تأکید کرد، این مردمی هستند که ما را به قدرت آوردند و ما امروز این قدرت را به آنان بازمی گردانیم.

یک معترض بلغاری در این رابطه گفت: نارضایتی مردم به اوج خود رسیده بود. این فرایند نمی تواند ادامه یابد. ما بوریسوف را برکنار کردیم، کسی که کوچکترین مشکل بود ولی سایرین هنوز در قدرت هستند، این دلیل اصلی ادامه تظاهرات و مقابله ما است.

تظاهرات گسترده در بلغارستان با افزایش قیمت برق تشدید شد ولی این تظاهرات گسترده سپس تمرکز اصلی خود را روی مسائل دیگری از جمله نرخ بالای بیکاری، پایین بودن دستمزدها، فساد اقتصادی و انحصار قدرت، قرار داده است.

بلغارستان فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود و اتحادیه های کارگری اعلام می نمایند نرخ بیکاری این کشور به بیش از 18 درصد رسیده است.

خشونت و درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس در روز دوشنبه و سه شنبه منجر به زخمی شدن بیش از 28 نفر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 291

به "ادامه تظاهرات در بلغارستان پس از استعفای دولت این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تظاهرات در بلغارستان پس از استعفای دولت این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید