اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت شده است

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به بروز حوادث جداگانه در منطقه بزرگراه ام -4 گفت: گاهی اوقات حوادثی در ادلب و در بزرگراه ام -4 اتفاق می افتد اما در مجموع، شرایط به خوبی پیش می رود و 200 هزار پناهجو به خانه بازگشته اند.

اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت شده است

اردوغان در ادامه تأکید کرد که شرایط در ادلب سوریه در حال تثبیت شدن است.

لازم به ذکر است که از اواخر ماه فوریه و پس از حمله وسیع شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی تحریر الشام به مواضع نیروهای دولت سوریه شرایط در استان ادلب رو به وخامت گذاشت. ارتش سوریه نیز در واکنش به این یورش گسترده به روی نیروهای تروریستی آتش گشود.

در همین اثنا، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت ارتش ترکیه نیز- که قرار نبود در آن محل حضور داشته باشد- زیر آتش توپخانه ای نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است.

اما پس از ملاقات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اردوغان، همتای ترکیه ای خود در روز پنجم مارس، بهبود شرایط در ادلب سوریه امکانپذیر شد و دو طرف سندی مشترک را پذیرفتند که در آن ضمن تأکید بر تعهد خود به الگوی آستانه، آتش بس اظهار داشتند.

افزون بر آن، مسکو و آنکارا توافق کردند که در بزرگراه ام -4 بطور مشترک گشت زنی نمایند.

دو طرف همچنین توافق کردند که در شمال و جنوب بزرگراه ام -4 در سوریه که استانهای لاذقیقه و حلب را به یکدیگر متصل می نماید.، یک کریدور امنیتی به طول شش کیلومتر ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 564

به "اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید