استفاده از نفت کوره ایران مشمول تحریم ها نیست

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران: اتحادیه حمایت و جبران خسارت کشتی داران ژاپن به اعضای خود اعلام کرد استفاده از نفت کوره تولید ایران بر اساس قوانین اتحادیه اروپا ممنوع نیست.

استفاده از نفت کوره ایران مشمول تحریم ها نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شیپ اند بوکر، اتحادیه حمایت و جبران خسارت کشتی داران ژاپن (کلوب پی ان آی ژاپن) به اعضای خود گفت استفاده از نفت کوره تولید ایران بر اساس قوانین اتحادیه اروپا ممنوع نیست.

پیشتر کلوب پی اند آی ژاپن اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا می تواند تحریم های خود را نه تنها بر نفتکش های حامل نفت ایران بلکه حتی بر کشتی هایی که فقط از سوخت تولید شده در ایران استفاده می کنند نیز اعمال کند.

اتحادیه حمایت و جبران خسارت کشتی داران ژاپن طی بخشنامه ای گفت: اکنون به نظر می رسد کشتی هایی که حامل ترکیبی از نفت خام ایران هستند، مشمول ممنوعیت ها نیستند، به شرطی که نفت کوره حمل شده برای مصرف خود کشتی باشد و نه به عنوان بار. شرط دیگر لغو این ممنوعیت آن است که نفت کوره مورد استفاده در کشوری غیر از ایران تولید شده باشد و یا در نتیجه شرایط فورس ماژور از یک بندر در ایران تهیه شده باشد.

کلوب پی اند آی ژاپن روز 28 ژوئن سال گذشته به اعضای خود هشدار داده بود از خرید مخازنی که مشکوک به داشتن نفت ایران هستند خودداری کنند و از خرید نفت کوره ایران نیز بپرهیزند، زیرا ممکن است پوشش بیمه اتکایی آنها از سوی شرکت های اروپایی باطل شود.

بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا، حمل و بیمه حمل فرآورده های نفتی ایران ممنوع است. در این تحریم ها که از ابتدای جولای 2012 اجرایی شده به وضوح معین نشده که کدام فرآورده ها مشمول این تحریم ها هستند. اما بعدا اعلام شد که نفت کوره مصرفی کشتی ها از قواعد فراورده های نفتی حمل شده تبعیت نمی کنند.

6

منبع: تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 314

به "استفاده از نفت کوره ایران مشمول تحریم ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نفت کوره ایران مشمول تحریم ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید