افتتاح اولین مرکز مهارت آموزی کوثر مشاغل خانگی در منطقه 14

به گزارش مجله فناوری، پنجاه و سومین مرکز مهارت آموزی کوثر با رویکرد حمایت از مشاغل خانگی با حضور مدیرکل امور بانوان، شهردار منطقه و جمعی از معاونین و مدیران شهری در منطقه 14 افتتاح شد.

افتتاح اولین مرکز مهارت آموزی کوثر مشاغل خانگی در منطقه 14

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه این مرکز ضمن تشکر از شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 14 گفت: این مرکز با مساحت 220 متر، دارای 16 غرفه در زمینه های زیورآلات، پوشاک، کالای خواب و ... است که در مجموع موجب اشتغال حدود 70 نفر از زنان ساکن منطقه با اولویت زنان سرپرست خانوار می گردد. هر غرفه به یک کارآفرین اختصاص می یابد و با ایجاد یک شبکه فراوریی متشکل از زنانی که به دلایل مختلف امکان کار در بیرون از منزل را ندارند، به توسعه اشتغال و فراوری یاری می نماید.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه در حال حاضر 3 مرکز کوثر در سطح منطقه 14 فعال هستند، ایده راه اندازی مرکز چهارم با رویکرد مشاغل خانگی بسیار عالی است و کوشش می کنیم با حمایت و ترویج این ایده، زمینه توسعه و تسری آن به سایر مناطق را فراهم کنیم. امیدواریم این نمونه تا خاتمه سال جاری به عنوان نمونه قابل اجرا در دیگر مناطق نیز اجرا گردد و منطقه 14 جهت انتقال تجربه خود پیشرو باشد.

مدیر کل امور بانوان در خاتمه گفت: با توجه به نزدیکی ایام سوگواری امام حسین (ع)، امیدوارم ما هم بتوانیم همچون ایشان در راستا حفظ عزت و کرامت همه شهروندان و زنان سرپرست خانوار در حد اعلا گام برداریم.

عباسی، شهردار منطقه 14 نیز در نشست افتتاح این مرکز گفت: برای داشتن شهری شهروندمدار، کسب رضایت شهروندان لازم است و این امر زمانی محقق می گردد که حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یکی از اولویت ها در نظر گرفته و برای آن برنامه ریزی دقیق داشته باشیم. زنان سرپرست خانواری که با تکیه بر توانمندی و اراده خود برای مدیریت خانواده کوشش می نمایند موجب عزت ما هستند و تکلیف ما حمایت از ایشان در عرصه های مختلف است.

لازم به ذکر است در حال حاضر 52 مرکز مهارت آموزی کوثر در سطح شهر تهران با 755 نفر شاغل وجود دارد که با رویکرد کارآفرینی اجتماعی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار توسط شهرداری تهران ایجاد شده و با نظارت اداره کل امور بانوان فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 682

به "افتتاح اولین مرکز مهارت آموزی کوثر مشاغل خانگی در منطقه 14" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین مرکز مهارت آموزی کوثر مشاغل خانگی در منطقه 14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید