افزایش آمار اعمال جراحی و درخواست خون، ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده

به گزارش مجله فناوری، مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به افزایش اعمال جراحی و در نتیجه افزایش احتیاج به خون و فرآورده های آن گفت: ذخایر خون استان تهران در شرایط شنماینده ای قرار گرفته اند و از شهروندان تهرانی دعوت می کنم تا همانند همواره از بیماران احتیاجمند به خون حمایت نمایند و با پیشقدم شدن در اهدای خون یاری نمایند تا شرایط به حالت متعادل برگردد.

افزایش آمار اعمال جراحی و درخواست خون، ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا مهدی زاده با اعلام اینکه با کاهش آمار کرونا، آمار جراحی ها و درخواست خون، افزایش یافته است، گفت: با توجه به بالا رفتن اندازه جراحی های نیازمند به خون مصرف خون افزایش یافته و ذخایر خون استان تهران در شرایط شنماینده ای قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: از شهروندان تهرانی دعوت می کنم تا همانند همواره از بیماران نیازمند به خون حمایت نمایند و با پیشقدم شدن در اهدای خون یاری نمایند تا شرایط به حالت متعادل برگردد.

وی ضمن ابراز مسرت از کاهش آمار مبتلایان به کرونا در پی واکسیناسیون گسترده گفت: امیدواریم با استقبال بیشتر شهروندان از اهدای خون شرایط پایداری در ذخایر خون استان تهران به وجود آید.

وی گفت: کسانی که واکسن های استرازنکا و اسپوتنیک را دریافت نموده اند دوهفته از اهدای خون معاف هستند و بعد از 14 روز شرایط اهدای خون را دارند ولی تزریق دیگر واکسن های کرونا منعی برای اهدای خون ندارد. بعلاوه بهبود یافتگان کرونا هم می توانند یک ماه پس از بهبودی برای اهدای خون مراجعه نمایند.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، مهدی زاده تاکید نمود: اهدای خون تاثیر واکسن کرونا را کاهش نمی دهد و اهدای این حجم از خون در ایمنی اهدانمایندگان پس از تزریق واکسن کرونا تاثیر منفی ندارد. بنابراین اهدا نمایندگان با خیال راحت می توانند نسبت به اهدای خون اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1320

به "افزایش آمار اعمال جراحی و درخواست خون، ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار اعمال جراحی و درخواست خون، ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید