انتقاد یک سینماگر از افزایش حق اشتراک فیلیمو

به گزارش مجله فناوری، مهر نوشت: یک تهیه کننده با اشاره به افزایش ناگهانی حق اشتراک یکی از پلتفرم ها که طی یک ماه در دو نوبت صورت گرفت و اعتراضاتی به همراه داشت، بیان نمود که این افزایش قیمت به اعتماد مخاطب ضربه می زند.

انتقاد یک سینماگر از افزایش حق اشتراک فیلیمو

بیشتر از دو هفته از افزایش قیمت 100 درصدی حق اشتراک فیلیمو نگذشته بود که این وی او دی، باردیگر حق اشتراک کاربران را به میزان زیادی افزایش داد. 2 هفته پیش بود که این پلتفرم اشتراک فیلم، حق اشتراک کاربران خود را با یک شیب صعودی از 30 هزار تومان به 60 هزار تومان رساند و حالا این رقم با یک افزایش عجیب و غیرمعقول به 99 هزار تومان رسیده است.

این افزایش غیرمنطقی آن هم در یک بازه زمانی کوتاه اگرچه واکنش بسکمک را در بر داشت، اما از طرف نهاد های مسئول با سکوت محض روبرو بوده است؛ نهاد های مسئولی که باید ترمز این گرانی های بی حد و حصر را می کشیدند و نشان می دادند که وظیفه نظارتی شان را به درستی انجام می دهند.

برخی از تهیه کنندگان و سینماگران فعال در عرصه شبکه خانگی نسبت به این افزایش بی رویه واکنش نشان داده اند. کوروش انصاری، تهیه کننده تلویزیون و عضو کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری است که درباره این افزایش بی حد و مرز حق اشتراک گفت: مردم در این شرایط که کرونا در جامعه شیوع بسکمک دارد، در خانه ها مانده اند، اعتماد کرده اند و فیلم و سریال ها را از طریق شبکه های مجازی می بینند و متأسفانه با این افزایش قیمت با یک لطمه روبرو می شوند.

وی ادامه داد: مردم سعی می کنند به خاطر کرونا کم تر به سینما بروند و تفریحات این چنینی ندارند پس ما هم باید کمک کنیم تا کم تر در این شرایط هزینه کنند، اما به بهانه این که می خواهیم کیفیت را افزایش دهیم قیمت ها را افزایش می دهیم.

انصاری در توجیه آن ها که می گویند هزینه تولید محصولات افزایش پیدا کرده است، اعلام کرد: اگر 10 درصد هزینه ها بالا می رود، قیمت ها هم باید به همان میزان بالا برود. اگرچه تخفیف هایی هم در همین قیمت ها لحاظ شده است، اما تخفیف برای همه هم اعمال نمی شود.

وی درباره شائبه اشتغالزایی از طریق این افزایش قیمت ها در وی اودی ها شرح داد: زمانی هست که شرایط نرمال است و ما می گوئیم همه باید در این شرایط اشتغالزایی و حتی تجارت کنند و در واقع باید اشتغال و درآمدی وجود داشته باشد که بتوان با چنین هزینه هایی در ادامه درآمدزایی کرد، اما چنین شرایطی اکنون فراهم نیست. مردم از شرایط مادی مناسبی برخوردار نیستند و نمی توان صرفاً به فکر منافع عده ای قلیل مثل صاحبان وی او دی ها بود.

انصاری اضافه کرد: این نکته هم گفته می شود برای کیفیت بهتر این کار صورت گرفته یک توجیه است، چون مردم با همین کیفیت هایی که ارائه شده است سریال ها را می بینند و تا الان استقبال هم شده است.

وی این افزایش قیمت یک باره را آسیب زا دانست و اظهار کرد: ما در این شرایط باید هوای هم را داشته باشیم، مردم هستند که ما را سرپا نگه می دارند و وقتی مردم به ما و محصولات ما اعتماد می کنند نباید یک باره قیمت ها را بالا برد و به این اعتماد ضربه زد.

این تهیه کننده تلویزیون در پایان اعلام کرد: ما باید همیشه طرف مردم را بگیریم و از آن ها حمایت کنیم ممکن است وی اودی ها هم بخواهند سود ببرند، اما باید سود معقولی باشد و نباید در این سود مردم را از دست بدهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1068

به "انتقاد یک سینماگر از افزایش حق اشتراک فیلیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد یک سینماگر از افزایش حق اشتراک فیلیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید