تور دوحه: اولین جام جهانی زمستانی؛ شاید این پنج تیم به قطر نرسند

به گزارش مجله فناوری، تهران (پانا) - جام جهانی 2022 قطر تنها 373 روز با ما فاصله دارد اما تا بدین جای کار تنها دو کشور صعود خود را به این رقابت ها قطعی نموده و این در حالی است که کشورهای بزرگی وجود دارند که ممکن است رنگ نخستین جام جهانی زمستانی را نبینند.

تور دوحه: اولین جام جهانی زمستانی؛ شاید این پنج تیم به قطر نرسند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایرنا، جام دنیای قطر تا اینجا آلمان، دانمارک و برزیل به عنوان سه تیمی که صعود خود را به این تورنمنت قطعی نموده اند، خوش آمد گفته است.

با احتساب صعود اتوماتیک میزبان، حالا 28 جای خالی برای تیم ها به جای مانده است. تیم های ملی سراسر دنیا نهایت کوشش خود را خواهند کرد تا از رزرو بلیت دوحه برای خود در نوامبر 2022 اطمینان حاصل نمایند.

اما باتوجه به اینکه سهمیه های به جای مانده اندک است، تمام تیم ها این شانس را ندارند که خود را به دوحه برسانند.

کشورهای بی شماری همین حالا خداحافظی زودهنگامی با جام دنیای 2022 داشته و انتظار می رود یک دوجین کشور دیگر نیز همین سرنوشت را تجربه نمایند.

سوئد

سوئد در حالی به دو بازی نهایی مرحله انتخابی خود وارد شد که فزونی محسوسی داشت و سرنوشتش در دستان خودش بود اما آنها پنجشنبه شب پس از متحمل شدن شکست دو بر صفر برابر گرجستان، شانس های خود را از کف دادند.

پیروزی یک بر صفر اسپانیا برابر یونان بدان معنا بود که در آستانه نبرد ماتادورها برابر یاران زلاتان ابراهیموویچ در آخرین بازی گروه که فرداشب برگزار می گردد، اسپانیایی ها از روی سر سوئد، جهش نموده و به صدر جدول رسیدند.

سوئد سهمیه پلی آف را برای خود قطعی نموده اما صعود مستقیم برای تیم تحت راهنمایی یان اندرسون حالا به مسوولیتی بسیار سخت بدل شده است. آنها می دانند که تنها یک برد برابر اسپانیا در سویل بلیت شان را برای تورنمنت سال آینده رزرو خواهد نمود.

در صورت صعود نکردن سوئد، بعد از ناکامی آنان در راهیابی به جام دنیای 2014 برزیل، این نخستین جام بزرگی از دست رفته برای آنان خواهد بود.

سوئیس

آنها هم مثل سوئد، سهمیه پلی آف ماه مارس سال آینده را برای خود قطعی نموده اند اما این راستا خطرناکی است که می تواند به غیبت آنان در جام دنیای زمستانی بیانجامد.

سوئیس یکی از سورپرایزهای جام ملت های 2020 اروپا بود؛ جایی که در یک هشتم به وسیله فرانسه حذف شدند و تاسف آور است که این تیم دوست داشتنی را در جام دنیای 2022 نبینیم.

تیم تحت راهنمایی مورات یاکین از سال 2002 تا به امروز در هیچ جام دنیای غایب نبوده و این در حالی است که آنها تا به امروز فراتر از یک چهارم نهایی را ندیده اند.

کرواسی

شاگردان زلاتکو دالیچ یکشنبه در نبرد سرنوشت برابر روسیه صف آرایی می نمایند. برد کرواسی آنان را به قطر می رساند و هر نتیجه دیگری به معنای دلهره ای به نام پلی آف است.

کرواسی هم اکنون از 9 بازی 20 امتیازی است و روسیه با 22 امتیاز صدرنشین است. کشور کوچک و فوتبال خیز کرواسی پس از استقلال از یوگوسلاوی در سال 1991، از 6 جام دنیای ممکن، در پنج دوره حضور داشته است.

کرواسی در طول این سال ها برخلاف انتظارت بوده و شگفتی آفرینی نموده است؛ آنها در جام دنیای 98 فرانسه سوم شده و در جام دنیای 2018 روسیه نیز پس از فرانسه قهرمان، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

غنا

تیم دوست داشتنی غنا پس از غیبت در جام دنیای روسیه، حالا در خطر از دست دادن دومین جام دنیای متوالی است. تیم تحت راهنمایی میلوان رایواچ در دومی دور انتخابی قاره آفریقا، بعد از آفریقای جنوبی در رتبه دوم گروه هفتم جای گرفته است. آفریقای جنوبی زیمبابوه حذف شده را شکست داد و غنا برابر اتیوپی که همانند زیمبابوه حذف شده، با تساوی یک بر یک متوقف شد.

آنها هم اکنون در مرحله سوم و پایانی، در استادیوم کِیپ کوست با آفریقای جنوبی سرشاخ خواهند شد.

تنها صدرنشینان گروه های دهگانه جواز صعود به مرحله نهایی را کسب خواهند کرد؛ مرحله ای که هر کدام از آنان را در فرآیندی متشکل از پنج بازی رفت و برگشت قرار می دهد.

غنا می داند که تنها یک پیروزی با تفاضل دو گل برابر آفریقای جنوبی در بازی فردا(یکشنبه) کافی است؛ در غیر این صورت رویای جام دنیای آنان در فاصله بیش از یک سال تا شروع این تورنمنت هیجان انگیز بر باد خواهد رفت.

کامرون

کامرونی ها هم امیدوارند تا به نخستین جام دنیای خود پس از سال 2014 راه پیدا نمایند اما شرایط به ضرر آنان در حال رقم خوردن است. آنها با دو بازی در دست در گروه چهارم، 9 امتیازی بوده و این در حالی است که ساحل عاج صدرنشین 10 امتیازی است.

کامرون دیشب مالاوی حذف شده را شکست داد و ساحل عاج امشب میزبان موزامبیکی است که آن هم حذف شده است. در صورت پیروزی ساحل عاج همه چیز به ملاقات سه روز بعد این تیم برابر کامرون در دوآلا گره خواهد خورد و کامرون تنها در صورت برد در این ملاقات خانگی رستگار خواهد شد.

بیست و دومین دوره رقابت های جام دنیای فوتبال در قطر از 30 آبان تا 27 آذرماه 1401 برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال فرانسه به واسطه قهرمانی در جام دنیای 2018 روسیه مدافع عنوان قهرمانی به شمار میرود. به علت شرایط جغرافیایی و آب وهوایی کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، این تورنمنت برای نخستین بار در فصل زمستان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1370

به "تور دوحه: اولین جام جهانی زمستانی؛ شاید این پنج تیم به قطر نرسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: اولین جام جهانی زمستانی؛ شاید این پنج تیم به قطر نرسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید