برترین بازارهای مسقط پایتخت عمان

به گزارش مجله فناوری، حیف است به مسقط سفر کنید و به بازارهای هیجان انگیز سنتی و مدرن این سرزمین افسانه ای سری نزنید. فرقی نمی کند به دنبال کالایی لوکس باشید یا در جست وجوی اشیای قدیمی و عجیب و غریب یا حتی اجناس ارزان قیمت؛ بازار های متنوع عمان در هر گوشه از این شهر نیازهای شما را برطرف خواهند کرد.

برترین بازارهای مسقط پایتخت عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب به شما بهترین بازار های شهر مسقط را معرفی می کنیم تا علاوه بر خریدی هیجان انگیز از بودن در کنار مردم این شهر و آشنایی بیش تر با فرهنگ و آداب و رسوم آن ها لذت ببرید.

مراکز خرید

مرکز خرید سیتی سنتر، سیب (City Center, Seeb)

شهر مسقط با سرعتی باورنکردنی به سوی دنیای مدرن پیشروی می نماید و این امر در تمام عناصر شهری آن به وضوح قابل مشاهده است. مرکز خرید سیتی سنتر در شهر سیب با مساحتی بالغ بر 60500 مترمربع یکی از عظیم ترین و مهم ترین مراکز خرید شهر مسقط است. در این مرکز خرید عظیم همه جور کالایی از لباس گرفته تا لوازم ورزشی و وسایل برقی پیدا می گردد. 160 فروشگاه از بر ترین برندهای دنیای در این مرکز خرید حضوری فعال دارند. سیتی سنتر تنها مکانی برای خرید کردن نیست؛ در این جا با بر ترین رستوران های بین المللی می توانید دلی از عزا دربیاورید.

خرید کردن و رفتن به فروشگاه های عظیم اغلب برای بچه ها کسل کننده است. سیتی سنتر با در نظر دریافت یک مکان سرگرمی فوق العاده به نام مجیک پلنت (Magic Planet) و سینمایی عظیم این مشکل عظیم را برای والدین حل نموده و علاوه بر عظیم ترها این مرکز خرید را به مکانی محبوب برای بچه ها و نوجوانان نیز تبدیل نموده است.

ساعت کار این مرکز خرید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب و در روزهای پنج شنبه و آدینه 10 صبح تا 12 نیمه شب اعلام شده است.

آدرس: Al Seeb St, Muscat, Oman

مسقط گرند مال (Muscat Grand Mall)

اگر برای رفتن به خرید میان یک مرکز خرید مدرن یا سنتی مردد هستید ما به شما مرکز خرید مسقط گرند مال را پیشنهاد می کنیم. این مرکز خرید یکی دیگر از بازارهای مشهور شهر مسقط است که در خیابان دوحه الادب (Dohat Al Adab) واقع شده است. مسقط گرند مال به دو بخش کاملاً متفاوت تقسیم شده است. بخشی از آن انواع فروشگاه های مدرن را ارائه می دهد در حالی که طرف دیگر آن به صورت یک بازار عربی کاملاً سنتی طراحی شده است. در این مرکز خرید 150 فروشگاه و یک سوپرمارکت وجود دارد. در فود کورت جذاب این مرکز خرید می توانید برای صرف یک نوشیدنی جذاب یا غذایی لذیذ کافه یا رستورانی باب میل تان انتخاب کنید. سه سینما و مکانی پر از سرگرمی های متنوع و بازی های الکترونیکی بخشی از یک بازارگردی هیجان انگیز برای بچه ها خواهد بود. برای دور شدن از فضای خرید و خستگی در کردن حتماً به طبقه دوم این مرکز خرید سری بزنید تا شاهد منظره ای شگفت انگیز از افق دریای بی کران شهر مسقط باشید.

ساعت کار این مرکز خرید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب و در روزهای پنج شنبه و آدینه 10 صبح تا 12 شب اعلام شده است.

آدرس: OM, Dohat Al Adab St, 113, Oman

عمان اونیوز مال (Oman Avenues Mall)

عمان اونیوز مال در مرکز شهر مسقط، واقع در خیابان سلطان قابوس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای انجام خریدی جامع و کامل و در عین حال مطمئن باشد. این بازار عظیم و محبوب عمانی در مساحتی بالغ بر 72000 مترمربع، 150 فروشگاه از برندهایی معتبر هم چون السی وایکیکی (LC Waikiki)، مک (MAC)، اچ اند ام (H&M)، نکست (Next) و ... را در خود جای داده است. از دیگر امکانات عالی و جذابی که باعث شهرت بیش تر این مرکز خرید شده می توان به فود کورتی عظیم، سینما، سالن ورزشی، بولینگ و یک سرزمین سرگرمی بچه ها به نام فن تازمو (Funtazmo) اشاره نمود.

ساعت کار این مرکز خرید در روزهای یک شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب و در روزهای پنج شنبه تا شنبه 10 صبح تا 11 شب اعلام شده است.

آدرس: Sultan Qaboos St, Muscat, Oman

سابکو سنتر (Sabco Center)

اگر دیدن اولین ها همواره برای تان جذاب بوده پس حتماً به مرکز خرید سابکو سنتر سری بزنید. این مرکز خرید اکنون عضوی از مجموعه عظیم مجتمع خرید قوروم به حساب می آید. سابکو سنتر مغازه های متنوعی از چندین فروشگاه با برندهای بین المللی و انواع فروشگاه های سنتی که صنایع دستی اصیل عمان از جمله نقره جات دست ساز، لباس های سنتی، فرش های دست بافت، جواهرات دست ساز و ظروف مسی به فروش می رسانند در خود جای داده است.

ساعت کار این مرکز خرید در همه روزهای هفته از 10 صبح تا 10 شب اعلام شده است.

آدرس: Ruwi ,Muscat ,Sultanate of Oman

فروشگاههای شخصی

اموآژ (Amouage)

آموآژ یک برند بین المللی است که از گران ترین عطرها را در دنیا به فروش می رساند. این شرکت در سال 1983 به دستور سلطان قابوس در شهر مسقط تأسیس شد. عطرهای این برند مشهور از کندر، مشک و عناصری عجیب و غریب ساخته می گردد. اگر شما هم به فکر خرید یک سوغاتی گران بهای عربی تمام عیار هستید حتماً به یکی از فروشگاه های این برند دنیای در سیتی سنتر سیب یا مسقط گرندمال سری بزنید.

فمیلی بوک شاپ (Family Bookshop)

فمیلی بوک شاپ یکی از معدود فروشگاه های کتاب فروشی مستقل در شهر مسقط است. این کتاب فروشی عظیم کتاب هایی را برای تمامی سنین با علایق و زبان های مختلف ارائه می دهد. در فمیلی بوک شاپ هم چنین بخشی مجزا برای کتاب های راهنما درباره عمان به زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است.

بازارهای سنتی

بازار مطرح (Muttrah Souq)

بازار مطرح را نه فقط به دید یک بازار که باید با نگاهی به یک اثر ارزش مند که از گذشته ای دور به جا مانده نگاه کرد. این بازار عظیم سنتی مملو از مغازه های کوچک و غرفه هایی ست که به فروش جواهرات دست ساز عمانی، صنایع دستی چوبی، طلا، کندر، ظروف سفالی، عطرهای عربی و نقره جات مشغول هستند. بازار مطرح بیش تر شبیه هزارتویی بی خاتمه است و در بین مردم محلی با نام بازار تاریکی شناخته می گردد؛ چرا که نور خورشید به داخل بازار و کوچه های کوچک و خیابان های منتهی به آن مسدود است. بازار مطرح بهترین جاییست که می توانید از آن یک سوغاتی اصیل عمانی و انواع هدایای ارزش مند سنتی برای عزیزان تان تهیه کنید.

ساعت کار این مرکز خرید صبح ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه از 8 صبح تا 1:30 بعدازظهر، در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 1 بعداز ظهر و در روزهای آدینه نیز 8 تا 12 بعداز ظهر اعلام شده است و در تمام روزهای هفته از ساعت 4 تا 10 بعد ازظهر مغازه های این بازار مشغول فعالیت هستند.

آدرس: Mutrah Market, near Mutrah Corniche, Muscat, Oman

جواهر عمان (Jawahir Oman Jewellers)

جواهر عمان یک برند معروف زیورآلات در کشور عمان است که از سال 1977 با هدف توجه به ظرافت و طراحی های منحصر به فرد تأسیس شده است. این ویژگی بازتاب فوق العاده ای از مهارت ها را به تصویر می کشد که ریشه در فرهنگ و هنر اصیل عمانی دارد. یکی از ارزنده ترین هدایایی که در عمان می توانید خریداری کنید انواع زیورآلات و اشیای دست ساز نقره از جواهر عمان در خیابان الویلاج در شهر مسقط است.

تمام واحدهای این مجموعه از ساعت 9 صبح تا 1 بعدازظهر و عصرها از ساعت 4:30 بعدازظهرتا 9 شب مشغول به کار هستند. این مجموعه آدینه ها تعطیل است.

گالری میراث عمانی (Omani Heritage Gallery)

گالری میراث عمانی یک سازمان غیر انتفاعی است که هنرمندان محلی را برای یاری به زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر اصیل عمانی به فراوری صنایع دستی تشویق می نماید. صنایع دستی متنوعی از قبیل کندرسوز، نقره جات، سبدهای چرمی و حصیری و سفال توسط هنرمندان این مجموعه فراوری می گردد. این گالری در مرکز خرید جواهرات الشطی (Jawharat Al Shatti Shopping Center) واقع شده و یکی از بهترین گزینه ها برای خرید انواع محصولات دست ساز و اصیل عمانی است. ساعت کاری این گالری از ساعت 10 صبح تا 8 شب می باشد.

آدرس: Jawharat Al Shatti Complex, Oman

منبع: ddsafar
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 334

به "برترین بازارهای مسقط پایتخت عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازارهای مسقط پایتخت عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید