برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی یونان در 29 شهریور

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی با اشاره به تشدید اختلافات بین وام دهندگان بین المللی و دولت یونان بر سر اصلاحات، از تصمیمات آتن برای برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی در 20 سپتامبر (29 شهریور) اطلاع داد.

برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی یونان در 29 شهریور

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه بیلد از برگزاری انتخابات مجدد مجلسی در یونان در ماه سپتامبر و برای دومین بار در امسال اطلاع داد.

اواخر ژانویه آلکسیس تسیپراس با حزب چپ گرای سیریزا با بیش از 36 درصد آراء در انتخابات پیروز شد. حالا وی برای برگزاری انتخابات مجدد در بیست سپتامبر کوشش می نماید. بسیاری از رسانه های یونانی این خبر را گزارش نموده اند و نشریه بیلد نیز روز دوشنبه تایید این خبر را از محافل دولتی یونان گرفت.

رهبر جناح چپ حزب حاکم سیریزا روز سه شنبه از همه نمایندگان حزب خود درخواست کرد که در صورتی که چنین تصمیمی در روزهای آینده از طرف نخست وزیر یونان اعلام گردد آن ها با برنامه های ریاضتی و اصلاحی جدید مخالفت نمایند.

سخنگوی دولت یونان نیز پس از آن در تلویزیون دولتی از احتمال برگزاری انتخابات مجد مجلسی در این کشور سخن گفت.

نخست وزیر یونان هفته گذشته به دلیل بعضی اختلاف نظرها در حزبش برگزاری انتخابات مجدد را رد نکرد. پیش از آن جناح چپ حزب سیریزا دو بار مخالفت خود با اقدامات ریاضتی و اصلاحی جدید را که پیش شرطی برای یاری های اقتصادی جدید وام دهندگان بین المللی به این کشور است اعلام نموده بود.

تسیپراس هفته گذشته اعلام نموده بود که شرایط نمی تواند به این ترتیب ادامه پیدا کند واگر این فرایند همچنان ادامه یابد وی هیچ امکان دیگری به غیر از یک انتخابات مجدد ندارد.

بر اساس اطلاعات نشریه بیلد بین وام دهندگان بین المللی و دولت یونان اختلافات شدیدی درباره اصلاحاتی که باید این کشور در پیش گیرد به وجود آمده است. این مسئله مطرح است که آلکسیس تسیپراس چه موقع قوانین درباره لغو بازنشستگی پیش از موعد را به مجلس می آورد.

بر اساس اطلاعات این نشریه آلمانی تسیپراس می خواهد این قانون را تازه در ماه اکتبر به مجلس بیاورد و پیش از آن انتخابات مجدد در این کشور برگزار می گردد.

نمایندگان بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپایی و صندوق ثبات اروپا در حال حاضر مذاکراتی را با دولت یونان درباره شرایط ارائه بسته نجات سوم انجام می دهند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 418

به "برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی یونان در 29 شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی یونان در 29 شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید