تخلف شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران در همدان محرز اعلام شد

به گزارش مجله فناوری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از شرایط مالکیت و اشتغال کارکنان شرکت غله و بازرگانی منطقه 13 همدان بازرسی کرد که براساس آن تخلف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران محرز اعلام شد.

تخلف شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران در همدان محرز اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گروهی به منظور بازرسی از شرایط کارکنان شرکت غله همدان، اقدام به بازدید از این شرکت کردند که پس از آن گزارشی درخصوص شرایط اشتغال کارکنان و مالکیت این شرکت گزارشی ارائه کردند.

براساس این گزارش، شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران مالک 100 درصد شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 شناسایی شد که براساس ماده 4 اساسنامه و قوانین و مقررات حاکم بر شرکت های دولتی اداره می گردد و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجازت است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که براساس گزارش اقتصادی حسابرسی سال اقتصادی منتهی به 29 اسفند 94، تعداد 72 نفر به وسیله شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران دریافت نموده اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مواردی از عدم رعایت الزامات قانونی اشاره شده است که مورد تأکید بر ارائه برنامه و پیشنهادات شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 برای اصلاح ساختار نیروی انسانی و عملیاتی شرکت حداکثر ظرف 2 ماه از تاریخ جلسه به مجمع عمومی را دارد که آنالیز موضوع ضروری به نظر می رسد.

در این گزارش تأکید شده است که قرارداد مشاغل نگهبانی انبار ها و سیلو ها به صورت قرارداد مشاغل کارگری از تاریخ اول فروردین 91 تا خاتمه اسفند 96 به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران منعقد شده است که محل خدمت این افراد منطقه 13، استان همدان بوده است.

این گزارش همچنین مداخله شرکت سامان جاوید در امور شرکت غله و بازرگانی منطقه 13 را زیر سوال می برد و از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران توضیحاتی در مورد این موضوع خواسته است.

از طرف دیگر در این گزارش تأکید شده است که اگر شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ادعا دارد که کارکنان شرکت غله و خدمات منطقه 13 جزو واگذاری نبوده و خود بر عملکرد اجرای وظایف آنان نظارت دارد، پس این شرکت موظف بوده که مستقیما با نیروی انسانی قرارداد ببندند؛ از این رو شرکت مادرتخصصی بازرگانی ایران تخلف نموده است.

بیشتر بخوانید:

واگذاری پرابهام شرکت غله منطقه 13 به بخش خصوصی / اداره بازرگانی همدان جوابگو نیست

بلاتکلیفی کارکنان شرکت غله همدان / نگهبانانی که به بخش خصوصی واگذار نشدند

انتقال شرکت غله همدان از چاله دولتی به چاه خصوصی / کارکنانی که بلاتکلیف هستند

لازم به ذکر است، شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران ادعا نموده است که پس از واگذاری هیچگونه قراردادی با کارکنان نگهبان شرکت غله و بازرگانی منطقه 13 نداشته است. از طرفی مالک اولیه شرکت پس از خصوصی سازی نیز معتقد است که نگهبانان شرکت جزو نیروی انسانی واگذار شده به او نبوده اند؛ بنابراین سوال اینجاست که این کارکنان در مدت مذکور (از زمان واگذاری شرکت به بخش خصوصی به بعد) حقوق خود را از چه نهادی دریافت می نموده اند؟

کارکنان شرکت غله همدان از سیف، رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تقاضا دارند که درباره این شرایط به آنان توضیحات لازم را ارائه کند و به مطالبات آنان جوابگو باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 204

به "تخلف شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران در همدان محرز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران در همدان محرز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید