تفتیان: گاهی با کپسول اکسیژن تمرین می کنم، ارودی فرانسه در انتظار تائید شورای برون مرزی است

به گزارش مجله فناوری، دونده المپیکی ایران می گوید مطابق با برنامه باید از اول آذر ماه در فرانسه تمرین می کرد اما شورای برون مرزی هنوز موافقت نکرده است.

تفتیان: گاهی با کپسول اکسیژن تمرین می کنم، ارودی فرانسه در انتظار تائید شورای برون مرزی است

به گزارش خبرنگاران، بیش از یک ماه است که حسن تفتیان، دونده 100 متر المپیکی ایران اردوهای آماده سازی خود را در مشهد آغاز نموده اما هنوز شرایط اردوی برون مرزی و مربی او تعیین نشده است.

تفتیان در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص اردوی مشهد اظهار داشت: اصلا برنامه ای برای تمرین در مشهد نداشتیم و اولین اردویم باید از اول آذر ماه در فرانسه و زیر نظر مربی ام آغاز می شد. حتی طی صحبت هایی که با آقای عرب، سرپرست فدراسیون دوومیدانی داشتم، موافقت خود را اظهار داشت و کارها پیش می رفت اما از من خواستند یک یا دو هفته تا زمانی که کارها و هماهنگی های لازم انجام و دستور شورای برون مرزی صادر گردد، برای از دست ندادن زمان در مشهد تمرین کنم. تمام شرایط را آنالیز و تمریناتم را در استادیوم امام رضا آغاز کردم. قرار بود بعد از دو هفته، اردوی اصلی ام را در فرانسه آغاز کنم اما متاسفانه نزدیک به پنج هفته است که اردویم عقب افتاده و در مشهد ماندگارشدم.

او با بیان اینکه شرایط اردوی مشهد بد نیست، توضیح داد: اردویی که فدراسیون برایم در نظر گرفته خوب است اما مهمترین رکن که همان مربی است را اینجا ندارم، در نتیجه اردو کارآیی لازم را ندارد یعنی این اردو نمی تواند برای المپیک یاری کند. علاوه بر این آلودگی هوا اذیت نماینده است و بعضی روزها با کپسول اکسیژن تمرین می کنم که این موضوع به سختی کار اضافه می نماید.

تفتیان اضافه کرد: طبق برنامه قرار بود اردوهای برون مرزی را زیر نظر مربی ام آغاز کنم و تا قبل از مسابقات جهانی داخل سالن در تاریخ 23 اسفند دو اردوی برون مرزی داشته باشم اما متاسفانه اولین اردو لغو شد و در مشهد تمرین کردم. امیدوارم اردوی دوم به موقع انجام گردد چون مسابقات سختی را پیش رو داریم و تابستان هم المپیک است بنابراین باید تمام توانمان را به کار بگیریم تا در این دو مسابقه پیروز باشیم. در مسابقات جهانی داخل سالن قبل مقام پنجم را کسب کردم و انتظارات بالا رفته که در این دوره همان مقام یا نتیجه ای بهتر را کسب کنم. علاوه بر این قصد دارم در حین اردوی دوم در رشته 60 متر در چند رویداد بین المللی شرکت کنم.

این دونده به آمادگی ذهنی خود اشاره نمود و گفت: از نظر ذهنی کاملا آماده هستم. المپیک توکیو مهمترین مسابقه ای است که پیش رو دارم و هر روز با تمام توان برای این رویداد تمرین می کنم و می جنگم، امیدوارم زحمات من و همه دوستانی که کوشش می نمایند به ثمر برسد و شاهد رقابتی خوب در المپیک باشیم. رقابت با سریع ترین های جهان کار سختی است، امکاناتی که آنها در اختیار دارند قابل مقایسه با امکانات من نیست اما کاملا از نظر ذهنی خودم را آماده کردم و امیدوارم در المپیک بهترین نتیجه را بگیرم.

او در پاسخ به این سوال که با وجود موافقت فدراسیون چرا هنوز اردوهای برون مرزی آغاز نشده است؟ گفت: هر روز پیگیر اردوهایم هستم. حتی جلسه ای با آقای صالحی امیری داشتم و خواهش کردم که هر چه زودتر اردوهایم برگزار گردد اما تا این لحظه خبری نیست و اردوهایم زیر نظر مربی برگزار نشده است. با اینکه آقای عرب و آقای صالحی امیری موافقت خود را اظهار داشتند اما گویا هنوز موافقت شورای برون مرزی صادر نشده است.

تفتیان در خصوص شرایط قرارداد مربی فرانسوی خود اظهار داشت: فدراسیون با مربی من هیچ ارتباطی ندارد و فعلا در مشهد تنها تمرین می کنم. امیدوارم با او قرارداد بسته گردد و حداقل چیزی که برای المپیک احتیاج داریم را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 195

به "تفتیان: گاهی با کپسول اکسیژن تمرین می کنم، ارودی فرانسه در انتظار تائید شورای برون مرزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفتیان: گاهی با کپسول اکسیژن تمرین می کنم، ارودی فرانسه در انتظار تائید شورای برون مرزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید