تله کابین آرگو ؛ از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری باتومی، عکس

به گزارش مجله فناوری، شهر باتومی یکی از شهرهای پر جهانگرد گرجستان است که موقعیت جغرافیایی مناسبی هم دارد و در حاشیه دریای سیاه واقع شده است که همین بر پتانسیل های جذب جهانگرد در آن افزوده است. شهر باتومی در واقع به دلیل دارا بودن امکانات مناسب جهانگردی هم در فصول سرد و هم در فصول گرم پذیرای جمعیت بسیار زیادی از جهانگردان است.

تله کابین آرگو ؛ از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری باتومی، عکس

با سرمایه گذاری های مناسب و بجایی که در این شهر به انجام رسیده است، جاهای دیدنی متنوع و بیشماری تعبیه شده است و گردشگران را از بخش های مختلف دنیا به سمت خود فرا می خواند. یکی از جاذبه های پر هوادار گردشگری باتومی تله کابین آرگو در این شهر است که به جرات می توان گفت تجربه ای هیجان انگیز برای گردشگران است.

مسافران و گردشگران خارجی که تمایل به سفر به باتومی را دارند، می توانند بصورت آنلاین بلیط هواپیما باتومی تهیه نمایند و از جاذبه های بیشمار باتومی دیدن نمایند.

چرا بازدید از تله کابین آرگو باتومی پیشنهاد می گردد؟

تله کابین آرگو باتومی یکی از جذاب ترین تله کابین هاست و چشم انداز زیبای آن سبب جلب توجه بیش از پیش گردشگران شده است.

این تله کابین با گنجایش هشت نفر در هر کابین برای تفریحات و سفرهای گروهی بسیار مناسب است.

گردشگران با سفر به باتومی علاوه بر تله کابین آرگو باتومی می توانند از جاهای دیدنی باتومی بازدید نمایند.

استفاده از رستوران ها و نوشیدن نوشیدنی های فوری و عکاسی در چشم انداز زیبای این جاذبه دیدنی از سایر دلایل جذابیت این تله کابین برای گردشگران است.

تاریخچه تله کابین آرگو باتومی

طرح و ایده اولیه ساخت تله کابین آرگو بر فراز شهر باتومی در سال 2008 ارایه شد. ساخت این تله کابین از سال 2010 آغاز و بعد از حدود سه سال این پروژه با موفقیت کامل ساخته شد و پایان در سال 2013 برای استفاده گردشگران و عموم مردم آماده شد.

تله کابین آرگو در شهر باتومی از جمله جاذبه های این شهر است که چشم انداز بی نظیری بر فراز شهر باتومی دارد. از کابین های شیشه ای این تله کابین می توانید مناظر متنوعی از سقف خانه های شهر باتومی گرفته تا طبیعت سرسبز و مناطق ساحلی شهر را ببینید.

تله کابین آرگو باتومی در بلندترین نقاط ارتفاع 250 متر بالاتر از سطح دریا را دارد و شما با سوار شدن در کابین های شیشه ای منظره ای به طور پانوراما را خواهید دید که در بعضی مناطق هم حالت سراشیبی دارد و بر هیجان و جذابیت آن می افزاید. برای دیدن چشم انداز شهر از ایستگاه تله کابین دوربین هایی تعبیه شده است که بازدیدنمایندگان می تواند با استفاده از آن ها از طبیعت زیبای شهر لذت ببرند.

معماری ایستگاه تله کابین آرگو باتومی

مجتمع تفریحی ARGO مناظر چشمگیری از شهر باتومی، دریای سیاه و کوههای اطراف را پوشش می دهد. طراحی ساختمان و ایستگاه تله کابین آرگو یک نماد و معنی تاریخی دارد و نمادهای قایقرانی ARGO را نشان می دهد. طراحی و معماری این مرکز تفریحی توسط RTKL شرکتی که در زمینه مهندسی معماری طراحی شهرت دنیای دارد، اجرا شده است.

سیستم کابلی نیز توسط Doppelmayr که یک شرکت اتریشی-سوئیسی است طراحی و ساخته شده است. طراحی منحصر به فرد، سطح بالای ایمنی و چشم اندازهای چشم نواز پانوراما برای گردشگران بسیار وسوسه برانگیز است. در محوطه مرکز تفریحی آرگو رستوران ها، جایگاه ها و نیمکت های چوبی و همچنین امکان استفاده از اینترنت بطور رایگان فراهم شده است و بر جذابیت آن بیش از پیش افزوده است.

شرایط کابین های تله کابین آرگو باتومی

در تله کابین آرگو گنجایش هر کابین برای هشت سرنشین است و امکان حمل هر ساعت 186 بازدید نماینده از تپه به سوی شهر را فراهم است. در هر بار کابین ها مسافت 15 دقیقه ای را طی می نمایند. طول راستا 2586 متر است و ارتفاع آن به طور متوسط به 256 متر نیز می رسد.

ساعت و هزینه پیشنهادی برای بازدید از تله کابین آرگو باتومی

همانطور که ذکر شد هر بار رفتن کابین ها از سمت ایستگاه به طرف شهر حدود 20 الی 15 دقیقه زمان احتیاج دارد و بطور کلی اگر تمایل به بهره بردن از طبیعت و چشم انداز زیبای اطراف تله کابین باتومی را داشته باشید، اختصاص حدود یک ساعت زمان برای این مکان دیدنی و جذاب کافی است. میزان هزینه بلیط برای هر فرد بزرگسال 15 لاری، برای بچه ها 5 تا 12 سال 5 لاری و برای بچه ها زیر 5 سال نیز رایگان است.

نحوه دسترسی به تله کابین آرگو باتومی

برای رسیدن به این تله کابین بهتر است بدانید اگر از شهرهای دیگر به باتومی می روید ایستگاه قطار باتومی در نزدیکی این تله کابین واقع شده است، در داخل شهر باتومی نیز تاکسی هایی که به سمت تله کابین می فرایند را به راحتی می توانید پیدا کنید.

سایر محل های دیدنی نزدیک به تله کابین آرگو باتومی

موزه هنر آدجارا: 2.1 کیلومتر

بلوار باتومی: 3.1 کیلومتر

مجسمه علی و نینو: 3.2 کیلومتر

هتل های نزدیک به تله کابین آرگو باتومی

هتل آنتیکا: 1 کیلومتر

هتل آمبر: 1.2 کیلومتر

هتل رادیسون بلو: 1.3 کیلومتر

هتل ماریا: 3.7 کیلومتر

رستوران های نزدیک به تله کابین آرگو باتومی

رستوران تن بیر: 400 متر

رستوران هندی خانا خازانا: 750 متر

رستوران واین مارانی: 1.2 کیلومتر

رستوران تراس تی وی شی: 1.4 کیلومتر

رستوران اچ بی: 1.4 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1145

به "تله کابین آرگو ؛ از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری باتومی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین آرگو ؛ از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری باتومی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید