تور ارزان بلغارستان: حمل و نقل عمومی صوفیه؛ بلغارستان

به گزارش مجله فناوری، صوفیه مرکز و بزرگ ترین شهر بلغارستان است که به عنوان یکی از قدیمی ترین مرکز های اروپا شناخته می گردد. صوفیه دوازدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است.

تور ارزان بلغارستان: حمل و نقل عمومی صوفیه؛ بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

صوفیه یکی از شهرهای تاریخی و زیبای بلغارستان، مرکز و بزرگ ترین شهر این کشور است که به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرهای اتحادیه اروپا شناخته می شود. قدمت سکونت انسان در صوفیه با 7000 سال قبل بازمی شود. مساحت این شهر 492 کیلومترمربع و جمعیتی برابر با 1,27 میلیون نفر دارد. صوفیه یکی از کامل ترین و مجهزترین سیستم های حمل و نقل عمومی را دارد که شامل اتوبوس، واگن برقی، تراموا و مترو می شود.

برترین زمان سفر به صوفیه تابستان است، تور بلغارستان و صوفیه از گران ترین تورهای مسافرتی هستند.

با ما همراه باشید تا وسیله های حمل و نقل عمومی شهر صوفیه را بشناسید:

تصور ما از وسایل حمل و نقل عمومی، ازدحام، محیط غیربهداشتی و گرما و آلودگی است، ولی امروز حمل و نقل عمومی در بسیاری از شهرهای جهان ازجمله صوفیه، پیشرفت نموده و حمل و نقل عمومی صوفیه با بیش از 6 خط تراموا بسیار پیشرفته است.

وسایل حمل و نقل عمومی در صوفیه هر روز از ساعت 5 صبح الی 24 فعالیت می نمایند و اگر نیمه شب قصد جابه جایی در صوفیه را داشتید، کافی است از تاکسی بهره ببرید.

تراموا

تراموا همواره به عنوان یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی شناخته می شود، این وسیله سریع، مقرون به صرفه است و ترافیک ندارد. سال گذشته ناوگان تراموا صوفیه به روز شد و تکنولوژی پیشرفته ای در آن به کار گرفته شد. ترامواهای زرد امروز به نماد صوفیه تبدیل شده اند و یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی هستند.

اتوبوس برقی

اتوبوس های برقی هنوز هم در صوفیه فعالیت می نمایند، ولی به صورت بسیار محدود. رنگ اتوبوس های برقی صوفیه زرد و آبی هستند و برای رفتن به بعضی از مقصدها اتوبوس برقی برترین وسیله است.

اتوبوس

اتوبوس برترین وسیله برای جابه جایی در نقطه به نقطه صوفیه است. با استفاده از اتوبوس می توانید با کمترین هزینه به تمام نقاط شهر سفر کنید و لذت ببرید، در بخش هایی از شهر اتوبوس حتی در بخش های جنگلی هم ایستگاه دارد. اتوبوس های صوفیه در خط های مختلفی فعالیت می نماید، خطوط 84 و 384 دو خط اتوبوس به سمت فرودگاه و شهر هستند. این اتوبوس ها در ترمینال 1 و 2 فرودگاه صوفیه توقف دارند. اتوبوس های زیادی در این خط فعالیت می نمایند، از اتوبوس های مدرن تا قدیمی.

خطوط 94 و 280 خط مخصوص دانشجوها و دانش آموزان است. در جهت این خطوط دانشگاه های زیادی وجود دارد و بسیاری از دانشجویان از اتوبوس های این جهت استفاده می نمایند.

خط 72 یکی از اصلی ترین و مهم ترین و پر رفت وآمد ترین خطوط اتوبوس صوفیه است. این خط در بسیاری از مکان های مهم ازجمله بیمارستان مرکزی ایستگاه دارد. بسیاری از آثار تاریخی هم در جهت این خط اتوبوس قرار دارند.

خط 213 از خطوط اصلی اتوبوس صوفیه است که بخش های بزرگ و پرجمعیت شهر را به هم متصل می نماید و یکی از برترین جهتها برای گردشگران است.

مترو

مترو صوفیه در سال 1988 تأسیس شد و تا امروز بسیار پیشرفت نموده است. مترو صوفیه در دو ترمینال فرودگاه صوفیه ایستگاه دارد. خط جدیدی در جهت فرودگاه در دست تأسیس بوده که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

مارشروتکا

ماروشروتکا اصطلاحی در زبان فرانسوی است که درواقع از طریق ای شبیه به ون گفته می شود و در دهه 90 یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل در صوفیه شناخته می شود. هنوز هم در بخش هایی از شهر دانشجویان برای جابه جایی از مارشروتکا استفاده می نمایند. قیمت بلیط این وسیله نقلیه 1.5 لو است.

برای استفاده از اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی باید از بلیط بهره ببرید و بلیط این وسایل نقلیه در تمام ایستگاه ها فروخته می شوند. بلیط این وسایل نقلیه 1.60 لو است.

منبع: کجارو / freesofiatour.com / flipfloppeople.com
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1540

به "تور ارزان بلغارستان: حمل و نقل عمومی صوفیه؛ بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: حمل و نقل عمومی صوفیه؛ بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید