خبرنگاران 173 هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کردستان دچار حریق شد

به گزارش مجله فناوری، سنندج - خبرنگاران - سرپرست فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 173 هکتار از مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان دچار آتش سوزی شده است.

خبرنگاران 173 هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کردستان دچار حریق شد

به گزارش خبرنگاران، زانیار نازدار روز سه شنبه در جلسه تخصصی در رابطه با هماهنگی و همکاری با یگان حفاظت راه و شهرسازی استان گفت: از ابتدای سال تا به امروز 11 فقره آتش سوزی با وسعت 173 هکتار در مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کردستان اتفاق افتاده است.

وی اضافه نمود: بدلیل بارش های 2 سال اخیر و پوشش مناسب گیاهی در منطقه ازدیاد آتش سوزی ها را به صورت طبیعی و یا دخالت عامل انسانی شاهد هستیم.

سرپرست فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه نمود: موضوع کنترل آتش سوزی ها کاری جمعی و همگانی است که احتیاج به اعتبارات ویژه و تامین تجهیزات بروز را برای اطفای حریق و استقرار آن در مناطق حساس است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان هم در این جلسه گفت: سال جاری سال سخت و خطرناکی در رابطه با آتش سوزی مراتع و جنگل های استان با توجه به پوشش گیاهی مستعد در پیش رو داریم.

سرهنگ بهروز مهری اضافه نمود: جنگل های مریوان و سروآباد از حساس ترین مناطق مستعد آتش سوزی استان به شمار می آیند و باید با یک همت جمعی از سوی مسوولان، مردم و دوستداران طبیعت و محیط زیست در جلوگیری و اطفای حریق در استان اقدام گردد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 642

به "خبرنگاران 173 هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کردستان دچار حریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 173 هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کردستان دچار حریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید