داعش در حال گسترش فعالیت های مخفیانه خود در اروپاست

به گزارش مجله فناوری، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت: گروه تروریستی داعش در حال گسترش فعالیت های مخفیانه خود در انگلیس، آلمان و ایتالیا است، شبیه گروه هایی که حملات تروریستی پاریس و بروکسل را انجام دادند.

داعش در حال گسترش فعالیت های مخفیانه خود در اروپاست

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز دوشنبه در سخنانی تاکید نمود: فعالیت های مخفی گروه های تروریستی وابسته به داعش، در انگلیس، آلمان و ایتالیا رو به گسترش است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا داعش در حال گسترش فعالیت های مخفیانه در این کشورهاست، گفت: بله، این طور است. این یک نگرانی است، بی شک، یک نگرانی برای ما و متحدان اروپایی ما. ما در حال نظارت بر شواهد مربوط به توطئه تروریست های داعش برای انجام عملیات در این کشورها هستیم.

گروه تروریستی داعش که مسئولیت حملات تروریستی پاریس و بروکسل را بر عهده گرفته، قول داده است تا حملات بیشتری را در اروپا انجام دهد. این مساله موجب تشدید نگرانی های آمریکا و این 3 کشور اروپایی شده است.

کارشناسان غربی بر این باورند که این مساله غیر ممکن است که بدانیم حمله بعدی داعش در چه مکانی اتفاق خواهد افتاد. پس از حملات تروریستی پاریس و بروکسل، آمریکا میخواهد همکاری اطلاعاتی خود با نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی اروپایی را ارتقا دهد.

2 هفته پیش کلاپر ریاست یک هیات اطلاعاتی آمریکایی را بر عهده داشت که با همتایان اروپایی خود در آلمان ملاقات و مصاحبه کردند. وی هدف اصلی از برگزاری این نشست را ارتقای سطح همکاری های اطلاعاتی بین آمریکا و کشورهای اروپایی اعلام نموده است.

هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی با اشتراک گذاری اطلاعات اساسی با یک دولت خارجی مخالفت نموده اند. علاوه بر کلاپر، مقام های اطلاعاتی اروپا نیز اعلام نموده اند که شواهدی از منابع مختلف در انگلیس، آلمان و ایتالیا به دست آورده اند که نشان می دهد تهدیدات داعش رو به افزایش است.

10

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 152

به "داعش در حال گسترش فعالیت های مخفیانه خود در اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش در حال گسترش فعالیت های مخفیانه خود در اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید