در ویندوز 11 تغییر مرورگر پیش فرض سخت تر شده است

به گزارش مجله فناوری، کاربران در ویندوز 11 برای تغییر مرورگر پیش فرض باید کارهای بیشتری انجام دهند و این فرایند در کل سخت تر شده است. در نسخه تازه ویندوز، مایکروسافت نحوه تنظیم برنامه های پیش فرض را تغییر داده است.

در ویندوز 11 تغییر مرورگر پیش فرض سخت تر شده است

مانند ویندوز 10 زمانی که مرورگر تازهی را نصب می کنید و بر روی لینک کلیک می کنید، گزینه های مربوط به انتخاب مرورگر پیش فرض نمایش داده می گردد. با این حال، این تنها فرصتی است که با استفاده از آن می توانید به راحتی مرورگر پیش فرض را تغییر دهید. اگر تیک گزینه always use this app را نزنید، مرورگر پیش فرض تغییر پیدا نمی کند. اما مطمئنا بسیاری از کاربران متوجه این گزینه نمی شوند و صرفا بر روی OK کلیک می نمایند و هنگام کلیک بر لینک های مختلف، دیگر هیچوقت با این پنل روبرو نمی شوند.

اگر هنگام نمایش اولین پنل مربوط به تغییر مرورگر پیش فرض تیک always use this app را نزنید، تجربه کاربری تغییر برنامه پیش فرض نسبت به ویندوز 10 بسیار گیج نماینده می گردد. در ویندوز 11 باید برای تمام فرمت ها به صورت دستی چنین کاری را انجام دهید و مثلا برای پیش فرض کردن مرورگر کروم، باید برای فایل های HTM، HTML، PDF، SHTML، SVG، WEBP، XHT، XHTML، FTP، HTTP و HTTPS فرایند موردنظر را طی کنید.

این در حالی است که در ویندوز 10 برای مرورگر، ایمیل، نقشه، موسیقی، عکس، ویدیو و مرورگر وب به راحتی قادر به تغییر برنامه پیشفرض هستید. در بین مرورگرهای معروف، تنها فایرفاکس توانسته این محدودیت ویندوز 11 را دور بزند و کاربران بدون دردسر قادر به پیش فرض کردن آن هستند.

در ویندوز 10 هم کاربران در بخش جستجوی سیستم عامل چاره ای جز استفاده از مرورگر مایکروسافت ندارند و ویجت تازه تعبیه شده در تسک بار هم مرورگر پیش فرض انتخاب شده به وسیله کاربر را نادیده می گیرد. در ویندوز 11 هم این فرایند ادامه یافته است. البته مایکروسافت این نقدها را قبول ندارد و سخنگوی این شرکت می گوید این تغییرات کنترل کاربران بر روی برنامه های پیش فرض را افزایش می دهد و آن ها همیشه از بازخورد کاربران استقبال می نمایند و تکامل ویندوز 11 با گذشت زمان ادامه می یابد.

در هر صورت فقط چند ماه دیگر ویندوز 11 به طور رسمی منتشر می گردد و با توجه به بازخورد دریافتی از شرکت های مختلف، این تغییرات با استقبال آن ها روبرو نشده است. آیا نقدها مربوط به این تغییر واقعا برای مایکروسافت اهمیت زیادی دارد؟ جواب این سوال تا چند ماه دیگر تعیین می گردد.

منبع: Toms Hardware

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1268

به "در ویندوز 11 تغییر مرورگر پیش فرض سخت تر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ویندوز 11 تغییر مرورگر پیش فرض سخت تر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید