دستکش هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا فراوری می گردد

به گزارش مجله فناوری، همزمان با برنامه ریزی ناسا برای اعزام فضانورد به ماه و مریخ، ابداع فناوری های پیشرفته بدین منظور هم شروع شده و فراوری دستکشی هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا در دستور کار است.

دستکش هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا فراوری می گردد

به گزارش، ناسا با همکاری چند شرکت فناوری دیگر در حال فراوری دستکش ویژه ای است که اجرای ماموریت های مهم فضایی را تسهیل می نماید و به فضانوردان امکان می دهد تا از این طریق پهپاد ها و ربات های مختلف را در جریان ماموریت های فضایی کنترل نمایند.

طرح یادشده با همکاری چند موسسه علمی و تحقیقاتی دیگر مانند SETI، Collins Aerospace و Ntention اجرا می گردد و در قالب آن دستکشی هوشمند فراوری می گردد که از رابط کاربری خاصی برخوردار است که ردگیری بی سیم و مدیریت و راهنمایی وسایل رباتیک را به وسیله حرکات دست در هوا ممکن می نماید.

از این طریق جمع آوری نمونه های مختلف مورد احتیاج فضانوردان از سیارات دیگر تسهیل می گردد. ناسا میخواهد تا در سال 2024 فضانوردانی را به ماه اعزام کند و از همین رو فراوری دستکش های هوشمند یادشده در اولویت این سازمان قرار گرفته است.

در این دستکش ها همچنین از ریزکنترل نماینده هایی استفاده شده که با حسگر های مختلفی در ارتباط هستند و حرکات دست را به دقت ثبت می نمایند و این داده ها را به طور بی سیم به وسایلی که در حال کنترل آن ها هستند، منتقل می نمایند.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 61

به "دستکش هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکش هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید