روش های تشخیص سریع عطر اصل از عطر تقلبی

به گزارش مجله فناوری، خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند باعث فریب و ناراحتی شما گردد، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال، چندین نشانه وجود دارد که به شما یاری می نماید تا حتی درخشان ترین تقلبی ها را نیز تشخیص دهید.

روش های تشخیص سریع عطر اصل از عطر تقلبی

در حالی که به احتمال زیاد هنگام گشت و گذار در غرفه های بازار های کوچک با عطر تقلبی روبرو می شوید، بیشتر مصرف نمایندگان نمی دانند که عطر های تقلبی نیز به قفسه های عطرفروشی های بزرگ راه پیدا می نمایند.

خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند باعث فریب و ناراحتی شما گردد، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال، چندین نشانه وجود دارد که به شما یاری می نماید تا حتی درخشان ترین تقلبی ها را نیز تشخیص دهید.

1- بسته بندی را آنالیز کنید : عطر های معتبر معمولاً سلفونی دارند که کاملاً ضخیم است و بدون عیب تا می گردد تا بتواند محکم به جعبه بچسبد. سلفون های بسته بندی نامناسب نشانه ای از عطر های تقلبی است.

2- درز های بی عیب و نقص: اگر بسته بندی پلاستیکی جعبه عطر به شکل نامناسب مهر و موم شده باشد (عرض درز بیش از 5 میلی متر، ناهموار یا چسب اضافی روی آن باشد)، عطر اصل نیست. بسته بندی عطر اصیل همواره درز های بی عیب و نقصی دارد.

3- مقوای عطر را آنالیز کنید: بسته بندی واقعی از مقوای با کیفیت بالا ساخته شده است و برای محافظت از بطری در برابر آسیب طراحی شده است. به همین علت در داخل جعبه یک ساختار مخصوص تعبیه شده است که شیشه عطر را در جای خود نگه می دارد. مقوا باید سفید باشد نه خاکستری.

4- برچسب ها و نوشته ها: به دایره طلایی نگاه کنید. فلشی که به سمت راست اشاره می نماید باید همواره تیره تر از فلشی باشد که به سمت چپ اشاره می نماید.

هنگام خرید عطر، حتما وب سایت سازنده را آنالیز کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه روی بسته بندی ارائه شده مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچکترین عدم تطابق نشانه تقلبی است.

5- طرح: با نگاهی به قفسه های فروشگاه های عطر، می توانیم عطر هایی را ببینیم که از نظر ظاهر و بو به طرز عجیبی شبیه به بعضی از عطر های رده بالا هستند. این ترفند ساده به تولیدنمایندگان یواشکی اجازه می دهد تا از خود در برابر دادخواهی محافظت نمایند. پس نباید فراموش کنید که قبل از خرید شیشه عطر را به دقت آنالیز کنید.

6- رنگ عطر: برند های معروف از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی نمایند، به همین علت است که رنگ عطر اصیل معمولاً کم رنگ است. رنگ شیمیایی قابل توجه یک مایع نشانه یک عطر تقلبی است.

7- درب بطری: درپوش یک عطر اصلی باید کاملاً متقارن باشد (البته مگر اینکه در عطر اصلی طراحی شده باشد).

8- شماره سریال: شماره سریال باید در پایین بطری نشان داده گردد (و نه چسبانده گردد!).

شماره سریال روی بطری باید با شماره موجود در پایین جعبه مطابقت داشته باشد. باید روی پایه جعبه حک گردد یا با جوهر چاپ گردد.

9- بطری عطر را آنالیز کنید: یک عطر اصیل دارای بطری باکیفیت با سطح صاف و ظریف خواهد بود. بطری یک عطر تقلبی کمی خشن و کانتور است.

از بسته بندی گرفته تا درب بطری، تمام جزئیات یک عطر اصلی در نظر گرفته شده است. با این حال، اگر یک عطر تقلبی را به طور کامل آنالیز کنید، ایرادات زیادی پیدا خواهید کرد.

منبع: جی پلاس

منبع: فرادید
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1655

به "روش های تشخیص سریع عطر اصل از عطر تقلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های تشخیص سریع عطر اصل از عطر تقلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید