سوچی تا چهارشنبه در بازداشت می ماند

به گزارش مجله فناوری، وکیل سوچی به رسانه ها گفت که رهبر دوفاکتوی میانمار تا روز چهارشنبه در بازداشت می ماند اما معترضان امروز دوشنبه بار دیگر با هدف آزادی وی و انتها حکومت نظامیان در میانمار دست به تجمعات زدند.

سوچی تا چهارشنبه در بازداشت می ماند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی میانمار خودروهای زرهی را در شهرهای عظیم دو هفته پس از سرنگونی دولت آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور و بازداشت وی به همراه چند تن از سیاستمداران و قانونگذاران مستقر نموده اند. نیروهای امنیتی همچنین سوچی را متهم نموده اند که به صورت غیرقانونی شش رادیوی واکی تاکی را منتقل نموده است.

بازداشت سوچی قرار بود امروز تمام گردد اما خین مائونگ زاو، وکیل سوچی به رسانه ها گفت که قاضی دادگاهی در نایپیداو، پایتخت، بازداشت وی را تا روز چهارشنبه 17 فوریه تمدید نموده است.

وی ادامه داد: اینکه این بازداشت عادلانه است یا خیر، شما خودتان باید تصمیم بگیرید.

یکی از اعضای تیم وکالتی سوچی نیز گفت، قاضی به وسیله ویدئو کنفرانس با سوچی صحبت نموده و او خواسته تا اگر می گردد یک وکیل به خدمت بگیرد.

صدها هزار تن از مردم میانمار و هوادارن سوچی پس از کودتای اول فوریه به خیابان ها آمده و این کودتا را محکوم نموده اند.

علاوه بر اعتراضات گسترده مردمی در سراسر میانمار، ارتش این کشور با اعتصاب کارمندان دولت روبروست که بخشی از آن را نافرمانی مدنی تشکیل می دهد که بسیاری از عملنمودهای دولت را با مشکل روبرو نموده است.

در جدیدترین اقدام از سوی کارمندان بخش مدنی، اداره هوانوردی مدنی میانمار در بیانیه ای اظهار داشت، بسیاری از کارمندانش از هشتم فوریه امسال میلادی دیگر سر کار حاضر نشده اند که این مساله باعث شده تا پرواز هواپیماها با تاخیر روبرو گردد. همچنین بعضی از قطارها هم از حرکت بازایستاده اند.

خونتا به کارمندان دستور داده تا سر کارشان برگردند و تهدید نموده که دست به اقدام می زند.

بیش از 10 خودروی پلیس مجهز به تجهیزات و وسایل آب پرفشار امروز در نزدیکی مرکز یانگون که یکی از محل های برگزاری اعتراضات مردمی است، مستقر شده اند و گروه های معترض نیز به صورت صلح آمیز در مقابل بانک مرکزی و سفارت چین تجمع کردند.

سفارتخانه های غربی شامل اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا و 11 کشور دیگر در بیانیه روز یکشنبه خود از نیروهای امنیتی خواستند تا از خشونت علیه معترضان و غیرنظامیان که علیه کودتا دست به اعتراض زده اند، اجتناب نمایند.

از شروع کودتا، دست کم 400 تن دستگیر شده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1021

به "سوچی تا چهارشنبه در بازداشت می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوچی تا چهارشنبه در بازداشت می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید