صرفه جویی در کاهش هزینه ها علت دو بانده کردن پروژه جاده مرند - جلفا

به گزارش مجله فناوری، مدیراجرایی پروژه دوبانده کردن مرند- جلفا صرفه جویی در کاهش هزینه های افتصادی را علت دو بانده کردن این جاده خاطرنشان کرد.

صرفه جویی در کاهش هزینه ها علت دو بانده کردن پروژه جاده مرند - جلفا

مدیر اجرایی پروژه دوبانده کردن جاده مرند جلفا به خبرنگار گفت: با توجه به اینکه 22.5 کیلومتر از حریم جاده مرند- جلفا خریداری شده و به علت کاهش هزینه های دولت و صرفه جویی در وضعیت اقتصادی کشورمان خاکبرداری باند دوم پروژه دوبانده کردن جاده مرند - جلفا شروع شده و این پروژه در بهبود کاهش هزینه های اقتصادی که در حال حاضر منطقه رو با مشکلاتی رو درو نموده می تواند نقش موثری را ایجاد کند.

او هم چنین گفت: حریم خریداری شده می تواند در کاهش هزینه های اضافی و در کاهش ضرر رساندن به تملک زمین های کشاورزی نیز موثر باشد.

او اضافه نمود:سعی ما این است تا تمامی بزرگراه و جاده ها را تا جایی که حریم راه ها مقدور باشد و هم چنین به خاطر اینکه جهت ها ایمن باشند تا شهروندان بتوانند راحت تر در این جهت تردد نمایند و جلو هزینه های هنگفت که می تواند وضعیت اقتصادی ما را مختل کند گرفته گردد .

فرماندار شهرستان مرند نیز تسریع در انجام پروژه های جاده مرند به ایواوغلی، و جاده مرند به جلفا را خواهان شد.

گرشاسبی فرماندار شهرستان مرند نیز به خبرنگار گفت: جاده مرند - جلفا جزو یکی از راه های پروژه آذربایجان شرقی است که این استان را به کشور های همجوار متصل می نماید و با توجه به افزایش تردد ترافیکی در این جاده، جاده قدیمی توانایی پاسخگویی به آن حجم از ترافیک را نداشته و مسئولان استان با اجرای طرح دوگانه کردن این جاده در صدد کاهش بار ترافیکی و روان سازی جریان تردد از این جاده 60 کیلومتری می باشند.

گرشاسبی گفت: پروژه دوبانده کردن مرند- جلفا از جمله پروژه هایی هستند که از سال های قبل شروع شده، ولی به دلیل کمبود بودجه اکنون در حال رکود هستند که با عنایات استانداری و مدیران کل استان می توان شاهد تزریق منابع اقتصادی و ادامه روند ساخت این پروژه ها و در نهایت افتتاح و ایجاد اشتغال ثابت برای جوانان این شهرستان باشیم.

رستمی مهر مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار گفت: محور مرند- سه راهی اووغلی برای ساخت 35 کیلومتر در حوزه استان آذربایجان شرقی قرارداد بسته شده که 15 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و 20 کیلومتر آن نیز در دست ساخت است که درصورت تأمین نقدینگی لازم برای خرید گاردریل و علائم ایمنی، 10 تا 12 کیلومتر آن را به زیر بار ترافیک می رود.

رستمی مهر اضافه نمود:باند دوم مرند-جلفا 60 کیلومتر طول دارد که 30 کیلومتر از آن در حوزه منطقه آزاد ارس قرار گرفته است و توسط منطقه آزاد ارس در دست ساخت است که 18 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

او اضافه نمود: از 30 کیلومتر مربوط به اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، 20 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و 10 کیلومتر باقی مانده است که پیشرفت فیزیکی کل طرح 70 درصد است و اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه 20 میلیارد است.

نریمان مدیر عامل منطقه آزادتجاری صنعتی ارس هم در تبادل نظر با خبرنگار گفت:از باند دوم محور جلفا - مرند از کیلومتر 22 تا 30 با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اسفندسال 97 بهره برداری شده است.

او گفت: برای اجرای این جهت که یک دستکاه پل دودهانه هم زده شده 151 میلیارد ریال اعتبار توسط منطقه آزاد ارس هزینه شده است.

نریمان اضافه نمود:تاکنون 18 کیلومتر از 30 کیلومتر بانددوم جاده مرند جلفا که بر عهده منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس بود به بهره برداری رسیده و 12 کیلومتر باقی مانده تا سرانجام فصل کاری افتتاح می گردد.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 29

به "صرفه جویی در کاهش هزینه ها علت دو بانده کردن پروژه جاده مرند - جلفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی در کاهش هزینه ها علت دو بانده کردن پروژه جاده مرند - جلفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید