لغو ویزا اتباع خارجی در صورت نقض مقررات کرونا در چین

به گزارش مجله فناوری، اداره ملی مهاجرت چین خواستار همکاری اتباع خارجی با نهادهای مسئول در پیشگیری از همه گیری کرونا شد و تهدید کرد در صورت نقض مقررات توسط اتباع خارجی، ویزا آنها ممکن است لغو شود.

لغو ویزا اتباع خارجی در صورت نقض مقررات کرونا در چین

اداره مهاجرت چین روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای بیان نمود در روزهای اخیر حوادثی در برخی از نقاط چین روی داده و شهروندان چند کشور تدابیر قرنطینه را نقض کرده و موجب نگرانی هایی شده اند.

اداره مهاجرت چین در این بیانیه با اشاره به اینکه اتباع خارجی که مقررات مربوط به پیشگیری و کنترل کرونا را نادیده بگیرند مسئول پیامدهای حقوقی و قانونی آن خواهند بود آورده است خارجی ها باید محل اقامت خود را در نهادهای مرتبط ثبت کرده و با ادارات امنیت عمومی و بازرسی های آنها نهایت همکاری را داشته باشند با مسئولان محلی همکاری کنند و تدابیر قرنطینه را رعایت کنند.

اداره مهاجرت چین به اتباع خارجی که حاضر به تب سنجی نباشند، ایزوله را نادیده بگیرند، مقررات پیشگیری را نقض کنند و شرایط بهداشتی و تندرستی خود را اعلام نکنند هشدار داده است چنین اقداماتی برایشان تبعات حقوقی خواهد داشت.

بر اساس این بیانیه، اگر اتباع خارجی مقررات مصوب را نقض کنند ویزا آنها لغو شده و به کشور خود مسترد می شوند یا اینکه به بازداشتگاه منتقل و از آنجا با یک پرواز بازگردانده می شوند خارجیانی هم که مسترد شوند و یا از کشور اخراج شوند بین یک تا 10 سال ممکن است حق ورود مجدد به چین را نداشته باشند.

در این بیانیه آمده است برخی اتباع خارجی با نادیده دریافت مقرراتی مانند ماسک زدن باعث نگرانی عمومی شده اند.

تارنمای یی سی چین نوشته است یک تبعه تانزانیایی از زدن ماسک خودداری کرده و هشدارهای مسئولان محلی برای اجرای تدابیر قرنطینه و ایزوله را نادیده گرفته بود به همین دلیل پلیس شهر پکن روز دوم آوریل بیان نمود برای این فرد مهلتی تعیین کرده است تا کشور را ترک کند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 438

به "لغو ویزا اتباع خارجی در صورت نقض مقررات کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا اتباع خارجی در صورت نقض مقررات کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید