مریخ نورد ناسا آماده سفر به مریخ شد

به گزارش مجله فناوری، ناسا کار نصب اجزا و آزمایش بخش های نهایی مریخ نورد پشتکار خود را که قبلاً به مریخ نورد 2020 مشهور بود، تقریباً به سرانجام رسانده است.

مریخ نورد ناسا آماده سفر به مریخ شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با آژانس دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از دیجیتال ترندز، قرار است مریخ نورد پشتکار بعد از رسیدن به این سیاره سرخ رنگ فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی مفصلی را در سطح مریخ انجام دهد.

از جمله آخرین بخش های مورد آزمایش قرار گرفته این مریخ نورد می توان به سیستم سیم کشی برقی آن اشاره نمود. قرار است برای تکمیل این آنالیز لوله هایی بر روی مریخ نورد مذکور نصب گردد که وظیفه آنها جمع آوری و نگهداری نمونه های جمع آوری شده از سطح مریخ است.

نمونه های یادشده در بازگشت مریخ نورد مذکور به کره زمین مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. این مریخ نورد دارای هفت موتور است و سه هزار بخش مختلف برای آن در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به یک بازوی رباتیک پیشرفته اشاره نمود.

بازوی رباتیک مذکور نمونه هایی از سنگ های سطح مریخ را جمع آوری نموده و آنها را بعد از مهر و موم کردن در داخل یک قوطی به زمین منتقل می نماید. تعدادی از این سنگ ها با استفاده از یک مته از زیر سطح مریخ جمع آوری خواهند شد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 382

به "مریخ نورد ناسا آماده سفر به مریخ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ نورد ناسا آماده سفر به مریخ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید