مشهورترین کشتی های تاریخ!

به گزارش مجله فناوری، باشگاه خبرنگاران : کشتی ها از همان ابتدای ساختشان داستان های بسیار متفاوت دارند. بعضی از این کشتی ها در دوران خاصی با انجام کار های منحصر به فردی به عنوان بهترین کشتی انتخاب و مشهور شده اند.

مشهورترین کشتی های تاریخ!

سانتا ماریا

یک از کشتی های بسیار مشهور جهان را شاید کمتر کسی بشناسد! سانتا ماریا کشتی است که کریستف کلمب به همراه آن به قاره آمریکا رفت و توانست این قاره را برای اولین بار کشف کند. این کشتی 4 سفر بسیار طولانی را در طول عمر خود تجربه کرد و سپس در سال 1492 برای همواره از بین رفت. 4 نمونه از روی این کشتی ساخته شد، ولی هیچکدام به زیبایی و البته کارایی نمونه اصلی نشدند.

hms victory

یکی از بزرگترین کشتی های تمام چوبی جهان و بعلاوه یکی از نماد های دریایی در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 همین کشتی است. hms victory که به عنوان یکی از بزرگترین نماد های انگلستان شناخته می گردد، در دوران جنگ ترافلگار به عنوان کشتی اصلی به ناخدایی نلسون انجام وظیفه می کرد. این کشتی در سال 1922 بازسازی شد و این روز ها در یکی از موزه های پورث موس نگه داری می گردد.

ناو بیسمارک

شاید هیچ کشتی به میزان بیسمارک برای نیروی دریایی انگلستان ترسناک نبود. این کشتی با داشتن طولی برابر با 250 متر و سرعت 30 گره دریایی به یکی از غول های دریا مشهور است.

این کشتی در سال 1941 به آب انداخته شد و در ماه می با چند کشتی درگیر شد و آن ها را غرق کرد. پس از آن برای تعمیر به سمت ساحل فرانسه رفت، اما هیچ گاه به مقصد نرسید. ناو های انگلیسی که او را تعقیب می کردند بعد از دو ساعت جنگ توانستند بیزمارک را با تمام 2200 خدمه اش به کف اقیانوس بفرستند و در سال 1989 بقایای آن کشف شد.

ناو آریزونا

یکی از ناو های مشهور آمریکایی همین ناو آریزونا است. این ناو بر اثر حمله برق آسای ژاپنی ها به بندر پرل هاربر در سال 1941 غرق شد. بمبی که بر روی این ناو افتاد باعث شد تا بدنه کشتی تکه پاره گردد و بعلاوه 1177 نفر از خدمه 1400 نفری آن کشته شدند. پس از جنگ تعدادی از کشتی هایی که در این حادثه غرق شده بودند تعمیر شدند، اما آریزونا همچنان به همان شکل است و سالانه مردم زیادی برای بازدید از آن به پرل هاربر می روند.

تایتانیک

بدون شک همه شما می دانید که معروف ترین کشتی در جهان همین تایتانیک است. این کشتی در سال 1912 و در اولین سفر دریایی اش در حالی که بیش از 1500 مسافر و خدمه در آن حضور داشت بعد از برخورد با کوه یخ غرق شد. تایتانیک در زمان خودش به عنوان مجلل ترین کشتی جهان شناخته می شد.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1840

به "مشهورترین کشتی های تاریخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین کشتی های تاریخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید