منحنی کرونا در ایتالیا و اسپانیا نزولی شد

به گزارش مجله فناوری، مقام های ایتالیایی از کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه برای نخستین بار از زمان بروز این بحران در این کشور خبر داده اند. همچنین سرعت ابتلا به این بیماری مسری و عفونی در اسپانیا و آمار جان باختگان در این کشور روز شنبه (دیروز) روندی نزولی را نشان داد.

منحنی کرونا در ایتالیا و اسپانیا نزولی شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری فرانس 24، با افزایش مرگ و میر 681 نفر دیگر و افزایش آمار جان باختگان ایتالیا در نتیجه شیوع ویروس کرونا به 15 هزار و 362 نفر، مقام های بهداشتی ایتالیا روز شنبه گفتند که این تعداد از جان باختگان نسبت به آنچه که در روزهای اخیر مشاهده شده کاهش یافته است.

در بخش مراقبت های ویژه ایتالیا در این روز 3 هزار و 994 نفر بستری شدند که نسبت به رقم 4 هزار و 68 نفری قبلی کاهش نشان می دهد و این کاهش برای اولین بار از زمان شیوع این بیماری همه گیر در شمال ایتالیا از 2 اسفند (21 فوریه) تا به امروز اتفاق افتاده است.

یک مقام بخش حفاظت مدنی ایتالیا به خبرنگاران گفت این خبر بسیار مهمی است و این کاهش 24 ساعته به بیمارستان ها اجازه تنفس می دهد.

در اسپانیا نیز پدرو سانچز نخست وزیر این کشور از مجلس این کشور خواهد خواست اقدامات قرنطینه را تا 15 روز دیگر 6 اردیبهشت (25 آوریل) تمدید کند. این درحالیست که سرعت ابتلا به این ویروس و شمار جان باختگان این کشور که بیشترین اسیب را به دلیل شیوع کووید-19 تجربه نموده است، روز شنبه کاهش یافت.

سانچز عصر شنبه در یک کنفرانس خبری تصمیم خود برای درخواست از مجلس برای تمدید شرایط اضطراری را که بسیاری از اسپانیایی ها را در سه هفته گذشته خانه نشین نموده است، گفت.

روز شنبه شمار جان باختگان کرونا در اسپانیا به 11 هزار و 744 نفر رسید. روز قبل از آن آمار جان باختگان در این کشور 10 هزار و 935 نفر اعلام شد که طبق اعلام وزارت بهداشت اسپانیا افزایش 7 درصدی را در کل جان باختگان نشان می دهد که در مقایسه با افزایش 9 درصدی که روز آدینه اعلام شده بود، کاهش نشان می دهد. این رقم کمتر از حدود 20 درصد افزایشی است که در هفته های گذشته در این کشورثبت شده است.

مقام های بهداشتی اسپانیا می گویند کند شدن فرایند مبتلایان جدید در این کشور موثر بودن قرنطینه را نشان می دهد.

طبق جدیدترین آمار در ایتالیا تا به امروز 124 هزار و 632 نفر مبتلا شده اند از این تعداد 15 هزار و 362 نفر جان باخته اند.

در اسپانیا نیز 126 هزار و 168 نفر مبتلا و 11 هزار و 947 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کاهش جان باختگان مبتلا به کرونا در فرانسه

بر اساس گزارش فرانس 24، فرانسه هم روز شنبه گفت که 441 نفر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند که در مقایسه با رقم روز قبل از آن (588 نفر) کاهش نشان می دهد.

یک مقام ارشد وزارت بهداشت فرانسه گفت با این تعداد از زمان شروع همه گیری در این کشور شمار کلی جان باختگان بیماری کووید-19 به 7 هزار و 560 نفر رسیده است.

فرانسه از 27 اسفند (17 مارس) در قرنطینه بوده و فقط مجوز بعضی سفرهای اضطراری داده شده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 412

به "منحنی کرونا در ایتالیا و اسپانیا نزولی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحنی کرونا در ایتالیا و اسپانیا نزولی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید