منطقه 19 از خطر سیلاب در امان است

به گزارش مجله فناوری، با ورود حجم سنگین زباله و گاه تخلیه تانکرهای حامل مواد رسوبی در بارندگی های اخیر، کانال عرضی بزرگراه شهید کاظمی دچار گرفتگی و انسداد شده بود که برای پیشگیری از آب ماندگی و مسائل تردد در این معبر، لایروبی و برطرف انسداد آن انجام شد.

منطقه 19 از خطر سیلاب در امان است

به گزارش خبرنگاران، شبکه جمع آوری آب های سطحی نقش انتقال آب های روان ناشی از بارش های شدید را از منطقه ها بالادست به پایین دست ایفا می نماید. بنابراین پاکسازی مستمر و لایروبی این حوضچه ها در پیشگیری از بروز خطرات ناشی از بارندگی و بروز سیلاب بسیار حائز اهمیت است و برهمین اساس طرح ضربتی پاکسازی و لایروبی 182 متر مکعب حوضچه و 90 تن لجن و رسوبات دپوشده در محدوده مذکور به وسیله ماشین آلات مکانیزه با یاری عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه اجرا و به مرکز تخلیه کهریزک انتقال داده شده است.

شهردار منطقه19 در این اقدام به کوشش نیروهای اداره مسیل ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست اشاره می نماید و می گوید: به منظور تأمین امنیت و رفاه شهروندان، عملیات لایروبی و دفع آب های سطحی، با به کارگیری دستگاه جنتکس با قابلیت شست وشو و تخلیه همزمان شبکه انتقال فاضلاب انجام شد.

تورج فرهادی در ادامه از بازگشایی دریچه بر روی کانال خط شماره 4 آزادگان خبر می دهد و می گوید: برای برطرف مسائل گرفتگی و پایش کانال خط شماره 4 آزادگان، عملیات بازگشایی با احداث منهول و دریچه بر روی محل انسداد کانال مسائل ناشی از لایروبی هم مرتفع شد و البته برای افزایش رضایتمندی شهروندان، جلوگیری از آب گرفتگی کانال ها و حوضچه ها، عملیات لایروبی حوضچه های رسوبگیر به صورت مکانیزه انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1714

به "منطقه 19 از خطر سیلاب در امان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه 19 از خطر سیلاب در امان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید