موج استعفاها در پنتاگون و نگرانی از به خطر افتادن امنیت ملی در آمریکا

به گزارش مجله فناوری، معاونت های سیاسی، اطلاعاتی و دفاعی وزیر دفاع آمریکا استعفا نموده اند.

موج استعفاها در پنتاگون و نگرانی از به خطر افتادن امنیت ملی در آمریکا

به نقل از پایگاه خبری هیل، جیمز اندرسون، معاون امور سیاستگذاری دفاعی آمریکا نامه استعفای خود را به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرد..

نشریه پولتیکو همچنین از یک سری استعفاها در پنتاگون پس از برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع اطلاع داد. به نوشته این نشریه تا انتها روز سه شنبه معاونت های سیاسی، اطلاعاتی و دفاعی وزیر دفاع استعفا نموده اند و به جای آنها وفاداران ترامپ گذاشته شدند.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا امور و وظایف مربوط به سیاستگذاری دفاعی را به آنتونی تاتا سپرده است.

اندرسون در ژوئن سال جای میلادی برای سمت دستیار معاون امور سیاستگذاری وزارت دفاع آمریکا تایید شده بود.

وی در نامه استعفای خود نوشت که به ویژه بابت رهبری مردان و زنان فداکار در امور سیاستگذاری که نقش اساسی در امنیت ملت آمریکا دارند بسیار سپاس گزار است.

دموکرات ها دولت ترامپ را به اقدام در جهت تضعیف امنیت ملی متهم نموده اند. آدام اسمیت، رئیس کمیته سرویس های مسلح مجلس نمایندگان گفته است: ارزیابی اینکه در چه سطح خطرناکی از عزل و نصب ها در وزارت دفاع قرار داریم سخت است آن هم در دوران انتقال قدرت. اگر این شروع یک فرایند باشد و رئیس جمهور خبرگان امنیت ملی را برای جایگزینی افراد وفادار به خود تغییر دهد برای 70 روز آینده در سطح بسیار بالایی از خطر قرار می گیریم.

گفته شده اندرسون به دلیل اختلافاتش با دولت بر سر انتصاب متحدان ترامپ در وزارت خانه اش استعفا نموده است.پس از او جین استوارت، رئیس دفتر وزیر دفاع موقت کریس میلی برکنار شد و پس از آن جوزف کرنان، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات استعفای خود را تقدیم کرد.

ترامپ روز دوشنبه در توئیتی بیان کرد که اسپر را از سمتش به عنوان وزیر دفاع برکنار نموده؛ اقدامی که باعث انتقادهای زیادی از سوی قانونگذاران شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 816

به "موج استعفاها در پنتاگون و نگرانی از به خطر افتادن امنیت ملی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج استعفاها در پنتاگون و نگرانی از به خطر افتادن امنیت ملی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید