نخستین محموله موشک های پاتریوت تحویل سوئد شد

به گزارش مجله فناوری، خبرگزاری خبرنگاران- سوئد به عنوان بخشی از برنامه ارتقای سامانه دفاع هوایی خود، تعدادی موشک پاتریوت از آمریکا خریداری و نخستین محموله آن را دریافت کرد.

نخستین محموله موشک های پاتریوت تحویل سوئد شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سوئد به عنوان بخشی از برنامه ارتقای سامانه دفاع هوایی خود، تعدادی موشک پاتریوت از آمریکا خریداری و نخستین محموله آن را دریافت کرد.

این قرارداد تسلیحاتی که هزینه مرحله نخست آن دست کم 1.2 میلیارد دلار بود، اگر نگوییم بزرگترین بلکه یکی از بزرگترین قرارداد های تسلیحاتی سوئد در تاریخ معاصر محسوب می گردد.

یواخیم لوین، مقام مسئول در اداره سامانه های دفاعی سوئد، تحویل نخستین موشک های سامانه دفاع هوایی پاتریوت 103 سوئد را تایید کرد.

وی در گفت و گو با شبکه اس وی تی گفت بقیه موشک ها به تدریج در سال های 2021، 2022 و 2023 تحویل سوئد خواهند شد.

بر اساس برآورد های گذشته اداره سامانه های دفاعی سوئد، تنها ارزش مرحله اول قرارداد دفاع هوایی اوت 2018 این کشور با آمریکا و دو مورد از بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات دنیا یعنی لاکهید مارتین و ریتون، دست کم بالغ بر 10 میلیارد کرون سوئد (1.2 میلیارد دلار) می گردد که آن را به بزرگترین قرارداد تسلیحاتی سوئد در تاریخ معاصر این کشور تبدیل می نماید.

آمریکا پیشنهاد خرید 300 فروند موشک ضد هوایی به ارزش کلی 3.2 میلیارد دلار را به سوئد داده است. این پیشنهاد شامل موشک های نوع GEM-3 نیز می گردد که وزن و برد بیشتری دارند.

هزینه کلی به تصمیم سوئد درباره تعداد موشک هایی که خریداری می نماید، بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1143

به "نخستین محموله موشک های پاتریوت تحویل سوئد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله موشک های پاتریوت تحویل سوئد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید