واکنش رئیس سازمان سنجش به رأی دیوان عدالت اداری ، رأی به سازمان سنجش ابلاغ نشده است

به گزارش مجله فناوری، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر بلامانع شدن شرکت در کنکور سراسری پس از دو بار پذیرفته شدن در این آزمون ها، در حکم قانون است، اما هنوز به این سازمان ابلاغ نشده است.

واکنش رئیس سازمان سنجش به رأی دیوان عدالت اداری ، رأی به سازمان سنجش ابلاغ نشده است

به گزارش ایرنا، ابراهیم خدایی درباره حکم دیوان عدالت اداری در مورد بلامانع شدن شرکت در کنکور سراسری برای افرادی دو بار در آزمون پذیرفته شده اند، افزود: این حکم هنوز به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده است.

وی افزود: با این حال آراء هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در حکم قانون است و باید اجرا شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره اینکه آیا حکم صادر شده برای سال 99 اجرا می شود یا خیر، تاکید کرد: اینکه رأی هیأت عمومی ناظر به گذشته است یا آینده، بعد از ابلاغ این حکم به سازمان تعیین می شود.

در پی شکایت از سازمان سنجش آموزش کشور با خواسته ابطال بند اول صفحه 4 دفترچه شماره یک راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون و اجازه شرکت در آزمون سال 98 با وجود دو بار قبولی در سال های قبل، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با نظر به اینکه قید ممنوعیت ادامه تحصیل در آزمون سراسری برای افرادی که دو بار در رشته های روزانه قبول شده باشند، محدودیت بلا وجه و مغایر بند (3) اصل سوم و سی ام قانون اساسی و نیاز به اذن قانونگذار داشته و آن را ابطال کرد.

بر این اساس، ثبت نام افرادی که دو بار در آزمون های سراسری دوره های قبل پذیرفته شده اند، در کنکور سال های بعد بلامانع شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 10

به "واکنش رئیس سازمان سنجش به رأی دیوان عدالت اداری ، رأی به سازمان سنجش ابلاغ نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس سازمان سنجش به رأی دیوان عدالت اداری ، رأی به سازمان سنجش ابلاغ نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید