پذیرش تلویحی عبدالله با راه چاره تشکیل دولت موقت در افغانستان

به گزارش مجله فناوری، درحالیکه رئیس جمهور افغانستان بارها صریحاً مخالفتش را با ایجاد دولت موقت ابراز نموده رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان بطور تلویحی با این طرح موافقت کرد.

پذیرش تلویحی عبدالله با راه چاره تشکیل دولت موقت در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره موضعش نسبت به ایجاد دولت موقت گفت که دولت موقت راهکار بحران افغانستان نیست اما تاکید نمود که با این طرح به عنوان بخشی از این راهکار مخالف نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله به تی آر تی گفت: وقتی درباره یک توافق جامع و فراگیر صحبت می کنیم که همه عناصر را دارد، گاهی اوقات به عنوان راهکار در این بین دوره هایی وجود خواهد داشت که بخشی از راهکار دائمی نخواهد بود؛ من مخالف آن نیستم.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اضافه کرد که هرگونه مذاکرات نیازمند انعطاف پذیری است که تا به امروز در جانب طالبان مشاهده نشده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به بن بست مذاکرات بین الافغانی نیز گفت که گفت وگوها درباره مسایل مربوط به دستورکار باید سرانجام یابد تا مذاکرات پیرامون مسایل اساسی شروع گردد.

عبدالله همچنین با انتقاد از سطح بالای خشونت ها اظهارداشت که توافقنامه آمریکا و طالبان بطور کامل عملی نشده و انتظارات از این توافق برآورده نشده است.

وی توضیح داد که دولت افغانستان برای آتش بس یا کاهش قابل توجه خشونت ها آماده است اما طالبان تا به امروز این موضوع را نپذیرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 845

به "پذیرش تلویحی عبدالله با راه چاره تشکیل دولت موقت در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش تلویحی عبدالله با راه چاره تشکیل دولت موقت در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید