یک تور لیدر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش مجله فناوری، خصوصیات یک راهنمای خوب

یکی از مهم ترین عامل های موفقیت تورهای گردشگری، تورلیدر یا همان راهنمای تور آن است. یک راهنمای خوب به طور ناخودآگاه هر کسی را ترغیب می نماید تا سفر بعدی اش را هم با همان آژانس گردشگری بردارد و در پی همان راهنمای تور باشد و یک تورلیدر بد هم می تواند شما را به کلی از سفر با تور دلزده کند. اما یک تور لیدر خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا معیارهای استاندارد انتخاب یک تورلیدر خوب را مرور کنیم:

یک تور لیدر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می دانید سفر کردن به 2 روش ممکن است برخی ها سفر با تور را به دلایل مزایای زیادی که دارد ترجیح می دهند و برخی از افراد هم ترجیح می دهند تنها سفر نمایند. هرکدام از این روش ها هم مزایا و معایب خاص خود را دارد، اما وقتی پای سفرهای خارجی به میان باشد مخصوصا اگر سفر تفریحی باشد، بسیاری از افراد سفر با تور را انتخاب می نمایند مخصوصا که در این نوع سفر، با کشوری غریب و زبان و محیطی ناشناخته روبرو می شویم. در ادامه برخی از خصوصیات یک تور لیدر خوب را به شما معرفی می کنیم:

- قوی بودن در برقراری ارتباط

یک راهنمای تور خوب، مهارت های ارتباطی را کاملا بلد است و به خوبی می تواند با افراد مختلف ارتباط برقرار کند. در واقع تورلیدر قرار است تا هربار در مقابل جمعیتی صحبت کند و درباره موارد مختلف در سفر شرحاتی بدهد؛ بنابراین باید بتواند واضح و قابل فهم این شرحات را به مسافران ارائه کند.

علاوه بر این باید شخصی اجتماعی باشد و بتواند راحت با دیگران ارتباط برقرار کند یعنی در واقع باید بتواند یک پیوند صیممی و محبت آمیز و گرم بین خود و بقیه اعضای گروه و بین اعضای گروه با هم بوجود بیاورد. اجتماعی بودن تقریبا امری ذاتی است اما برخی مواقع با برخی تمرین های خاص می توان آن را بدست آورد.

- باهوش و حافظه در موارد مختلف

تور لیدر همانطور که از نام آن مشخص است قرار است که در سفر راهنمای افراد زیادی باشد و مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری را به آنها نشان و شرح دهد. بنابراین باید حافظهی خوبی برای درک اطلاعات و به خاطر سپردن آنهاو انتقال به افارد دیگر داشته باشد. یک راهنمای خوب هیچ وقت از روی کاغذ اطلاعات را نمی خواند و به مسافران انتقال دهد. باید طوری جملات را ادا کند که مخاطب احساس خستگی نکند و این حس در او بوجود بیاید که انگار دارد تجریبات شخصی راهنما را می شوند.

- مهارت بداهه گویی

یک تور لیدر خوب، یک قصه خوان خوب است! می تواند به موقع حرف هایش را بزند و توانایی جمع کردن و سرو سامان دادن به گفت و گوهای مختلف را دارد. علاوه بر این، می تواند به سوال هایی که مسافران می پرسند هم در همان لحظه جواب دهد؛ و این به عای بداهه گویی است.

- اشتیاق به کار

یک تورلیدر خوب عاشق کارش است و آنقدر ذاتا با اشتیاق رفتار می نماید که باعث می گردد این شور و شوق به بقیه هم منتقل گردد. و به همین علت، مسافران با اشتیاق بیشتری به صحبت های فرد راهنما گوش می نمایند و راحت می توانند حرف های او را درک نمایند.

منبع: foodtourpros.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1493

به "یک تور لیدر خوب چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تور لیدر خوب چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید