11 نکته پنهان در رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید

به گزارش مجله فناوری، فیلم رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید در سال 2021 به نوعی بازسازی فرانچایز سینمایی رزیدنت اویل است و وقایع بازی های ویدیویی را با وفاداری بیشتری نسبت به فیلم های قبلی روایت می نماید.

11 نکته پنهان در رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید

بسیاری از ارجاعات این فیلم مانند شخصیت ها، لباس ها و زامبی ها حتی برای کسانی که اطلاعات مختصری از فرنچایز دارند، به راحتی قابل تشخیص خواهند بود. با این حال، در فیلمی که متکی بر تصاویر و عناصر داستانی چندین بازی ویدیویی مختلف است (که بعضی از آن ها بیش از بیست سال قدمت دارند)، به ناچار بعضی از جزئیات از قلم می افتند. پس با هم تمام نکات مخفی و این ارجاعات را در سرتاسر فیلم آنالیز می کنیم اما پیش از آن باید بگوییم که بخش هایی از داستان فیلم در این متن لو می فرایند.

1. راننده کامیون

صحنه اولیه به راکون سیتی خوش آمدید کلر ردفیلد (کایا اسکودلاریو) را نشان می دهد که در جاده ایستاده تا ماشینی او را سوار کند تا این که راننده کامیونی، او را سوار می نماید. این راننده به همراه سگ دوبرمنش در راستا راکون سیتی است. او که گرم صحبت کردن با کلر و خوردن همبرگر کثیفش است، به زنی که در جاده قرار داشت برخورد می نماید. این صحنه تقریبا بازآفرینی صحنه ای از ریمستر اخیر رزیدنت اویل 2 است، با این تفاوت که در بازی، راننده کامیون به وسیله زن آلوده مورد حمله قرار می گیرد، در حالی که او در فیلم به وسیله سگش آلوده می شود.

2. ساندویچ جیل

در اوایل فیلم، ماموران استارز (سرویس ویژه نجات) با هم در یک رستوران در راکون سیتی نشسته اند و قبل از این که به ماموریت اعزام شوند با یکدیگر شوخی می نمایند. جیل ولنتاین (هانا جان کامن)، شخصیت مورد علاقه هواداران، در یک چشم بر هم زدن با بازیگوشی، ساندویچ وسکر (تام هاپر) را از او می رباید و می گوید: حالا دیگه ساندویچ منه. این صحنه اشاره به بازی اصلی رزیدنت اویل دارد، جایی که بری برتون، جیل را از اتاقی که سقفش در حال فروریختن است نجات می دهد و به شوخی می گوید: نزدیک بود مثل ساندویچ له بشی! این دیالوگ در نسخه بازسازی شده بازی در سال 2002 کمی تغییر کرد: خیلی نزدیک بود، اگه یک ثانیه دیر میرسیدم، مثل ساندویچ له می شدی. در این فیلم، این شوخی کاملا به صورت خلاصه و مفید مورد اشاره قرار می گیرد.

3. خارش دار خوشمزه

کلر پس از بازگشت به راکون سیتی، به خانه برادرش کریس (رابی امل) می رود. او در حال قدم زدن در خانه است که متوجه همسایه برادرش، مادری مضطرب و آلوده به ویروس تی می شود که عبارت خارش دار خوشمزه را با خون روی پنجره اش نوشته است. این کلمات عجیب به دفترچه نگهبان اولین بازی رزیدنت اویل برمی شود. این کلمات به شرایط روانی رو به زوال میزبان ویروس و تسلیم شدن او در برابر آن اشاره دارد و نشان می دهد که فرد مبتلا در همه جای بدنش احساس خارش می نماید. این زامبی ها بعلاوه کشتن و خوردن یک انسان دیگر را خوش طعم و خوشمزه توصیف می نمایند. آخرین بخش آن دفترچه حاوی این کلمات بود: خارش دار خوشمزه.

4. دوقلوهای اشفورد

کلر و لئون (آوان جوگیا) در حال جستجو در تاسیسات زیرزمینی شرکت آمبرلا، یک حلقه فیلم پیدا می نمایند که دکتر ویلیام بیرکین (نیل مک دونا) و دو کودک خردسال را نشان می دهد که از آن ها به عنوان دوقلوهای اشفورد یاد می شود. این دکتر دیوانه بال های یک سنجاقک را می نماید و بدنش را در بین انبوهی از مورچه ها می اندازد. این حلقه فیلم تقریبا شبیه آن چه در بازی رزیدنت اویل: کد ورونیکا دیده بودیم است و ما را به یاد داستان دوقلوهای آلفرد و الکسیا می اندازد. گفته می شود که این دو برادر ویروس تی -ورونیکا را توسعه داده اند و نسخه بزرگسال آن ها به عنوان رئیس در بازی بعدی حضور دارد.

5. زامبی عمارت اسپنسر

شخصیت های اصلی داستان وارد عمارت اسپنسر می شوند و با راهروهایی آرام و وهم آور روبرو می گردند. آن ها مردی را می بینند که به نظر می رسد در حال خوردن چیزی روی زمین است. او با شنیدن صدای آن ها، از روی غذای خود برمی خیزد و به بالا نگاه می نماید و چهره آلوده قربانی نگون بخت او آشکار می شود. این صحنه یادآور اولین تصویر یک فرد آلوده در بازی اصلی رزیدنت اویل است و به یکی از نمادین ترین تصاویر این فرنچایز اشاره دارد.

6. انتخاب

بخش اعظم جذابیت به راکون سیتی خوش آمدید، از تماشای گفتگوها و دیالوگ های شخصیت ها ناشی می شود. در یکی از این سکانس ها، جیل ولنتاین از همکار خود ریچارد آیکن (چاد روک) می پرسد که ترجیح می دهد به وسیله یک مار غول پیکر خورده شود و بمیرد یا یک کوسه سفید بزرگ؟ هر دوی این اتفاقات وحشتناک بسته به این که بازیکن در بازی ویدیویی رزیدنت اویل چه تصمیمی بگیرد، برای ریچارد رخ می دهند.

7. اسپری یاری های اولیه

بازی های رزیدنت اویل به خاطر دریغ کردن عمدی منابع اولیه از بازیکن، خواه مهمات باشد یا یاری های اولیه، مشهور هستند. یکی از این موارد، اسپری یاری های اولیه است که شخصیت بازیکن را بهبود می بخشد و به او اجازه می دهد تا یک روز دیگر با زامبی های آلوده به ویروس تی بجنگد. در سکانس اولیه فیلم که در یتیم خانه راکون سیتی می گذرد، تبلیغاتی برای اسپری یاری های اولیه در یکی از تصاویر قابل مشاهده است.

8. نقشه خلبان

بخش اعظم فیلم به راکون سیتی خوش آمدید شبیه فیلمی معاصر است و به ندرت احساس می کنید که داستان در واقع در سال 1998 اتفاق می افتد. یکی از موارد قدیمی، دستگاهی است که دستورالعمل ها و نقشه ها را نمایش می دهد و به خلبان یاری می نماید. نقشه های روی صفحه دستگاه تقریبا شبیه به نقشه های اولیه بازی های رزیدنت اویل هستند.

9. کلیدها

کلر و لئون به وسیله تونل های زیرزمینی از یتیم خانه راکون سیتی به عمارت اسپنسر می فرایند و برای باز کردن قفل درهای مختلف، از چندین کلید استفاده می نمایند. هر کلید دارای شکلی مختلف (قلب، خشت، پیک و گشنیز) است که به یکدیگر متصل شده اند. این کلیدها در سراسر بازی رزیدنت اویل 2 نیز دیده می شوند.

10. موشک انداز

در سکانس انتهای فیلم، کلر، کریس و لئون (آوان جوگیا) با قطار زیرزمینی از آزمایشگاه آمبرلا فرار می نمایند اما ویلیام بیرکین جهش یافته به قطار حمله می نماید و برای لحظه ای کوتاه به نظر می رسد که این هیولا بسیار قدرتمندتر از آن است که شکست بخورد اما لئون با استفاده از یک موشک انداز، بیرکین را می کشد. این سکانس به سنت بازی های رزیدنت اویل اشاره دارد که در انتها، از ژانر وحشت خارج می شوند و بیشتر به اکشن می پردازند و بازیکن باید با استفاده از موشک انداز، دشمنان را از پیش رو بردارد.

11. هیولاها

فرنچایز رزیدنت اویل به خاطر هیولاهای آلوده اش معروف است که اغلب در طول بازی به طور جالبی تغییر شکل می دهند. به راکون سیتی خوش آمدید، دارای چندین نسخه برجسته از آن ها مانند سربروس، لیکر و لیزا ترور است.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1466

به "11 نکته پنهان در رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 نکته پنهان در رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید