12 ابزار ضروری که هر طراح گرافیکی باید بشناسد!

به گزارش مجله فناوری، کاربران و خوانندگان سایت همواره به دنبال محتوای جذاب به همراه عناصر بصری چشم نواز و زیبا هستند. حالا این محتوا می خواهد چاپی باشد یا در دنیای آنلاین عرضه گردد. با اینحال کار اصلی بر دوش طراحان گرافیک است تا بتوانند چنین رویاهایی را به واقعیت تبدیل نمایند.

12 ابزار ضروری که هر طراح گرافیکی باید بشناسد!

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این افراد به عنوان طراحان گرافیک حرفه ای به ابزارها، نرم افزار، سخت افزارها و تجهیزاتی احتیاج دارند و بدون آن ها نمی توانند کارشان را به درستی به پیش ببرند.

دیگر آن روزها که صاحبان سایت فقط محتوا را بر روی سایتشان می گنجانند تمام شده است. این روزها سایت ها و مجلات باید ظاهر ترغیب نماینده ای داشته باشند تا بتوانند برای مدت زمان طولانی نظر خواننده را به خودشان جلب نمایند.

طراحان گرافیکی برای اینکه بتوانند طرح زیبایی با عناصر بصری ایجاد نمایند و تصاویر و متن ها را برای کاربران مناسب سازند به ابزارهای خاصی احتیاج دارند. آخرین ترندهای بازار گرافیک نشان می دهد طراحان معمولا بر روی آخرین ابزارها، دستگاه ها و فناوری ها سرمایه گذاری می نمایند تا بتوانند طرحی بسازند که نظر تعداد کثیری از مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب می کند. به همین خاطر قصد داریم امروز 12 مورد از ابزارهای ضروری که هر طراح گرافیکی باید بشناسد و به کار گیرد را معرفی کنیم.

فتوشاپ

این ابزار باورنکردنی قابلیت های اصولی همچون ترکیب کانال ها، اصلاح منظره و حتی ابزار clone stamp را در خود دارد.

همانطور که می دانید فتوشاپ به عنوان بهترین ابزار طراحی گرافیک محسوب می گردد و هم بر روی ویندوز و هم بر روی مک کار می کند. به یاری فتوشاپ شما می توانید سایر گزینه های اضافی سودمند همچون touch adjustment، کراپ کردن، گزینه ایجاد تصاویر پانورامایی و موارد دیگر را در اختیار داشته باشید.

فتوشاپ باعث می گردد ویرایش تصاویر برای افراد بسیار جذاب باشد. چه طراح گرافیک باشید و چه نباشید این نرم افزار گزینه های اتوماتیک عالی برای ویرایش عکس ها دارد و باعث می گردد روح زندگی در تصاویرتان دمیده گردد. به یاری این ابزار می توانید خودتان را به عنوان یک طراح حرفه ای به جهان معرفی کنید. متخصصانی که در جهانی طرح های چاپی فعالیت می نمایند از فتوشاپ برای ادغام تصاویر متعدد و حتی برداشتن اشیای اضافی از روی تصویر استفاده می نمایند.

Pixlr

ویرایشگر Pixlr یک ابزار مفید برای طراحانی است که از فتوشاپ استفاده می نمایند. این ابزار شگفت انگیز نه تنها فایل های PSD را باز می کند بلکه همه لایه های هنری را هم حفظ می کند.

Pixlr جایگزین عالی برای فتوشاپ محسوب می گردد و افرادی که به دنبال پیش احتیاجهای ویرایشی همچون کراپ و تغییر اندازه هستند می توانند به راحتی از این ابزار استفاده نمایند. این ابزار عالی همه قابلیت هایی که شما احتیاج دارید را بدون دردسرهای مربوط به لایسنس نرم افزارهای طراحی گرافیکی دیگر، در اختیارتان قرار می دهد.

GIMP

Created with GIMP

این ابزار که به عنوان برنامه دستکاری تصاویر GNU نیز شناخته می گردد یک ابزار طراحی است و گزینه جایگزین عالی برای فتوشاپ محسوب می گردد. GIMP در برگیرنده قابلیت دستکاری تصویر برای ایجاد فایل های گرافیکی شفاف وجذاب است.

این ابزار رابط کاربری قابل سفارشی دارد و در آن شرایط فول اسکرین نیز گنجانده شده است. این شرایط شما را قادر می سازد تصاویرتان را به صورت اتوماتیک و همزمان ببینید و ویرایش کنید.

این ابزار گرافیکی قابلیت های گسترده ای دارد و می تواند تجربه منحصر به فردی در اختیارتان بگذارد. شما می توانید GIMP بر روی سیستم عامل X، GNU/Linux، ویندوز و سایر سیستم عامل ها اجرا کنید.

این یک ابزار گرافیکی فوق العاده است و چون با پلتفرم های مختلفی سازگار است می تواند پشتیبانی خوبی برای کاربران فراهم آورد.

ProofHub

ProofHub یکی از ابزارهای اصلاح عالی است که به تیم های طراحی اجازه می دهد وظایف خود را بدون هیچ دردسر مدیریت نمایند. مشتریان می توانند از این ابزار برای شرح یا درخواست تغییرات کوچکی که باید انجام گردد(همچون اضافه کردن رنگ و بردن متن به جای دیگر) استفاده نمایند.

ProofHub احتیاج به استفاده از ایمیل، تایید یا بازخورد را حذف می کند و در عین حال در زمان کل فرآیند صرفه جویی می کند. این ابزار آنلاین به شما اجازه می دهد تغییرات کوچک در نام فایل را اجرا کنید، دیدگاهی به فایل هایتان بیفزایید و حتی بعضی از عیب و نقص هایی که در طراحی با آن روبرو شده اید را هایلایت نمایید.

DesignBold

DesignBold هم یکی دیگر از ابزارهای طراحی کاربرپسند برای ایجاد تصاویر شگفت انگیز با تعداد خاصی از درگ و دراپ است. این ابزار منابع طراحی زیادی همچون کتابخانه ای از 12080 طرح قابل سفارشی سازی در خود دارد که به شما اجازه می دهد به تنهایی عناصر طراحی تان را بسازید و اجرا کنید.

به عنوان مثال این ابزار به شما اجازه می دهد انواع مختلفی از عناصر بصری همچون لوگو یا هدری که باید در سایت قرار گیرد را طرحی کنید. DesignBold یک ابزار سریع و مقرون به صرفه است که هم طراحان حرفه ای و هم مبتدی می توانند از آن استفاده نمایند.

ایلوستریتور

ایلوستریتور یک ابزار طراحی عالی برای ایجاد تایپوگرافی، اسکچ ها، آیکون ها و سایر طرح های پیچیده برای ویدئو یا موبایل است. شما می توانید از این ابزار برای ایجاد آثار هنری به همراه پیکربندی های متعدد استفاده کنید و از شکل های پیکسلی عالی استفاده کنید.

ایلاستریتور طراحی را سریع تر از همواره اجرا می کند. این نرم افزار افزونه های متعددی برای تبدیل یک صفحه خالی به یک صفحه زیبا دارد. این افزونه ها برای نسخه های مختلف ایلاستریتور طراحی شده اند و دربرگیرنده قابلیت هایی هستند که برای نسخه های جدید همچون Creative Cloud طراحی شده اند. شما می توانید از ایلاستریتور به عنوان بخش یکپارچه Creative Cloud بر روی مک و دسکتاپ استفاده کنید.

Marvel

اگر از طراحان گرافیک حرفه ای سوال کنید بهتان می گویند که ایجاد نمونه اولیه یکی از بخش های اصلی هر طرحی است. Marvel یکی از بهترین ابزارهای موجود برای ایجاد نمونه است و به شما اجازه می دهد از همان ابتدا هر چیزی که خواستید را اجرا کنید و همه طرح هایتان را به طور مستقیم از فضای ذخیره سازی ابری سینک نمایید.

Marvel Canvas یک ابزار عالی برای ایجاد نمونه اولیه و اضافه کردن حرکت و مکالمه به طرح هایتان است. این ابزار رابط ساده شده ای دارد که برای طراحان حرفه ای و غیر حرفه ای جذاب است.

Inkscape

همانطور که می دانید Inkscape یک ابزار حرفه ای برای افرادی است که عاشق کارهای هنری وکتوری هستند و طراحانی که از فرمت SVG استفاده می نمایند.

این ابزار با سیستم عامل های مک، لینوکس، OS و ویندوز سازگار است. به یاری این ابزار می توانید به صورت مستقیم سورس کدها را برای وبلاگ ویرایش کنید حالا چه طراح حرفه ای باشید و چه نباشید.

Inkscape زمانی که صحبت از ایجاد طرح، رنگ آمیزی یا ایجاد اسکچ به میان می آید کاربرد راحت و ساده ای دارد. وجود افزونه Ghostscript باعث شده خوانایی اش بهتر گردد.

Pixelmator

طراحان گرافیک باید بتوانند نوآوری خود را به همراه ویرایش عکس نشان دهند. Pixelmator Pro یک نرم افزار طراحی عالی است که قابلیت های ویرایشی ساده ای دارد و در آن قابلیت های ویرایش حرفه ای هم به چشم می خورد.

این ابزار یک رابط پنجره ای ساده ظریف دارد که به شما اجازه می دهد به یاری ابزارهای اولیه همچون تغییر اندازه، حرکت و مرتب کردن لایه ها، پروژه های مختلفی را مدیریت کنید. Pixelmator Pro همچنین دربرگیرنده انواع مختلفی از ابزارهای دستی است که به یاری آن ها می توانید یک طرح بی عیب و نقص ترسیم کنید. به خاطر وجود dual textures، این براش ها می توانند ترکیب پویای غیر قابل باوری به آثار هنری تان ببخشند. استفاده از این ابزار یاریتان می کند طرح های گرافیکی زیبایی داشته باشید.

کورل دراو

کورل دراو هم یکی دیگر از نرم افزارهای گرافیکی است و به درد طراحان نوآوری می خورد که به دنبال ویرایشگر طرح با توانایی ایجاد طرح های متعدد بدون هیچ محدودیتی هستند. این نرم افزار می تواند مهارت های شما را به خوبی به رخ بکشد چون قابلیت های عالی در خود دارد و مانند سایر ویرایشگرهای وکتوری موجود در بازار نیست.

کورل دراو کنترل خوبی بهتان می دهد و یاریتان می کند نتایج را به صورت سریع و پویا ببینید. این ویرایشگر وکتوری از ابزارهایی همچون Attract, Repel, Smear و Twirl استفاده می کند. به یاری Alignment Guide می توانید اشیای موجود در طرح را بر اساس احتیاجتان در موقعیت هایی که دوست دارید بگذارید. این نرم افزار از برنامه هایی همچون Duplexing wizard, Barcode Wizard و Bitsream Font Navigator پشتیبانی می کند.

Paletton

همه ما خیلی خوب می دانیم که رنگ می تواند روح و جان تازه ای به طرح هایمان بدهد. هر طراحی باید درک درستی از چرخه های رنگی داشته باشد و بتواند ترکیب رنگ عالی که با طرح های منحصر به فرد منطبق است ایجاد نماید.

Palleton یک ابزار عالی رنگ است که یاریتان می کند ترکیب عالی از رنگ ها ایجاد کنید. به یاری این ابزار قادر خواهید بود به یاری انتخاب رنگ های دلخواه بر روی چرخه رنگ و انتخاب از میان رنگ های ترکیب شده، رنگ شگفت انگیزی داشته باشید. این موارد در برگیرنده Adjacent Colors, Monochromatic, Tetrad, Triad و Freestyle هستند.

Cheetah 3D

ایجاد آثار هنری سه بعدی در جهانی طراحی محبوبیت و اقبال زیادی داشته است. به یاری ابزار Cheetah 3D شما قادر خواهید بود آثار هنری سه بعدی منحصر به فردی برای اولین کاراکتر انیمیشنی تان ایجاد کنید یا برای بازی بعدی تان طرح سه بعدی بزنید.

این ابزار حرفه ای دربرگیرنده قابلیت های غیر قابل باوری است که یاریتان می کند طیف عظیمی از وظایف طراحی را انجام دهید. به یاری این ابزار قادر خواهید بود مدل های سه بعدی تان را به راحتی و صرف نظر از اینکه حرفه ای هستید یا مبتدی ایجاد کنید. Cheetah 3D ترکیبی از ویرایشگر UV قدرتمند و سیستم متریال مبتنی بر گره برای ایجاد تصاویر عالی است که هم مشتری، هم دوستان و هم همکاران را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 901

به "12 ابزار ضروری که هر طراح گرافیکی باید بشناسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ابزار ضروری که هر طراح گرافیکی باید بشناسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید