13 مورد از جاذبه های رایگان ونکوور

به گزارش مجله فناوری، جاذبه های رایگان ونکوور

ونکوور در فهرست گران ترین شهرهای کانادا جای می گیرد و از طرفی گردش گران اغلب دغدغه پرداخت مخارج سفر را دارند. باید به شما بگوییم که جای نگرانی نیست چرا که تفریحات و سرگرمی های رایگان و ارزان قیمت زیادی هم در شهر پیدا می شوند که برای گردشگران و مردمم محلی بسیار هیجان انگیز هستند. بعضی از جاذبه های رایگان ونکوور در فضا باز انجام می گردد و بعضی دیگر در محیط های بسته، گاهی با هیجان زیادی همراهند و گاهی آرامش بخشند. در هر صورت شما انتخاب های زیادی پیش روی خود خواهید داشت. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا 13 مورد از جاذبه های رایگان ونکوور را به شما معرفی کنیم.

13 مورد از جاذبه های رایگان ونکوور

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

بازدید از جزیره گرنویل

بدون شک جزیره گرنویل یکی از برترین مقاصد گردشگری شهر ونکوور بوده و البته بهترین قسمت بازدید از جزیره آن است که تمام اعضای خانواده می توانند به صورت رایگان از آن لذت ببرند. بازار عمومی یکی از دیدنی های جزیره است، ساعت کاری بازار هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 عصر است و البته گاهی هم تغییر می نماید.در بازار اسباب بازی و هنرهای دست ساز مردم محلی فروخته می شود.

برای رسیدن به آن از شهر ونکوور نزدیک 5 کیلومتر راه در پیش دارید که با وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، قایق و خودرو به آن خواهید رسید (البته هیجان انگیزترین انتخاب کشتی سواری است). به خاطر حضور گردشگران در ساحل همیشه جنب و جوش دلپذیری برقرار است و همیشه نوازندگانی را می بینید که مشغول نواختن موسیقی هستند. به یاد داشته باشید که اگر چه بازدید از جزیره جزو جاذبه های رایگان ونکوور است اما خرید کردن و غذا خوردن در آن بسیار گران است و سعی کنید از چنین فعالیت هایی در این نقطه از شهر اجتناب کنید. بازدید از گرنویل مختص روزهای گرم و آفتابی سال است و برای زمستان پیشنهاد نمی شود.

گالری هنر ونکوور

گالری هنر ونکوور در سال 1931 میلادی افتتاح شده و در حال حاضر در دسته معتبرترین سازمان های تجمسی آمریکای شمالی جای می گیرد. این جا بیش از 10 هزار اثر هنری نگهداری می شوند که به خاطر محدودیت فضا تنها 3 درصدشان در معرض بازدید عموم قرار می گیرند. کوشش شده تا بیشتر آثار مختص هنرمندان همین جا باشد. در طول سال برنامه های مختلفی مانند سخنرانی هنرمندان و اجرای موسیقی زنده در گالری برگزار می شود.

یکشنبه هر هفته برنامه های خانوادگی در مجموعه برپا می شود و در آن فعالیت هایی برای تمام گروه های سنی در نظر گرفته شده است. کتابخانه با بیش از 45 هزار جلد کتاب نیز از دیگر ویژگی های این جاست که در میان آن ها مقالات بعضی نقاشان و هنرمندان نیز به چشم می خورد. ساعت کاری گالری از ساعت 10 صبح تا 5 عصر می باشد. البته باید بگوییم این مورد از سرگرمی هایی مجانی یا ارزان قیمت ونکوور کاملا رایگان نیست و بلیط آن 24 دلار است. تنها روزهای سشنبه بین ساعت 5 عصر تا 9 شب می توانید رایگان از آن دیدن کنید.

آدرس: Vancouver Art Gallery, 750 Hornby Street, Vancouver, BC, Canada

پیاده روی یا دوچرخه سواری در جهت ساحلی سیوال

جهت ساحلی سیوال (seawall) از محبوبیت بالایی بین ساکنان منطقه برخوردار است. طول این مورد از جاذبه های رایگان ونکوور 28 کیلومتر بوده و طولانی ترین جهت ساحلی بدون قطع شدگی دنیا محسوب می شود. این جهت از پارک استنلی شروع می شود و تا پارک بانک های اسپانیایی در غرب Kitsilano ادامه دارد. دو سرگرمی ارزان قیمت و مجانی در طول جهت قرار گرفته است، یکی پیاده روی و دیگری دوچرخه سواری! در طول طی این جهت فوق العاده زیبا می توانید از تماشای مناظر ونکوور شمالی شامل مناطق نزدیک False Creek، Science World و Vancouver Convention Centre لذت ببرید.

پارک دره لین

یکی از تماشایی ترین جاذبه های رایگان ونکوور پارک دره لین است. جهتهای کوهنوری متعددی در آن ساخته شده و هر کس می توانید جهتی را متناسب با آمادگی جسمانی و توانایی های فردی خود انتخاب کند. وسعت آن 250 هکتار است و دستری آسانی از مرکز شهر دارد. افتتاح آن به سال 1912 میلادی باز می شود و علاوه بر جهتهای طبیعت گردی دارای محل های برای پیک نیک و استفاده از زیبایی های طبیعت می باشد.

گونه های خاص و کمیاب گیاهی و جانوی از جمله دارکوب سر قرمز، عقاب دم قرمز، عقاب کوپر و قورباغه درختیی که تغییر رنگ می دهد. این جا یک پل معلق کوچک هم احداث شده که اگر علاقه مند باشید می توانید از روی پل مناظر اطراف را تماشای کنید. دریاچه های کوچک هم داخل پارک قرار دارند که در فصل گرم تابستان انتخابی فوق العاده برای شنا و آبتنی هستند و البته زمستان هم تماشایشان خالی از لطف نخواهد بود.

آدرس: Lynn Canyon Park, North Vancouver, BC, Canada

رفتن به ساحل

یکی دیگر از فعالیت های تابستانی و جاذبه های رایگان ونکوور رفتن به ساحل است. تعداد زیادی از گردشگران و ساکنان محلی منطقه برای یک روز آفتابی ساحل را انتخب می نمایند و تنی به آب می زنند. یکی از محبوب ترین ساحل ها که جزو سرگرمی هایی مجانی یا ارزان قیمت Kits Beach است که در نزدیکی ساحل پارک چمن عظیمی است و می توان در آن استراحت کرد. برترین انتخاب های ساحلی همه در پارک استنلی قرار دارند. ساحل The latter بین مردم منطقه بسیار پر هوادار است و در لیست خلوت ترین سواحل شنی ونکوور نیز جای می گیرد. Barnet Marine Park در برنابی و Cates Park در ونکوور شمالی نیز انتخاب های خوبی هستند.

تماشای منظره از پارک ملکه الیزابت

پارک 52 هکتاری ملکه الیزابت یکی از محبوب ترین جاذبه های رایگان ونکوور است که بعد از پارک استنلی بیشترین بازدید نماینده در شهر را دارد. در مرتفع ترین نقطه از پارک زمین را سنگ فرش نموده اند تا مردم از تماشای چشم انداز فوق العاده اطراف لذت ببرند. داخل محوطه جهتهای متعددی ساخته شده از میان پل ها، آبشارها و فواره ها که گشت و گذار میان آن ها برای تمامی اعضای خانواده بسیار دلپذیر و لذت بخش است و یکی از سرگرمی های مجانی مردم محسوب می شود.

داخل باغ بیشتر از 3000 اصله درخت قرار گرفته است که در تابستان سایه بانی برای استراحت هستند و در فصل پاییز به هزاران رنگ زیبا در می آیند. انواع فعالیت های ارزان قیمت و مجانی نیز در پارک برقرار می شوند. در شرق پارک زمین گلف (Pitch and Putt) قرار گرفته است و دیگر انتخاب ها بولینگ و تنیس هستند. برای رسیدن به پارک چندین جهت مختلف وجود دارد. ورود عابران پیاده و دوچرخه سواران رایگان بوده ولی خودروها باید ساعتی 5/3 دلار برای پارکینگ پرداخت نمایند.

آدرس: Queen Elizabeth Park, 4600 Cambie Street, Vancouver, BC, Canada

گشت و گذار در محله چینی ها

محله چینی های ونکوور سومین منطقه شلوغ آمریکای شمالی بعد از سن فرانسیسکو و نیویورک است. دروازی پر زرق و برق آن در خیابان پندر بسیار تماشایی است. پارک Sun Yat-Sen نیز از جاذبه های رایگان ونکوور است که اگر بخواهید به جای آن از باغ کلاسیک چینی Dr. Sun Yat-Sen بازدید کنید باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. در شب های تابستان بازاری هم براه می افتد که گشت و گذار در آن بسیار سرگرم نماینده خواهد بود.

پارک فانوس دریایی

Lighthouse Park درمنطقه مسکونی غرب ونکوور قرار گرفته است و بین گردشگران خارجی و محلی بسیار محبوب است. یک دیدنی باستانی طبیعی که دارای 75 هکتار جنگل انبوه و دست نخورده می باشد. چندین جهت پیاده روی و طبیعت گردی در آن وجود دارد که تمام طول سال می توان در آن ها قدم زد. نام مستعار پارک، فانوس Point Atkinson است که در انتهای پارک قرار گرفته است.

آدرس: Lighthouse Park, 4902 Beacon Lane, West Vancouver, BC, Canada

پارک استنلی

قطعا پارک استنلی یکی از برترین جاذبه های رایگان ونکوور است. پارکی 400 هکتاری که می توان ساعت های متوالی را در آن گردش کرد. پارک آن قدر عظیم که ممکن است در آن گم شوید و حتما از نقشه ای آنلاین، کاغذی یا راهنما بهره ببرید تا برای رفتن به بخش های مختلف دچار مشکل نشوید. آکواریوم ونکوور که گونه هایی مانند نهنگ بولگا، انواع پنگوئن و سایر ماهی ها و پرندگان دریایی در آن نگهداری می شوند، داخل پارک قرار گرفته است.

ستون های توتم دیگر مناطق دیدنی پارک هستند، این بخش در سال 1880 ساخته شده (نسخه اصلی آن ها برای نگهداری در شرایط مطلوب به فضایی دیگر برده شده اند) است. قطار مینیاتوری که دو کیلومتر از پارک را طی می نماید هم سرگرمی خوبی است و در فصل تابستان فرهنگ اقوام اولیه را به شما نشان می دهد. چندین مجموعه کافه و رستوران نیز در پارک وجود دارد که اگر خواستید پول خرج کنید قطعا انتخاب های خوبی خواهند بود.

آدرس: Stanley Park, Vancouver, BC, Canada

فستیوال های تابستانی

با فرا رسیدن فصل تابستان فرصت خوبی برای مردم کانادا ایجاد می شود که روزهای گرم سال را جشن بگیرند. این کشور دارای فستیوال های تابستانی بسیاری است که هر کدامشان برای سلیقه ها و طیف های سنی متفاوتی جذابیت دارند. آخر هفته ها حتما فستیوال، رویداد و یا بازاری را پیدا می کنید که جزو جاذبه های رایگان ونکوور باشد و داخلش سرگرمی هایی مجانی یا ارزان قیمت یافت شود. بعضی از محبوب ترین فستیوال ها جشن نورها، انواع رژه و البته جشن روز ملی کانادا هستند. فستیوال بین المللی موسیقی جاز نیز هر سال میزبان رویدادهای رایگان زیادی است. مطمئن باشید در تابستان های ونکوور هیچ وقت بدون پول حوصله تان سر نخواهد رفت.

دیدار با هنرپیشه ها

اگر علاقه مند به فیلم و سریال باشید، یکی از جاذبه های رایگان ونکوور برایتان دیدار با هنرپیشه هاست. بسیاری از سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی همین جا فیلمبرداری شده اند. از مشهورترین آن ها می توان به The flash، Once Upon a Time، Supergirl، The good doctor، Deadpool، Riverdale و Timeless اشاره نمود. در محله Gastown که به خاطر داشتن آپارتمان های بسیار لوکس و رستوران های آن چنانی شهرت دارد هنرپیشه های زیادی رفت و آمد می نمایند. علاقه مندان به سریال پرهوادار روزی روزگاری می توانند Steveston را ببینند. تعداد زیادی از هنرپیشه ها هم در محله Coal Harbour آپارتمان اجاره می نمایند.

کوهنوردی

کوهنوری یکی از بهترین جاذبه های رایگان ونکوور و اطراف شهر است. جهتهای بسیاری برای طی کردن وجود دارد و اگر می خواهید آن ها را دقیق تر آنالیز کنید پیشنهاد می کنیم که سری به وبسایت Vancouver Trails بزنید، تا بسته به توانایی های خودتان جهت مناسب را پیدا کنید. یکی از رایج ترین جهتها Quarry Rock در Deep Cove که البته باید صبح زود راه بیفتید. کوه برنابی نیز دارای راه های متعددی می باشد. انتخاب مردم محلی نیز در بسیار از مواقع Stawamus Chief که البته در Squamish قرار گرفته و برای رسیدن به آن از ونکوور به حدود یک ساعت زمان احتیاج خواهید داشت.

مرکز و موزه فضایی مک میلان

اگر به دنبال جاذبه های رایگان ونکوور هستید و در عین حال می خواهید با سایر سرگرمی های رایگان متفاوت باشد، پیشنهاد ما مرکز و موزه فضایی مک میلان است. شنبه شب از ساعت 7 تا 11 بعد از ظهر، رصدخانه گوردون مک میلان جنوبی باز است و پذیرش آن رایگان خواهد بود. تلسکوپ نیم متری Cassegrain این جا نگهداری می شود و کارکنان متخصص برای کشف و مشاهده آسمان شب ونکوور به شما یاری می نمایند.

در این سازه درباره فضا، سفرهای فضایی، سایر سیارات و تلسکوپ اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد که برای علاقه مندان به فضا یکی از فراموش نشدنی ترین تجربیات خواهد بود. مرکز از سال 1968 فعالیت خود را شروع نموده و هنوز بسیار مجهز و پیشرفته است. گردشگران زیادی هر سال از اقصی نقاط دنیا برای کشف فضای شگفت انگیز آسمان ها به این مرکز سفر می نمایند.

آدرس: H.R. MacMillan Space Centre, 1100 Chestnut Street, Vancouver, BC, Canada

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 356

به "13 مورد از جاذبه های رایگان ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مورد از جاذبه های رایگان ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید