آکواریوم فانتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی

به گزارش مجله فناوری، آکواریوم فانتستیک به عنوان بزرگ ترین آکواریوم کشور، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در شهر بندر انزلی است. این آکواریوم شامل بیش از 40 محفظه آبی بزرگ است که در آن ماهیان و سایر جانداران دریایی از پنج قاره دنیا به نمایش گذاشته می شوند. با داشتن حجم آب بیش از سه میلیون لیتر، آکواریوم انزلی یک محیط زنده و زیبا را برای علاقه مندان به جانوران دریایی فراهم می نماید.

آکواریوم فانتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی

علاوه بر دیدنی انواع ماهیان و جانوران دریایی، بازدیدنمایندگان می توانند از امکانات دیگری نیز در آکواریوم فانتستیک بهره برداری نمایند. سینماهای چندبعدی، فروشگاه ها و سایر امکانات سرگرمیی در این مجموعه وجود دارند که تجربه ای شگفت انگیز را برای بازدیدنمایندگان به ارمغان می آورند.

آکواریوم فانتستیک به علت نزدیکی به تهران و بعلاوه وجود جاذبه های گردشگری دیگر در شهر انزلی، به یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. بازدید از این مکان، علاوه بر لذت بردن از زیبایی و تنوع جانوران دریایی، فرصتی است برای آشنایی بافرهنگ و طبیعت منطقه و بهره برداری از امکانات سرگرمیی متنوع.

آکواریوم فانتستیک در یک نگاه

آکواریوم فانتستیک ، یک نمایشگاه زیبا و سرگرمیی است که با سرمایه گذاری خارجی در بندر انزلی به افتتاح رسید. این آکواریوم در سطح بالایی از تنوع زیستی قرار گرفته است و بیش از 5000 حیوان آبزی، خزنده و پرنده را در محیط های مختلف نگهداری می نماید. اینجا به عنوان خانه ای برای انواع ماهیان و حیوانات دریایی شناخته می گردد.

آکواریوم دارای دوطبقه است و فضاهای مختلفی را در خود جای داده است تا تجربه بی نظیری را برای بازدیدنمایندگان به ارمغان بیاورد. طراحی هوشمند این آکواریوم به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا اطلاعات لازم را درباره حیات دریا و آبزیان در آکواریوم به دست آورند. بعلاوه، با استفاده از فیلترهای پیشرفته، آب آکواریوم به طور مداوم تصفیه می گردد تا شرایط سازنده تری برای حیات ایجاد گردد.

آکواریوم فانتستیک برای خانواده ها و بچه ها نیز امکانات خاصی ارائه می دهد. در اینجا، بچه ها می توانند دربازی های مختلفی شرکت نمایند و بزرگسالان هم از تجربه بولینگ در آکواریوم لذت ببرند. بعلاوه، رستوران آکواریوم مجموعه ای از غذاهای متنوع را ارائه می دهد تا بازدیدنمایندگان بتوانند در کنار دیدن آبزیان زیبا اوقات خوشی را سپری نمایند. بازدید از آکواریوم بزرگ انزلی تجربه ای مجذوب کننده و آموزنده است که همه افراد، از بچه ها تا بزرگسالان، می توانند از آن لذت ببرند.

دسترسی به آکواریوم فانتستیک

آکواریوم فانتستیک در مرکز منطقه آزاد تجاری و گردشگری بندر انزلی قرار گرفته است. منطقه آزاد انزلی یکی از مهم ترین منطقه ها آزاد کشور و نزدیک ترین آن ها به مرکز است. پس از ورود به این منطقه آزاد، آکواریوم را می توان پشت مجتمع تجاری ونوس و در کنار باغ پرندگان پیدا کرد.

در این آکواریوم، می توان زیست و زیبایی های طبیعت دریا را با دیدن ماهی ها، مرجان ها و سایر موجودات دریایی مشاهده کرد. ساعات کار این آکواریوم در 6ماهه اول سال از ساعت 12 تا 21 و در 6ماهه دوم از ساعت 12 تا 20 است. این آکواریوم یکی از جاذبه های گردشگری و فرهنگی شهر بندر انزلی به شمار می رود که بازدیدنمایندگان زیادی را به خود جذب می نماید.

آدرس: منطقه آزاد انزلی، بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، ورودی شماره یک

قسمت های مختلف آکواریوم فانتستیک

آکواریوم فانتستیک در بندر انزلی، یک جهانی جادویی و بی نظیر از زیبایی ها و رنگ های دریایی را به نمایش می گذارد. این سرزمین زیرآبی، با گوناگونی آبزیان خیره نماینده، هر علاقه مندی را به جهانی زیرآبی جذب خواهد نمود. بخش های مختلف این آکواریوم دیدی عبارت اند از:

سالن خلیج فارس

یکی از بخش های مجذوب کننده آکواریوم فانتستیک سالنی است به نام سالن خلیج فارس. این سالن شامل چندین آکواریوم بزرگ است که ماهی ها و جانوران دریایی منطقه خلیج فارس در آن نگهداری می شوند. طراحی خاص و نورپردازی های هنرمندانه ای که در این سالن استفاده شده، باعث شده تا فضایی زیبا و دلنشینی پدید آید.

بازدیدنمایندگان می توانند در این سالن با جانوران دریایی منطقه آشنا شوند. بعلاوه این سالن به علت زیبایی اش، مکان محبوبی برای گرفتن عکس های یادگاری در آکواریوم است. به طورکلی می توان گفت سالن خلیج فارس برترین بخش آکواریوم انزلی برای آشنایی با جانوران دریایی جنوب کشور است.

آمازون

یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های آکواریوم فانتستیک، بخشی است که با الهام از جنگل ها و حیات وحش منطقه آمازون نام گذاری شده است. در این بخش شما می توانید ماهی ها، مارها و موجودات دیگری را که در جنگل آمازون زندگی می نمایند ببینید. دکوراسیون های به کاررفته شبیه جنگل بارانی و آب های زلال آمازون است که باعث می گردد بازدیدنماینده حس کند دقیقاً در این جنگل حضور دارد.

از جمله ماهی هایی که در این بخش می توان مشاهده کرد می توان به طوطی ماهی، سفره ماهی آب شیرین و اسکار ماهی اشاره نمود. بعضی ماهیان دریاچه مالاوی آفریقا و ماهیان زینتی جنوب شرق آسیا نیز در این بخش نگهداری می شوند. بازدید از این بخش احساس گردش در جنگل آمازون را القا می نماید.

آرواره

بخشی از آکواریوم فانتستیک به نام بخش آرواره وجود دارد که دارای مجذوب کنندهیت ویژه ای برای بازدیدنمایندگان است. در این قسمت آرواره های ماهی های گوناگون با مقدار های واقعی آن ها شبیه سازی و نمایش داده شده است. بازدیدنمایندگان می توانند از نزدیک به بزرگی و مقدار آرواره های این ماهی ها زیبا نگاه نمایند. حتی آرواره هایی که مقدار ای بسیار بزرگ دارند را هم می توان دید. بخش آرواره آکواریوم انزلی به علت خلاقیت و ایده های مجذوب کنندهش بسیار موردتوجه بازدیدنمایندگان قرار می گیرد.

کاسپین

بخشی از آکواریوم انزلی به نمایش ماهیان و جانداران دریای خزر اختصاص دارد. این بخش میزبان بعضی از باارزش ترین ماهیان این دریا از جمله ماهی خاویار و فیل ماهی است.

فیل ماهی بزرگ جثه ترین ماهی دریای کاسپین است و خاویار گران قیمتی فراوری می نماید. در این بخش علاقه مندان می توانند با زیبایی جانورانی همانند ماهی خاویار و فیل ماهی آشنا شوند که در دریای بزرگ خزر زندگی می نمایند. بازدید از این بخش برای کسانی که دوست دارند بدانند چه جاندارانی در این دریای بزرگ زندگی می نمایند مفید خواهد بود.

غار دریایی

بخشی از آکواریوم فانتستیک با الهام از غارهای دریایی طراحی و نورپردازی شده است. در این بخش 35 گونه ماهی زندگی می نمایند که جعبه ماهی مکعبی و ماهی مورا از جمله مشهورترین های آن هستند.

طراحی و نورپردازی این بخش با الهام از غارهای طبیعی دریایی اجرا شده است. بازدید نمایندگان انگار در تونل ها و غارهای زیر آب قرار دارند و می توانند زندگی ماهیان را مشاهده نمایند. دیدنی این بخش تجربه جالب و متفاوتی است که همانند سفری با اتوبوس در کارتون های علمی، بازدیدنمایندگان را به گوشه های مختلف جهان منتقل می نماید.

تونل آکواریوم فانتستیک

یکی دیگر از مجذوب کننده ترین بخش های آکواریوم فانتستیک تونل آبزیان آن است. این تونل بیش از چهل متر طول داشته و با شیشه های ضخیم پوشیده شده است که امکان مشاهده آبزیان را از هر زاویه ای میسر می سازد. تکنولوژی مورجهانز برای ساخت این تونل از ترکیه وارد ایران شده است.

در این تونل می توان ماهیان زیبایی چون راس دم جادویی، سفره ماهی آب شور و ماشه ماهی را مشاهده کرد. گذشتن از میان این ماهیان زیبا تجربه جالبی را برای بازدید نمایندگان ایجاد می نماید. با توجه به مجذوب کنندهیت های این تونل منحصر به فرد، بازدید از آکواریوم انزلی و به خصوص تونل آبزیان آن برای دوست داران طبیعت و ماهیان تجربه ای دلپذیر خواهد بود.

کوسه ماهی ها

بخشی از آکواریوم فانتستیک میزبان انواع کوسه ماهی هاست. کوسه ماهی ها جزو ترسناک ترین و شگفت انگیزترین گونه های آبزی هستند که می توان آن ها را از پشت شیشه و در امان دیدن کرد.

این بخش، محل نگهداری انواع کوسه ماهی های بومی اقیانوس اطلس و هند است. از جمله مشهورترین آن ها می توان به کوسه سیاه اشاره نمود که در این بخش نگهداری می گردد. بازدید از این بخش با دیدنی کوسه ماهی ها از پشت شیشه تجربه جالبی است. گویی شما در عمق اقیانوس حرکت می کنید و در محاصره این غول های دریایی قرار گرفته اید.

ماهی های کوی

بخش دیگری از آکواریوم فانتستیک که بسیار مجذوب کننده است، محل نگهداری ماهیان کوچک است. این ماهیان در آکواریومی شفاف نگهداری می شوند که می توان غذادادن به آن ها را دیدن کرد. در فرهنگ های چینی و ژاپنی، این ماهیان نماد کوشش، خوشبختی و امید دانسته می شوند. دیگر ویژگی جالب آکواریوم، وجود غواصانی است که با ماهیان و دیگر آبزیان بازی می نمایند و بدین ترتیب بازدیدنمایندگان می توانند دیدنی بازی غواصان با آبزیان را ملاحظه نمایند که مجذوب کنندهیت ویژه ای به محیط می بخشد.

ماهی های واتوز

در بخش نوی از آکواریوم ملی انزلی که به ماهی ها اختصاص دارد، امکان تجربه ای نو وجود دارد. مردم می توانند برای اولین بار بچه کوسه ها و انواع ماهی های دیگر را در آب ببینند و خودشان غذای آن ها را بدهند. این کار باعث ایجاد ارتباطی صمیمی میان بازدیدنمایندگان و حیوانات می گردد. در این بخش نو، می توان گونه های مختلفی از ماهی، از جمله بچه کوسه ها و ماهی های بومی را مشاهده کرد.

پرندگان و خزندگان

آکواریوم دارای دوطبقه است. پس از بازدید از بخش آبزیان در طبقه اول، می توانید به طبقه دوم و بخش پرندگان و خزندگان مراجعه کنید. این بخش شامل انواع پرندگان همانند طوطی کاکادو، مرغ بهشتی آفریقایی و طوطی ماکائو است که در قفس های بزرگ نگهداری می شوند. بعلاوه خزندگانی از جمله کروکدیل نیل به عنوان خطرناک ترین خزنده و ایگوانای گیاه خوار آمریکای مرکزی در این بخش قابل مشاهده اند. این بخش، تجربه مجذوب کنندهی برای علاقه مندان به جانوران است.

امکانات آکواریوم فانتستیک

مجموعه آکواریوم فانتستیک، با آکواریوم های مختلف و هزاران نوع آبزی، از جاذبه های گردشگری مهم این منطقه است. آکواریوم های این مجموعه میزبان ماهیان متنوع و سایر موجودات آبزی هستند.

اما مجموعه آکواریوم انزلی تنها محدود به آکواریوم ها نمی گردد. در داخل مجموعه، یک کافه و رستوران بزرگ در طبقه بالایی وجود دارد که غذاهای محلی و بین المللی را ارائه می نماید. گردشگران می توانند ر اینجا از غذاهای لذیذی که در این رستوران سرو می گردد، لذت ببرند.

برای بچه ها هم مجموعه شهربازی گیم لند و لونا پارک فضایی مناسب برای بازی و سرگرمی را فراهم نموده اند. امکانات دیگری مانند فروشگاه هدایا، کافی شاپ، سالن بولینگ و سایر امکانات رفاهی نیز در دسترس هستند. این امکانات، تجربه گشت وگذار در مجموعه آکواریوم فانتستیک را تکمیل نموده و به گردشگران امکان می دهند تا از سرگرمیات متنوع در کنار دیدنی آبزیان زیبا لذت ببرند.

بعلاوه قرارگیری این مجموعه در نزدیکی دریای خزر، آن را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران در استان گیلان تبدیل نموده است. با سرگرمی در مجموعه آکواریوم انزلی، گردشگران می توانند لحظاتی شاد و پرانرژی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری نمایند.

کلام آخر

آکواریوم فانتستیک، یک مقصد نو برای علاقه مندان به آبزیان و گردشگران در منطقه آزاد بندر انزلی در ایران است. با بودجه ای بالغ بر 30 میلیون یورو، این آکواریوم یکی از بزرگ ترین و مجلل ترین مجموعه های آبزیان در خاورمیانه به شمار می رود. با مساحتی بیش از 10 هزار مترمربع و دوطبقه، این آکواریوم فضایی بسیار بزرگ و منحصربه فرد را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید.

آکواریوم به بخش های مختلفی تقسیم شده است که شامل آکواریوم های تونلی، حوضچه ای، باز و معمولی می گردد. این تقسیمات به بازدیدنمایندگان امکان می دهد تا با تنوع آبزیان و محیط های مختلف آکواریوم آشنا شوند. هر بخش شامل حدود دویست گونه ماهی و آبزی دیگر است که اطلاعات کاملی درباره آن ها برای علاقه مندان در دسترس قرار داده شده است. از این طریق، بازدیدنمایندگان نه تنها می توانند از زیبایی های آکواریوم لذت ببرند، بلکه اطلاعات مفیدی را نیز دریافت خواهند کرد.

آکواریوم فانتستیک با زیبایی های منحصر به فرد خود، تنوع آبزیان و ارائه اطلاعات کامل، به یک مقصد محبوب برای گردشگران و علاقه مندان به آبزیان تبدیل شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1828

به "آکواریوم فانتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم فانتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید