تور استانبول ارزان: اثار باستانی شهر استانبولشهر استانبول

به گزارش مجله فناوری، شهر استانبول

شهر استانبول در کشور ترکیه از جمله مقاصد اصلی دنیاگردان از سراسر دنیا می باشد. از ویژگی های اصلی این شهر وجود اماکن تاریخی و باستانی متعدد می باشد. شهر استانبول یکی از پر دنیاگرد ترین شهر های منطقه خاورمیانه و دنیا می باشد. این شهر زیبا با داشتن مساجد و بنا های تاریخی زیاد معروفیت زیادی در دنیا دارد. در این مقاله راجع به جاذبه های دنیاگردی معروف شهر استانبول صحبت می کنیم.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور استانبول ارزان: اثار باستانی شهر استانبولشهر استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

شهر استانبول یکی از سه شهر معروف و بزرگ کشور ترکیه که جزء اصلی ترین مراکز مالی و سیاسی این کشور است. این شهر از جمله شهر های پر توریست می باشد که سالیانه میلیون ها توریست از آن بازدید می نمایند. مردم این شهر اکثرا دارای دین اسلام بوده و به زبان ترکی استانبولی صحبت می نمایند. مساجد قدیمی و کلیسا های زیبا از جمله برترین جاذبه های این شهر است. بیشتر عایدی مردم این شهر از صنعت توریستی بدست می آید اگر چه تعدادی از مقیمان اطراف شهر به کشاورزی مشغول هستند.

جاذبه های توریستی شهر استانبول

یکی از دلایل اصلی سفر بسیاری از توریستان به استانبول بازدید از بناهای تاریخی و مجذوب کننده این شهر می باشد. شهر استانبول دارای مکان های دیدنی باستانی و طبیعی مختلفی می باشد که هر یک دارای ویژگی های خاص خود می باشد. سواحل زیبا و بازار های مجلل و بزرگ از دیگر منطقه ها توریستی مهم این شهر می باشد. یکی از ساختمان های با شکوه و بزرگ استانبول کاخ توپ قاپی می باشد. این کاخ زیبا مربوط به دوره عثمانی است و در قرن 15 ام میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. کاخ توپ قاپی جلوه ای بسیار درخشان و منحصر به فرد از هنر اسلامی را به نمایش گذاشته است. این کاخ از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر یک دارای کاربرد خاصی می باشد. بازدید از این کاخ زیبا با توجه به وسعت فضا خارجی و گستردگی فضای داخلی زمان زیادی از شما می گیرد.

یکی دیگر از مساجد مهم و بزرگ شهر استانبول که نمایانگر معماری اسلامی این شهر است مسجد آب استانبول است. مسجد آبی به وسیله سلطان احمد و در قرن 17 ام میلادی ساخته شده است. طراحی داخلی و معماری این مسجد با تزییناتی زیبا و چشم نواز و کاشی کاری های فوق العاده طراحی شده است. بازدید از بازار پشت این مسجد و موزه موزاییک را به شما پیشنهاد می کنم. محیط بیرونی و باغ بین این مسجد و مسجد ایاصوفیه یکی از برترین اماکن برای قدم زدن و لذت بردن از محیط سرسبز اطراف می باشد. با توجه به فاصله بسیار کم این مسجد با مسجد ایا صوفیه شما می توانید با اندکی پیاده روی از هر دو مسجد بازدید کنید.

مسجد ایا صوفیه

شاید بتوان گفت اصلی ترین جاذبه تاریخی و باستانی شهر استانبول مسجد ایا صوفیه باشد. این مسجد زیبا و تاریخی که در گذشته به عنوان کلیسا شناخته می شد. اما بعد از تسخیر این شهر به وسیله عثمانی ها تبدیل به مسجد شده است. مسجد ایا صوفیه در سال 532 میلادی به وسیله امپراتور ژوستینین ساخته شده و تا به امروز یکی از ساختمان های مجذوب کننده و پیچیده جهان می باشد. این مسجد بزرگ که در زمان های گذشته به عنوان مرکز جهان شناخته می شد امروزه تبدیل به موزه آثار هنری و فرهنگی شده است. بازدید از این بنای تاریخی را به شما پیشنهاد می کنیم.مجله توریستی خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1377

به "تور استانبول ارزان: اثار باستانی شهر استانبولشهر استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: اثار باستانی شهر استانبولشهر استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید