یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!

به گزارش مجله فناوری، سفر یک روزه به آنتالیا

یکی از مهمترین شهرهای کشور ترکیه، آنتالیا است که سالانه تعداد زیادی مسافر به این شهر سفر می کنند. سواحل بسیار زیبا مثل کونیالتی و لارا، مراکز خرید متنوع و همچنین دیگر جاذبه های گردشگری در این شهر سبب شده تا به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین شهرها برای سفر مطرح باشد. طبق شواهد، تاریخچه این شهر به 150 سال قبل از میلاد برمی گردد. اگر فقط یک روز برای سفر به شهر ترکیه ای وقت داشتید، باید حتما یک برنامه از پیش تنظیم شده داشته باشید تا فقط آن را عملی کنید و از سفرتان نهایت استفاده بهینه را انجام دهید؛ از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر یک روزه به آنتالیا قصد دارد تا شما برای سفر یک روزه به آنتالیا آماده سازد، همراه ما باشید.

یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!

خورد و خوراک در آنتالیا

  • صبحانه

در ابتدای روز دو حالت برای شما وجود دارد یا در رخت خوابتان در داخل هتل هستید و یا تازه به این شهر بندری رسیده اید و انرژی بدنتان کم شده پس باید روزتان را با یک صبحانه مناسب آغاز کنید. برای سرو صبحانه می توانید به رستوران هتلی که رزرو کرده اید بروید زیرا بیشتر هتل های این شهر دارای منوی صبحانه هستند و برخی از آنها صبحانه را جزء سرویس های اولیه برای مسافران خود در نظر گرفته اند. اما اگر نخواستید که در هتل صبحانه بخورید می توانید به کافه های این شهر بروید.

کافه های شهر آنتالیا

  • کافه وانیلا | Vanilla Cafe

یک کافه دنج و باحال در شهر آنتالیا، که با توجه به فضای دلنشینی که می توانید برای خوردن یک صبحانه دلچسب به آن بروید.

آدرس: ترکیه - آنتالیا Kılınçarslan، Zafer Sk. No:15، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

  • کافه مَدو | Mado Café

کافه دیگری که می توانید که در آنتالیا به آن بروید و یک صبحانه خوشمزه میل کنید مَدو است. قهوه ها و چایی های این کافه بسیار معروف است.

آدرس: ترکیه - آنتالیا Fener، Tekelioğlu Cd. No:70، 07160 Muratpaşa/Antalya، Turkey

  • ناهار یا شام

برای ناهار یا شام هم می توانید به رستوران هایی که در سطح شهر هستند بروید و یک غذای خوشمزه ترکیه ای میل کنید. همانند وعده صبحانه، در هتل محل اقامت رستوران حتما وجود خواهد داشت اما اگر خواستید که که در سطح شهر غذا بخورید در حین گشت و گذار و خرید ما به چند رستوران مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

  • بورک (Borek)

یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه که هم برای ترکیه ای ها هم برای صبحانه آن را میل می کنند هم ناهار؛ شما هم در سفر به شهر آنتالیا می توانید در وعده صبحانه و ناهار بورک میل کنید.

رستوران های شهر آنتالیا

  • رستوران حسن آقا | Hasanaga Restaurant

در رستوران حسن آقا می توانید انواع غذاهای سنتی ترکیه ای را که شامل کوفته، کباب های مخصوص و غذاهای گیاهی می شود را میل کنید. در وعده های آخر شب موسیقی زنده هم در این رستوران پخش می شود.

آدرس: Barbaros، Mescit Sk. No:17، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

  • رستوران Il Vicino Pizzeria

اگر دلتان غذاهای فست فودی خواست هم می توانید به این رستوران بروید. زیرا یکی از برترین رستوران های پیشنهادی در شهر آنتالیا به شمار می رود. برترین غذاهای ایتالیایی با مزه های فراموش نشدنی و همین طور انواع پیتزاها و ساندویچ ها که یکی از یکی خوشمزه تر هستند و دارای قیمت و کیفیت عالی هستند.

آدرس: Tuzcular، Paşa Cami Sk. No:12، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

بعد از خورد و خوراک نوبت می رسد به دو اصل مهم در سفر که یکی مراکز خرید است و دیگری جاذبه های گردشگری که در شهر مقصد وجود دارد. عمده دلیلی که افراد به سفر می فرایند همین دو مورد است، بنابراین ادامه می خواهیم به این چند جاذبه محبوب در این شهر که در روز اول می توانید به آنها سفر کنید اشاره کنیم. البته این را باید بگوییم که نمی شود هم بخواهید خرید کنید هم گشت و گذار زیرا نه خریدتان لذت می برید و نه از گشت و گذاری که انجام می دهید، پس مطابق با هدفی که برای روز اول سفرتان دارید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

مراکز خرید در شهر آنتالیا

  • مرکز خرید اوزدیلک | ÖzdilekPark Antalya AVM

در مرکز خرید اوزدیلک می توانید هر آنچیزی که قصد خرید آن را دارید را تهیه بفرمایید. مرکز خرید Ozdilek در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته و در ماه اوت سال 2009 افتتاح شده است. یک مرکز بزرگ با 100 فروشگاه، 20 رستوران، هایپر مارکت، فروشگاه فن آوری ها، کافه ها، بولینگ، 7 سالن سینما، زمین بازی بچه ها و پارکینگ سرپوشیده برای 1100 خودرو و پارکینگ رو باز با فضایی برای 300 خودرو وجود دارد که می توانید به راحتی ماشین را درون آن بگذارید و به خریدتان بپردازید. این مرکز خرید یکی از برترین مراکز خرید آنتالیا است و شما می تونید اجناس مارک دار و با کیفیت را از این مرکز خریداری کنید.

آدرس: Fabrikalar، Namık Kemal Blv. No:9، 07090 Kepez/Antalya، Turkey

  • مرکز خرید دپو | Deepo Outlet Center

مرکز خرید دپو آنتالیا دارای 15 رستوران و کافی تریا و 90 مغازه و 5 سینما است که تقریبا در تمام روزهای سال به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می دهد. طبق نظر سنجی که در سال 2013 از بازدیدکنندگان صورت گرفت، 90 % اشخاص از شرایط مرکز خرید دپو آنتالیا و همینطور نرخ های اعلام شده از طرف مغازه داران راضی بودند. از برترین محاسن مرکز خرید Deepo آنتالیا این است که برای رفاه مشتریان از منطقه های مختلف آنتالیا به مرکز خرید وسیله رفت و برگشت رایگان تدارک دیده که در ساعتهای معینی و طبق برنامه سرویس دهی می کند.

آدرس: Altınova Sinan، Serik Cd. Yanyolu، 07170 Kepez/Antalya، Turkey

  • مرکز خرید مارک آنتالیا | MarkAntalya

این مرکز خرید که جدیدترین مرکز خرید در آنتالیا است که در سال 2013 افتتاح گشت. در این مرکز خرید 155 مغازه و به علاوه تعدادی رستوران و پارکینگ بزرگی با گنجایش 3000 ماشین قرار گرفته است. معماری این ساختمان مدرن بوده و انواع مارک های معروف ترک و غیر ترک مانند مانگو، کتون، ماوی، اپل ف ناین وست و … در این مرکز خرید شعبه دارند. اگر برای خرید لباس به این مرکز خرید مراجعه می کنید، مطمئن باشید که دست خالی برنمی گشت. برای هر بودجه و سلیقه ای می تونید اجناس مناسب پیدا کنید.

آدرس: Elmalı، Şarampol Cd. No:65، 07040 Muratpaşa/Antalya، Turkey

  • مرکز خرید شی مال آنتالیا | Shemall Alışveriş Merkezi

یکی از مناسب ترین مراکز خرید ترکیه ، مرکز شی مال هست که در گوشه ای از چهارراهی که ساحل لارا آنتالیا را به چهار قسمت تقسیم می کند، قرار گرفته است. این مرکز خرید اولین و بزرگترین مرکز خرید و مد آنتالیا به حساب میاد و علاوه بر خرید در این مجموعه، می توانید، از سایر امکانات رفاهی و تفریحی آن مثل رستورانها، سینما، تئاتر، مرکز تفریحی بچه ها، سالن ورزشی، کافه تریا و امکانات رفاهی و تفریحی دیگر استفاده نمایید.

آدرس: ترکیه - آنتالیا

البته به این نکته باید توجه داشته باشید که تمام این مراکز خرید را قطعا در یک نمی رسید که بگشت پس مطابق با نیازی که داری چند مورد از آنها را انتخاب کنید و خرید کردن آماده شوید.

جاذبه های شهر آنتالیا

  • موزه باستان شناسی آنتالیا | Antalya Archaeological Museum

یکی از بزرگترین موزه های دیدنی در شهر آنتالیا، موزه باستان شناسی است که دارای 13 تالار نمایشگاهی و یک گالری روباز است. این موزه که دارای مساحتی حدود 7000 مترمربع است و حدود 5000 اثر هنری را در خود جای داده است و جز برترین موزه های این شهر به شمار می رود. در موزه باستان شناسی آنتالیا اشیاء ساخته شده با دست را که آثاری از عصر پالئولیتیک تا دوره عثمانی است می توانید مشاهده کنید. وجود این آثار نشان دهنده تاریخ کهن این منطقه می باشد.

آدرس: Bahçelievler Mahallesi, Konyaaltı Cd. No:88, 07050 Muratpaşa/Antalya, Turkey

  • ساحل لارا | Lara Beach

یکی از تفریحات آنتالی، ساحل لاراست. ساحل لارا، که یکی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیاست، در شرق شهر واقع شده و بیشتر هتل های شهر هم در همین منطقه هستند.

آدرس: Antalya, Turkey / Güzeloba، Lara Cd. No:492، 07230 Muratpaşa/Antalya

  • منطقه باستانی آسپندوس | Aspendos

شهر باستانی آسپندوس، بر روی دو تپه کوچک بنا شده است و در گذشته یک شهر تجاری و مذهبی به شمار می رفته است. در این منطقه در گذشته تجارت اسب و انواع وسایل تزئینی رایج بوده است. آثار یافت شده از این مکان به دو دسته بقایای شهر بالایی و بقایای شهر پایینی تفکیک می شوند. بقایای شهر پایینی شامل سالن تاتر، حمام ها، قنات ها و معابد، استادیوم و گورستان و بقایایی شهر بالایی شامل میدان اصلی، مرکز شورای شهر و سالن اصلی کلیسا می شود. این شهر از جاذبه های دیدنی و پر طرفدار شهر آنتالیا است.

آدرس: Serik, Antalya Province, Turkey

بایدها و نبایدهای آنتالیا

  • کشور ترکیه به دلیل توریستی بودن آن از لحاظ امنیت در سطح خوبی قرار گرفته است اما با این حال موارد ایمنی را سعی کنید رعایت فرمایید.
  • هزینه درمان در این شهر کمی بالا است اگر قرص یا داروی خاصی مصرف می کند سعی کنید از قلم نیاندازید آن را همراه خود داشته باشید.
  • آنتالیا در فاصله 2900 کیلومتری تهران قرار گرفته است و رایج ترین راه برای دسترسی به آن خرید بلیط هواپیما است.
منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1488

به "یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید