با تعدادی از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم آشنا شوید

به گزارش مجله فناوری، بدروم Bodrum یکی از مهمترین شهرهای سواحل ترکیه بشمار می رود. این شهر که قایق های تفریحی متعددش در دریای مدیترانه رفت و آمد دارند، با جاذبه های باستانی مهمی که دارد و خانه های زیبا، قدیمی و قابل توجهش یک مقصد عالی برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود. این شهر که تا اواخر دوره عثمانی شهر باستانی هالیکارناسوس نام داشت و در حقیقت یک روستای کوچک ماهیگیری بشمار می رفت، در دهه 1940 به یکباره و با ورود گردشگری و کسب محبوبیت روزافزون تغییرات گسترده ای پیدا کرد. در طول فصل تابستان، شهر بخاطر وجود گردشگرانی که از تمامی دنیا برای غرق شدن در مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم می آیند، پر از شور و انرژی می شود. با ما در مقاله دیدنی های مشهور بدروم همراه باشید تا شما را با تعدادی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری بدروم آشنا کنیم.

با تعدادی از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم آشنا شوید

فهرست مطالب

قلعه سنت پیتر Castle of St. Peterموزه باستان شناسی دریایی Museum of Underwater Archaeologyسفرهای قایقی و کارهایی که می توانید روی آب انجام دهیدآفتاب دریافت در سواحل شبه جزیره بدرومآرامگاه Mausoleumدروازه میندوس Myndos Kapisiتئاتر بدروم Bodrumتفرجگاه ساحلی و لنگرگاه کشتی های تفریحیگشت و گذار در شهر قدیمخرید در بازاراقامت در انواع هتل و اقامتگاه های شهر

قلعه سنت پیتر Castle of St. Peter

قلعه سنت پیتر Castle of St. Peter بر فراز منطقه ساحلی بدروم Bodrum واقع شده و آنچنان اهمیت دارد که بازدید از آن باید درصدر فهرست فعالیت هایی که در این شهر می بایست انجام داد، قرار گیرد. شوالیه های مهمان نواز یا شوالیه های سنت جان این بنا را بین سالهای 1402 و 1437 ساختند و شوالیه هایی از ملیت های مختلف را برای دفاع از بخش های مختلف دیوارهایش به کار گماردند. برج های متعددی در این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم وجود دارند که از آن جمله میتوان از برج فرانسوی French Tower، برج انگلیسی English Tower و برج گتینو Gatineau Tower نام برد. در طول حکومت سلطان سلیمان این قلعه به دست لشکر ترکیه افتاد و یک مسجد درونش ساخته شد.

امروزه، بسیاری از سالن های وسیع درون این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم نمایشگاه هایی از موزه باستان شناسی دریایی بدروم Museum of Underwater Archaeology را به نمایش گذاشته اند؛موزه ای که از مهمترین بخش های این قلعه بشمار می رود.

موزه باستان شناسی دریایی Museum of Underwater Archaeology

موزه فوق العاده درخشانی که داخل قلعه سنت پیتر Castle of St. Peter واقع شده است و موزه باستان شناسی دریایی Museum of Underwater Archaeology نام دارد، جاذبه ای است که می بایست حتما بازدید از آن را در فهرست فعالیت های سفر خود به بدروم Bodrum در ترکیه قرار دهید. طراحی نمایشگاه های داخل این مورد از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری بدروم بسیار منظم بوده و آثار هنری درخشانی که در آن به نمایش گذاشته شده اند، واقعا فوق العاده هستند. بعد از ورودی موزه با کلکسیون عظیم آمفورا و کارگاه شیشه سازی که بچه ها از آن بسیار خوششان می آید، وارد سالن کشتی خرابه شیشه ای Glass Wreck Hall می شوید و می توانید از کشتی شکسته 16 متری که در سال 1025 غرق شده بود هم بازدید کنید.

برج فرانسوی French Tower در این مورد از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری بدروم نیز صندلی یافته دریایی درخشان دیگری است؛ کارگاه یک کشتی یونانی کلاسیک که در قرن چهارم پیش از میلاد غرق شد. در سالن کشتی خرابه اولوبورون Uluburun Wreck Hall و سالن مجاور که اتاق گنجینه Treasure room نامیده می گردد، باشکوه ترین بخش موزه قرار گرفته است؛ یافته های زیرخاکی متعلق به کشتی های خرابه عصر برنز. حتما در سفر به این شهر بازدید از این موزه استثنایی را در برنامه های اصلی خود قرار دهید.

سفرهای قایقی و کارهایی که می توانید روی آب انجام دهید

مهمترین بخش بدروم Bodrum دریایش است. تعداد بسیار زیادی از بازدیدنمایندگانی که به این شهر سفر می نمایند، بخاطر گذراندن یک تعطیلات پر آرامش در کنار دریا، وقت گذرانی در ساحل و آفتاب دریافت دست به این کار می زنند. سفرهای قایقی محبوب ترین روش برای رفتن به دریا هستند و در طول ماههای گرم صدها تور قایقی وجود دارند که از تورهای دو ساعته تا تورهای چند روزه با کشتی های تفریحی در تغییر هستند. بسیاری از مراکز تفریحی گستره وسیعی از فعالیت های دیگر مانند کایاک سواری، ماهیگیری و جت اسکی سواری را نیز به بازدیدنمایندگان و گردشگران ارائه می نمایند. بندر بدروم Bodrum صندلی کشتی های تفریحی متعددی بوده که شما را برای گذراندن یک سفر تفریحی قایقی بر روی دریای اژه با خود می برند.

تورهای نیم روزه و یک روزه ای وجود دارند که به شما چندین ساعت آفتاب دریافت روی عرشه، تماشای مناظر زیبای آبهای شفاف دریا و ساحل صخره ای شبه جزیره بدروم Bodrum را ارائه می دهند. همچنین، بازدید از جزیره های کوچک نزدیک به ساحل و ایستگاه های متعدد توقف برای شنا کردن را در برنامه دارند. بهترین گزینه انتخابی برای گردشگران، گزینه تور یک روزه کامل سفر قایقی در اطراف شبه جزیره بدروم Bodrum بهمراه ناهار است. در این تور شانس شنا کردن، غواصی کردن و آفتاب دریافت به شما داده می گردد. همچنین، می توانید در جزیره کارا آدا به گشت و گذار مشغول شوید. اگر از پیوستن به یک تور و انجام یک سفر گروهی خوشتان نمی آید و دلتان می خواهد خودتان برنامه را بریزید، می توانید یک کشتی تفریحی را با خدمه برای یک روز سفر خصوصی کرایه کنید.

آفتاب دریافت در سواحل شبه جزیره بدروم

در خارج از بدروم Bodrum، شبه جزیره بدروم Bodrum دارای سواحل متعددی است که در طول ماههای گرم مملو از گردشگران در حال آفتاب دریافت می گردد. شهرهای اطراف با سواحل زیبای شنی خود با نامهای ساحل فینک Fink beach و ساحل استون Stone beach نیز نقاط عالی برای ارائه به شناگران و علاقمندان به آفتاب دریافت دارند. اگر زمان کافی برای کندوکاو و گشت و گذار داشته باشید، نقاط فوق العاده دیگری در اطراف این شهر وجود دارند که می توانید آنها را کشف کنید. کل این مورد از دیدنی های مشهور بدروم نزد گردشگران داخلی و خارجی بسیار محبوبیت دارد و گردشگران از اقصی نقاط ترکیه و دیگر کشورها به این شهر سفر می نمایند.

بنابراین، انتظار پیدا کردن یک نقطه خالی یا حتی خلوت را نداشته باشید. در گرما، بدروم Bodrum یکی از محبوب ترین نقاط کشور ترکیه بشمار می رود و به ساحل رفتن در این شهر یکی از اولویت های هر گردشگری محسوب می گردد.

آرامگاه Mausoleum

آرامگاه مشهوری که در بدروم Bodrum وجود دارد و هم اکنون به خرابه ای از سنگ ریزه و مرمر باستانی تبدیل شده است، در گذشته یکی از عجایب هفتگانه باستان بشمار می رفت. اما، امروزه شباهتی به آن روزهای خود ندارد و در بازدید از آن می بایست کمی از تخیلات خود یاری بگیرید. آرامگاه ماسولوس در هالیکارناسوس Halicarnassus و توسط معماری به نام پیتیس Pytheos ساخته شده است تا به عنوان آرامگاه ابدی پادشاه ماسولوس King Mausolus مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی ساخت این مورد از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری بدروم به سرانجام رسید، 46 متر ارتفاع داشت و از طریق تندیس های ساخته شده از مشهورترین و مهمترین مجسمه سازان یونانی آن موقع تزئین شد.

با اینکه این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم طی قرن های متمادی بر اثر زلزله خسارت دیده است، اما در نهایت تنها به یک روش ویران شد؛ به این صورت که شوالیه های مهمان نواز آن را ویران کردند تا از سنگ هایش برای ساخت قلعه پیتر استفاده نمایند. بنای امروزی آرامگاه در یک باغ بسیار پرآرامش واقع شده و با وجود اینکه ویرانه ای بیش نیست، اگر دلتان می خواهد یکی از عجایب هفتگانه باستان را از نزدیک ببینید، ارزش آن را دارد که برای بازدیدش وقت بگذارید. البته، یک مدل کوچکتر از آرامگاه اصلی در این مجموعه قرار داده شده که می تواند در استفاده از تخیل و تجسم کردن این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم به شما یاری کند.

دروازه میندوس Myndos Kapisi

دروازه میندوس Myndos Kapisi از آن دسته نقاط جالب توجه برای علاقمندان به تاریخ و بقایای هالیکارناسوس Halicarnassus است و آخرین بخش باقی مانده از دیوارهای دژ پادشاه ماسولوس بوده که در گذشته به دور شهر باستان کشیده شده بود و هفت کیلومتر طول داشت. برای گردشگرانی که به نقاط تاریخی علاقه دارند، ویرانه های کوچک متعددی در همان حوالی وجود دارند؛ از جمله گستره ای از معبدها و بناهای موزاییکی که به صورت ویرانه هایی از گذذشته باقی مانده اند و بقایای یک آب گذر متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد مسیح که به صورت چند تکه و پراکنده در نقاط مختلف موجود هستند.

هیچ کدام از این بخش از دیدنی های مشهور بدروم دارای خاصیت شگفت انگیز یا خارق العاده ای نیستند، اما بازدید از همه آنها در ترکیب با هم باعث می گردد تا یک یا دو ساعت جالب در گشت و گذار باشید و از تخیلات خود برای تجسم بیشتر بناهای دوران باستان یاری بگیرید.

تئاتر بدروم Bodrum

سالن تئاتر باستانی بدروم Bodrum ممکن است در مقایسه با استانداردهای رومی ها کوچک باشد؛ اما بطرز زیبایی بازسازی شده و چشم اندازهای کوههای روبرو از روی طبقه های بالاتر واقعا فوق العاده هستند. این سالن تئاتر روباز در روزهای شکوفایی و پر جوش و خروش خود در قرن چهارم میلادی می توانست 13 هزار تماشاگر را در خود جای دهد. اگر در گرما به بدروم Bodrum سفر نموده باشید، مسئولین شهر در این فصل از این سالن تئاتر روباز برای برگزاری گستره ای از رخدادهای فرهنگی و کنسرت های مختلف استفاده می نمایند.

حتما وقتی در بدروم Bodrum بسر می برید، برنامه های این مورد از دیدنی های مشهور بدروم را آنالیز کنید و بینید که آیا هیچ مراسم یا رخداد خاصی در آن برگزار می گردد یا خیر، چرا که تماشای یک اجرا در این سالن روباز می تواند بهترین روش برای تجسم دوران باستان و چگونگی استفاده از این مورد از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری بدروم باشد.

تفرجگاه ساحلی و لنگرگاه کشتی های تفریحی

چیزی که بیشتر گردشگران و مسافران آمده به شهر بدروم Bodrum را به خود جذب می نماید و دلیل اصلی آمدن آنها به این شهر بشمار می رود، آبهای آبی و شفاف مدیترانه است و به همین دلیل، سواری بر کشتی تفریحی در این شهر بسیار محبوبیت دارد و به تجارت عظیم و مهمی تبدیل شده است. تفرجگاه ساحلی و لنگرگاه کشتی های تفریحی بدروم Bodrum بهشتی برای ملوانان و علاقمندان به قایق ها و کشتی های تفریحی محسوب می گردد و کشتی های در تمامی شکل ها و اندازه ها در آن بچشم می خورند.

گزینه های متعددی برای رفتن به دریا وجود دارند و کشتی های تفریحی هر روز تورهای روزانه یا طولانی تری را برای گردش در اطراف ساحل، بازدید از جزیره ها و خلیج های پنهان اطراف جهت شنا کردن و آفتاب دریافت به بازدیدنمایندگان ارائه می نمایند. اگر جاده تفرجگاه ساحلی را به سمت غرب بپیمایید، به لنگرگاه کشتی های دوره عثمانی می رسید که هم اکنون دارای چشم اندازهای فوق العاده ای از تفرجگاه ساحلی و دیدنی های جالب دیگر است.

گشت و گذار در شهر قدیم

جالب ترین بخش از دیدنی های مشهور بدروم به احتمال بسیار زیاد هیچ کدام از نقاطی که در بخش های قبل ذکر کردیم نیست، بلکه این منطقه جالب در پشت قلعه سنت پیتر Castle of St. Peter قرار گرفته است. کوچه پس کوچه های باریک این منطقه که هیچ خودرویی از آنها نمی تواند عبور کند، با کلبه های سفید رنگ، سنگی و دارای درختان انگور پر شده است و همه اینها در کنار هم به شما این احساس را می دهند که انگار در حال نگاه کردن به یک کارت پستال بسیار زیبا هستید. بیشتر بخش های شهر بدروم Bodrum مدرنیزه شده اند، بنابراین این بخش یکی از معدود بخش های شهر است که در آن می توانید همچنان تصور کنید که در روستای ماهیگیری کوچکی هستید.

شهر قدیم بدروم Bodrum یک نقطه فوق العاده جذاب و شگفت انگیز برای یک گشت و گذار عصرانه است و برای عکاسان و علاقمندان به عکاسی مانند یک بهشت هست. تعداد بسیار زیادی بوتیک و کافه در این منطقه موجود هستند که اگر احتیاج به نشستن و کسب آرامش داشتید و دلتان خواست بعد از گشت و گذار عصرانه خستگی در کنید، می توانید به آنها مراجعه نمایید.

خرید در بازار

اگر به خرید علاقمند هستید و دلتان می خواهد پس از گشت و گذار و آفتاب دریافت، کمی هم به این کار مشغول شوید، شهر بدروم Bodrum بسیار مناسب این کار است. بازار بدروم نسبت به بازارهای اصلی ترکی کمی مدرن تر و پیشرفته تر است و در آن به جای انواع غرفه، فروشگاه وجود دارد. مدرن بودن بازار باعث شده تا امکان چانه زدن مانند کاری که در بازارهای سنتی انجام می دهید وجود نداشته باشد، اما به همان اندازه که از اصالت بازار کم شده است، حق انتخاب بیشتری برای خرید وجود دارد.

همه چیز در این بازار موجود است؛ از پارچه های بسیار زیبای متعلق به ترکیه و آسیای مرکزی و ظروف سفالی رنگارنگ محلی تا گستره فروشگاه های طلا و جواهرات و بوتیک های فروش لباس شنا. یکی از بهترین و لذت بخش ترین کارهایی که می توانید در بدروم Bodrum انجام دهید این است که بعد از یک صبح تا ظهر شنا کردن و آفتاب دریافت، تمامی عصر خود را به گشت و گذار در این مورد از دیدنی های مشهور بدروم و سر زدن به فروشگاه های مختلف بپردازید.

اقامت در انواع هتل و اقامتگاه های شهر

هتل های لوکس و گرانقیمت

هتل و مجموعه سوییت ال وینو El Vino یک بوتیک هتل چهار ستاره است که در یک مکان بسیار پرآرامش در بین دیدنی های مشهور بدروم قرار گرفته است؛ اما با این وجود با یک پیاده روی کوتاه می توانید خود را به شهر برسانید. این هتل یک تراس روی بام با استخر دارد که چشم اندازهای پانورامایی از منطقه زیبای اطراف را به نمایش می گذارد و صبحانه آن برای مهمانان رایگان است. هتل مرمرا Marmara یکی از باکلاس ترین و شیک ترین هتل های بدروم Bodrum بوده که چشم انداز کل شهر تا دریا، محوطه استخری بسیار وسیع، یک رستوران شیک و باکلاس و اتاق هایی با وسایل و مبلمان شیک و مدرن را به مهمانان خود ارائه می نماید.

هتل های متوسط

هتل خانوادگی وویاژ بدروم Voyage Bodrum دارای یک محوطه ساحلی اختصاصی بسیار عظیم، محوطه استخری عظیم، اتاقی برای انواع بازی ها و یک مجموعه اسپا و سونای بسیار محبوب است که انواع درمان ها و خدمات را به مهمانان ارائه می دارد. هتل دیگری که خدمات عالی دارد و در عین حال گران قیمت نیست، هتل فوراور کلاب Forever Club است. این هتل بخاطر کارکنان پذیرا و خوش اخلاقش، محوطه ساحلی اختصاصی عظیمش، استخر روباز، زمین بسکتبال و مجموعه اسپا و حمام سنتی ترکی خود بسیار نزد گردشگران خارجی و داخلی محبوبیت دارد.

هتل های ارزان

در نزدیکی قلعه سنت پیتر St. Peters Castle و در موقعیت مرکزی عالی در شهر، هتل صمیمی و دنج استانکوی بدروم Hotel Istankoy Bodrum قرار گرفته است. این هتل دارای یک محوطه استخر عالی، اتاق های عظیم و امکانات فوق العاده خصوصی و یک رستوران خوب هست. صبحانه در این هتل برای مهمانان رایگان بوده و در کل خدمات خوبی به آنان ارائه می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1033

به "با تعدادی از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از مشهورترین جاذبه های دیدنی بدروم آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید