اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی می گردد

به گزارش مجله فناوری، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی و دسترسی پزشکان به پرونده الکترونیک سلامت بیماران خواهد شد.

اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی می گردد

به گزارش خبرنگار از، محمد مهدی مفتح؛ نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح نسخ الکترونیک فواید بسیاری دارد گفت: کوچکترین مزیت این طرح حذف کاغذ است و اثرات مهم تری نظیر در دسترس بودن پرونده الکترونیک بیمار و دسترسی به اطلاعات لازم از سوی پزشک و نیز جلوگیری از خدمات القایی را می توان از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

او با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخ الکترونیک در مراکز درمانی استان گفت: این طرح مزیت های فراوانی دارد و باید به سمت آن رفت، اما باید زیرساخت هایش نیز فراهم گردد و امیدوارم نواقص هرچه سریع تر برطرف گردد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته انتظار نداریم در روز اول اجرای طرح نواقصی نباشد و به طور کامل اجرایی گردد، اما طبیعتا همزمان با آن باید مسائل را حل کرد، به نحوی که بیماران در دریافت خدمات دچار مشکل نشوند. برطرف مسائل و اجرای طرح باید موازی پیش رود و به تدریج سیستم نوین جایگزین سیستم قبلی گردد.

مفتح با تاکید به اینکه بعضی از پزشکان ممکن است تجویز هایی نظیر عکس برداری، سونوگرافی، MRI بیش از حد و غیر ضروری داشته باشند گفت: با اجرای نسخ الکترونیک می توان شاهد اصلاح رفتار آن ها و تجویز درست و منطقی شد.

او در مورد اجرای آزمون وسع گفت: این طرح ها اگر به درستی اجرایی شوند بسیار سودمند خواهند بود. امیدوارم کسانی که توانایی اقتصادی ندارند از خدمات بیمه رایگان سلامت برخوردار شوند و نباید برای شهرستان ها سقفی در این نوع خدمات معین نمایند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: امیدوارم آزمون وسع به درستی اجرایی و کسانی که توانایی اقتصادی ندارند به درستی شناسایی و از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند شوند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 756

به "اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید