ادعای واشنگتن در یاری به توقف درگیری ها در اتیوپی

به گزارش مجله فناوری، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به سفر نماینده این کشور در شاخ آفریقا به اتیوپی، مدعی شد که اولویت واشنگتن توقف درگیری ها در این کشور بوده و برای آن کوشش می نماید.

ادعای واشنگتن در یاری به توقف درگیری ها در اتیوپی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که واشنگتن معتقد است روزنه کوچکی برای همکاری با اتحادیه آفریقا برای دستیابی به پیشرفت در حل وفصل مسالمت آمیز مناقشه در اتیوپی وجود دارد، زیرا فرستاده ویژه آمریکا به آدیس آبابا بازگشته است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره شرح داد: جفری فلتمن فرستاده ویژه ایالات متحده برای شاخ آفریقا، دوشنبه شب با اولوسگون اوباسانجو، رئیس جمهور سابق نیجریه و نماینده اتحادیه آفریقا در منطقه ملاقات خواهد نمود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پرایس طی نشست خبری گفت: ما بر این باوریم که روزنه کوچکی برای همکاری با نماینده عالی اتحادیه آفریقا در شاخ آفریقا برای ادامه کوشش های مشترک جهت حل صلح آمیز درگیری در اتیوپی وجود دارد.

فلتمن هفته گذشته به اتیوپی سفر کرد و در آنجا با مقامات اتیوپیایی و منطقه ای ملاقات کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه فلتمن روز دوشنبه از کنیا به اتیوپی بازگشت، گفت: ما در حال تعامل با طرف ها هستیم تا کوشش کنیم آنها را در راستا توقف خصومت ها قرار دهیم، که اولویت ما در حال حاضر و آینده است.

بامداد یکشنبه بود که سفارتخانه های آمریکا، دانمارک و ایتالیا در اتیوپی از شهروندان و کارمندان غیر ضروری اماکن دیپلماتیک خواستند که به علت درگیری های داخلی هرچه سریعتر این کشور را ترک نمایند. (جزئیات بیشتر)

دولت ابی احمد نخست وزیر اتیوپی، که کشورش یک سال است درگیر جنگی علیه نیروهای منطقه تیگرای است، وعده داده بود که علی رغم درخواست های کشورهای آفریقایی، کشورهای غربی و شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس، به جنگ ادامه دهد.

مقامات شهری در مرکز اتیوپی به ساکنان دارای سلاح گرم دستور دادند تا در این هفته سلاح های خود را ثبت نمایند تا در صورت حمله به شهر، مواضع دفاعی خود را تقویت نمایند. یوناس زوده سخنگوی مدیریت شهری آدیس آبابا روز شنبه در مصاحبه با یک شبکه دولتی گفت که در مرکز اتیوپی بیش از 10 هزار سلاح ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1381

به "ادعای واشنگتن در یاری به توقف درگیری ها در اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای واشنگتن در یاری به توقف درگیری ها در اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید