انواع جزیره برای آشپزخانه کوچک

به گزارش مجله فناوری، امروزه استفاده از جزیره در میان افراد مختلف هواداران زیادی پیدا نموده است. جزیره ها انواع مختلفی دارند و در ساخت آن ها از متریال های متفاوتی استفاده می گردد. قیمت این جزیره ها به اندازه و مواد استفاده شده در ساخت آن ها بستگی دارد. استفاده از آن ها در انواع آشپزخانه ها امکان پذیر می باشد و یکی از مواردی است که امروزه طراحان دکوراسیون داخلی در طراحی آشپزخانه به آن اهمیت ویژه ای می دهند. استفاده از جزیره مزایا زیادی در بر داشته و در طراحی آشپزخانه های لوکس و مدرن صندلی ویژه ای دارند. جزیره آشپزخانه یکی از المان های کاربردی و چند منظوره در آشپزخانه ها تلقی می گردد. استفاده از آن هیچ محدودیتی نداشته و حتی در آشپزخانه های کوچک نیز امکان پذیر می باشد. در این جا به بیان ایده هایی در جهت استفاده از جزیره در آشپزخانه های کوچک و مدل های جدید آشپزخانه جزیره ای می پردازیم.

انواع جزیره برای آشپزخانه کوچک

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

استفاده از جزیره حتی در کوچک ترین آشپزخانه ها نیز کاربردهای فراوانی دارد. زمانی که تصمیم به انتخاب جزیره برای آشپزخانه دارید، به پنج نکته که در زیر به آن ها اشاره شده است، توجه داشته باشید:

  • تا آن جا که امکان دارد بزرگترین سطح ممکن را داشته باشد.
  • جزیره این قابلیت را داشته باشد که از آن برای صرف غذا استفاده گردد.
  • بهتر است از محفظه ای برای نگهداری از وسایل برخوردار باشد.
  • اندازه آن به گونه ای باشد که باعث اختلال در انجام کارهای شما در آشپزخانه نگردد.

اگر در نظر دارید از جزیره برای صرف غذا در کنار خانواده استفاده نمایید، اندازه آن باید به گونه ای باشد که در هنگام صرف غذا و نشستن در اطراف آن راحت بوده و باعث ایجاد مزاحمت دیگری نگردد. به یاد داشته باشید که در ساخت جزیره آشپزخانه از متریال با کیفیت استفاده شده باشد.

انتخاب جزیره در آشپزخانه های کوچک

زمانی که تصمیم به استفاده از جزیره در آشپزخانه گرفتید، اولین نکته ای که باید به آن توجه نمایید، معین کردن اندازه آن می باشد. بهترین مکان برای قرار دادن جزیره در نقطه مرکزی آشپزخانه می باشد. در آشپزخانه هایی که شکل ال مانند دارد، می توان آن را در نقطه ای نزدیک به گوشه نیز قرار داد. قرار دریافت جزیره باید به گونه ای باشد که باعث اختلال در رفت و آمد افراد نگردد. بعضی از جزیره ها قابلیت جابه جا شدن دارند. از این رو بهتر است از انواعی از آن که قابلیت جابه جایی دارد، استفاده نمایید. در این صورت می توانید در صورت احتیاج آن را به نقطه ای دیگر انتقال دهید. برای انتخاب جزیره مناسب حتما نباید آن را خریداری نمایید. اگر شما توانایی و خلاقیت ساخت آن را دارید، می توانید نمونه ای از آن که برای آشپزخانه شما مناسب می باشد را بسازید. در ادامه به معرفی انواع جزیره و ایده های طراحی آن خواهیم پرداخت.

استفاده از جزیره رستورانی در آشپزخانه های کوچک

برای خرید و تهیه جزیره های استیل که سبک صنعتی داشته و بیش تر در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند می توانید به فروشگاه هایی که تهیه محصولات مورد استفاده در رستورن در آن جا صورت می گیرد، سر بزنید. این گونه جزیره ها بسیار مقاوم بوده و در اندازه های مختلف وجود دارند. خرید این جزیره ها احتیاج به صرف هزینه زیادی نمی باشد. برای استفاده بیش تر از این محصول می توانید انواعی از آن که محلی برای قرار دادن دستمال آشپزخانه داشته و هم چنین در زیر آن قفسه هایی برای قرار دادن وسایل دارد، تهیه نمایید. این جزیره ها معمولا قابلیت حرکت دارند و به همین منظور چرخ هایی در زیر آن ها تعبیه شده است. به همین خاطر بهتر است از انواعی که چرخ ها قابلیت قفل شدن داشته و حرکت نمی نمایند، استفاده نمایید.

استفاده از جزیره های چند منظوره

استفاده از جزیره های چند منظوره در آشپزخانه ها یکی از کاربردی ترین ایده هایی است که می توانید از آن استفاده نمایید. بد نیست بدانید که می توان از بعضی میزهایی باریک نیز به عنوان جزیره در آشپزخانه استفاده کرد. در ادامه به شرح انواع مختلف این جزیره ها می پردازیم.

استفاده از کابینت ها به عنوان جزیره

شما می توانید با تغییر ساختار کابینت های قدیمی از آن ها به عنوان جزیره در آشپزخانه استفاده نمایید. بهتر است آن ها را به گونه ای طراحی کنید که کشو های زیبادی برای قرار دادن وسایل داشته باشد. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از این جزیره ها می باشد.

استفاده از میز غذا خوری به عنوان جزیره

استفاده از یک میز غذا خوری بلند می تواند نمونه ای از جزیره ای مطلوب برای استفاده به عنوان میز غذا خوری، آماده سازی غذا و به عنوان کانتر آشپزخانه باشد. شما می توانید با نصب قلاب در اطراف آن از فضای اضافی آن نیز استفاده نمایید.

انواع جزیره با قابلیت تاشو

یکی از انواع جزیره هایی که می توان در آشپزخانه های کوچک مورد استفاده قرار داد، استفاده از جزیره هایی است که سطح آن قابلیت تاشو دارد. از این فضا می توان برای انجام کارهای مختلف استفاده نموده و در صورت عدم احتیاج آن را جمع کنید.

انواعی از جزیره ها وجود دارد که می توان در صورت عدم احتیاج، آن را مانند کابینت های دیگردر زیر کانتر قرار داد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، ساخت این جزیره ها مشابه سایر کابینت ها می باشد. از این نمونه نه تنها می توان به عنوان مکانی برای نگهداری وسایل استفاده کرد بلکه می توان در صورت عدم احتیاج آن را به زیر کانتر یا محل دیگر انتقال داد. استفاده از این جزیره ها برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد.

جزیره هایی با قابلیت جابه جایی

اگر تمایل دارید از جزیره هایی با قابلیت حرکت دادن استفاده نمایید، باید از انواع چرخ دار آن استفاده نمایید. برای انتخاب این جزیره ها توجه داشته باشید که چرخ های آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد. استفاده از چرخ هایی از جنس پلی اورتان که دارای مکانیزم قفل شدن هستند، پیشنهاد کاربردی ما به شما می باشد. استفاده از این جزیره ها از حرکت آن ها در زمانی که مورد استفاده قرار می گیرند، جلوگیری می کند.

نکات پایانی

همان طور که مشاهده کردید، جزیره ها انواع متفاوتی داشته و شما می توانید با توجه به فضای آشپزخانه، طراحی آن و میزان هزینه ای که برای این کار در نظر دارید انواع مناسب آن را تهیه نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 149

به "انواع جزیره برای آشپزخانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع جزیره برای آشپزخانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید