اولین قایق پرنده دنیا طراحی و ساخته شد

به گزارش مجله فناوری، یک تاجر آلمانی اقدام به طراحی و ساخت اولین قایق پرنده دنیا نموده است که می تواند تحول چشمگیری در صنعت حمل و نقل ایجاد کند.

اولین قایق پرنده دنیا طراحی و ساخته شد

قایق های تفریحی و هواپیما های خصوصی راه های لوکسی را برای جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر ایجاد می نمایند؛ اما اخیرا یک تاجر مقیم آلمان و طراح ایتالیایی پیرپائولو لازارینی پیروز به طراحی نوعی هواپیما شده که همزمان می تواند کابری یک قایق را داشته باشد.

این قایق هوایی مجهز به هشت موتور الکتریکی ضد پرخش با باتری های فوق سبک و پنل های خورشیدی بوده و قادر است بیش از دو روز متوالی آسمان و دریا را با سرعت 60 گره دریایی طی کند.

این قایق هوایی بادبانی کاملا از فیبر کربن ساخته شده است که علاوه بر استحکام بالا، وزن سبکی نیز دارد.

در طراحی این به نوعی قایق پرنده یک اتاق نشیمن و ناهارخوری بزرگ که در ساختار مرکزی اژدر شکل آن قرار گرفته است و به وسیله هشت پل کربنی (چهار پل در هر طرف) به دو بالگرد به طول 45 متر متصل شده است و بادگیر هایی که حاوی 14,125,867 فوت مکعب هلیوم هستند که آن را در آسمان نگه می دارند که البته تنها کارآیی آن نیست؛ بین این دو، 10 سوئیت مهمان با نمای 360 درجه وجود دارد.

کارشناسان می گویند این طراحی منحصر به فرد می تواند آینده حمل و نقل را دگرگون کند. اولین نمونه این هواپیما اواخر امسال میلادی به پرواز در خواهد آمد.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1670

به "اولین قایق پرنده دنیا طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قایق پرنده دنیا طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید