اپل! تو برخلاف تبلیغ مشهور 1984، خودت یک دیکتاتور و برادر عظیم هستی! طعنه اپیک گیمز به اپل با بازسازی تبلیغ مشهورش

به گزارش مجله فناوری، ریدلی اسکات، کارگردان تبلیغ معروف 1984 اپل از بازسازی این تبلیغ توسط شرکت اپیک گیمز ناراضی است.

اپل! تو برخلاف تبلیغ مشهور 1984، خودت یک دیکتاتور و برادر عظیم هستی! طعنه اپیک گیمز به اپل با بازسازی تبلیغ مشهورش

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اپیک گیمز در ماه گذشته ویدیوی کوتاهی به تقلید از تبلیغ Apple Macintosh اپل ساخت و سیاست های دیکتاتورمابانه و انحصاری این شرکت را به تمسخر گرفت.

در این تبلیغ، اپیک گیمز خودش را قربانی و فردی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته نشان می دهد و اپل در نقش یک دیکتاتور و برادر عظیم ظاهر شده است.

در این ویدیو، همه تماشاچیان که در میان شان بعضی از کارکترهای بازی های اپیگ گیمز از جمله فورتنایت قرار دارند؛ محو تماشای برادر عظیم هستند تا اینکه یکی دیگر از شخصیت های بازی های اپیک گیمز وارد می گردد و چکشی آهنین به سوی صفحه نمایش عظیم و در واقع برادر عظیم پرتاب می نماید و به این دیکتاتوری پایان می دهد!

چند روز پیش خبر دادیم اپل اکانت اپیک گیمز را از روی اپل استور حذف نموده است اما در واقع کشمکش ها و جدال اپل با اپیک گیمز از ماه ها پیش شروع شده و کار به دادگاه و صدور رای بر ضد اپیک گیمز و پیروی از قوانین اپ استور کشیده شد.

اپل در نقش برادر عظیم

اپیک گیمز می گوید باید یک رقابت آزاد در میان توسعه دهنده گان وجود داشته باشد و با هشتگ های FreeFortnite# سعی نموده احساسات کاربران را برانگیخته کند. این شرکت توسعه دهنده و سازنده بازی های معروفی مانند فورتنایت، Battle Breakers و Infinity Blade مخالف کارمزد 30 درصدی اپل از پرداخت درون برنامه ای این بازی ها است.

اپیک گیمز به دنبال دریافت مجوز از دادگاه برای انتشار مستقل بازی ها و اپلیکیشن هایش برای پلتفرم iOS است؛ بدون اینکه مجبور باشد قوانین زورگویانه اپ استور را رعایت کند و کارمزد بالایی به اپل بپردازد.

اپل در پاسخ می گوید برای ایمن نگه داشتن کاربران در فروشگاه اپ استور مجبور است قوانین سخت گیرانه ای را اعمال کند و تا کنون همه توسعه دهنده ها به این قوانین پایبند بودند. به گفته اپل، اپیک گیمز هم باید مانند دیگر توسعه دهنده ها این قوانین را رعایت و پیروی کند.

ویدیوی تبلیغاتی اپیک گیمز برای تمسخر اپل نیز با نام و هشتگ Nineteen Eighty-Fortnite در اینترنت منتشر شده است.

سایت IGN گفت وگویی با ریدلی اسکات درباره این تبلیغ داشته و نظرش را جویا شده است. اسکات می گوید: من فکر می کنم این انیمیشن هولناک بود؛ این ایده هولناک بود و پیغام آن ehh است.

اسکات می گوید شرکت اپیک گیمز ایده او را به شکل کاملی تقلید نموده است ولی این شرکت می تواند با روش های بهتری و خیلی عادی تری درباره دموکراسی یا چیزهای قدرتمندتری صحبت کند.

در ادامه می توانید ویدیوی اپیک گیمز بر ضد اپل یا به نوعی تمسخر او را مشاهده کنید:

به نظر شما حق با اپل است یا اپیک گیمز؟ این ویدیو را توهین آمیز تلقی می کنید یا یک حرکت در راستای آزادی کاربران و توسعه دهنده ها؟

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 627

به "اپل! تو برخلاف تبلیغ مشهور 1984، خودت یک دیکتاتور و برادر عظیم هستی! طعنه اپیک گیمز به اپل با بازسازی تبلیغ مشهورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل! تو برخلاف تبلیغ مشهور 1984، خودت یک دیکتاتور و برادر عظیم هستی! طعنه اپیک گیمز به اپل با بازسازی تبلیغ مشهورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید