برای تماشای پنگوئن ها به کجا سفر کنیم؟

به گزارش مجله فناوری، پنگوئن ها موجودات بامزه ای هستند که در شرایط آب و هوایی خاصی زندگی می نمایند. همه ما به تماشای پنگوئن ها در تلویزیون نشسته ایم، یا در کارتون ها و انیمیشن ها، یا در مستندات و فیلم ها اما کمتر شده که به این فکر کنیم آیا، می توانیم پنگوئن ها را از نزدیک ببینیم و لمس کنیم. چه می گردد اگر، در سفر خود، با پنگوئن ها روبرو شویم و در کنار آن ها، عکاسی کنیم و از حرکات بامزه شان، لذت ببریم؟

برای تماشای پنگوئن ها به کجا سفر کنیم؟

پنگوئن ها از انسان ها نمی ترسند. پنگوئن ها هیچ وقت توسط انسان ها شکار نشده اند به همین دلیل است که ترسی از انسان ها ندارند. پس پیش از سفر بدانید که می توانید رابطه محبت آمیز ای با آن ها برقرار کنید و از عکاسی با آن ها، لذت ببرید.

10 مکان شگفت انگیز که در آن ها می توانیم پنگوئن ها را مشاهده کنیم

  1. جزایر گالاپاگوس، اگواور(Galapagos Islands, Ecuador)

به جزایر گالاپاگوس که بروید، پنگوئن های کوچکی را می بینید که به عنوان دومین پنگوئن کوچک دنیا شناخته شده است و وزن آن ها حدود 5 پوند و قد آن ها کمتر از 1.5 فوت است. این پنگوئن ها تنها نوع پنگوئنی هستند که در شمال استوا زندگی می نمایند. سرعت شنای پنگوئن های گالاپاگوس به 21 مایل در ساعت می رسد پس حتی فکر مسابقه دادن با آن ها نباشید. آن ها می توانند تا جزایر اطرافشان، با سرعت شنا نمایند و از دست هر شکارچی و صیادی فرار نمایند.

  1. جزایر بالستاس، پرو (Ballestas Islands, Peru)

جزایر بالستاس، یکی دیگر از مکان هایی است که می توانید پنگوئن های بانمک را از نزدیک ببینید. این جزیره به گالاپاگوس فقیر شهرت دارد و فاصله کمی از لیما دارد. تقریبا با سفری 4 ساعته با قایق از لیما به این جزایر می توانید برسید. در حالی که سوار قایق هستید می توانید پنگوئن های زیبایی را که در خط ساحلی در حال بازیگوشی کردن هستند را ببینید.

  1. جزیره مارتیلو (Martillo Island, Argentina)

این جزیره تعداد بسیاری زیادی پنگوئن دارد از این رو به آن، جزیره پنگوئن هم گفته می گردد. در جزیره مارتیلو می توانید با پرندگان دیگری هم از نزدیک آشنا شوید. در سال 1960 این جزیره از انسان و حیواناتی همچون گاو و گوسفند پاکسازی شد تا تنها پنگوئن ها در این جزیره وجود داشته باشند و به خوبی رشد نمایند. در این جزیره، از سپتامبر تا آوریل می توانید، پنگوئن هایی که در در این مکان زندگی می نمایند را ببینید و در میان 100 لانه ای که در جزیره وجود دارد، قدم بزنید و بعد از تماشای پنگوئن ها، با پنگوئن ها، عکس بگیرید.

  1. پونتا تومبو، آرژانتین (Punta Tombo, Argentina)

بیش از نیم میلیون پنگوئن ماژلانی در پونتا تومبو آرژانتین وجود دارند که همین امر موجب شده تا به این بخش از آرژانتین، لقب بهشت پنگوئن ها داده گردد. پنگوئن ها به این ساحل شرقی آرژانتین، از اواخر ماه سپتامبر وارد می شوند و تا آوریل برای پرورش جوجه های خود می مانند. شما می توانید از نزدیک، جستجوی غذای پنگوئن ها که برای جوجه های خود در تلاشند را ببینید. نکته جالب توجه این است که علاوه بر تماشای پنگوئن ها، می توانید از دلفین های بازیگوش هم دیدن کنید.

  1. ساحل بلدرز، آفریقای جنوبی (Boulders Beach)

در این ساحل نیز تعداد پنگوئن هایی که وجود دارد، بسیار است تا جایی که به افراد تاکید می گردد قبل از روشن کردن ماشین، حتما، زیر ماشین خود را آنالیز نمایند و سپس، حرکت نمایند. به پنگوئن هایی که در ساحل هستند، راکری می گویند و اگر این پنگوئن ها در اقیانوس شناور باشند به آن ها قایق می گویند. با این موجودات دوست داشتنی، حداقل دو ساعت سرگرم خواهید بود.

  1. جزیره فیلیپ استرالیا (Phillip Island, Australia)

در جزیره فیلیپ استرالیا، تماشای پنگوئن ها لذت دیگری دارد چرا که در این جزیره، ریزترین و کوچکترین پنگوئن های دنیا قرار گرفته اند که به آن ها، پری پنگوئن می گویند. نکته جالبی که در جزیره فیلیپ می بینید، این است که هر شب سال، یک ساعت قبل از غروب آفتاب، حدودا 4000 پنگوئن، از دریا به سمت خانه هایشان شناور می شوند. رژه این پنگوئن های ریز، تماشایی است.

برای این که تماشاگران، اخلالی در بازی های پنگوئن ها ایجاد ننمایند، در این پارک، پنجره های زیر زمینی ساخته شده تا افراد بتوانند، روی جایگاه بنشینند و بدون مزاحمت، آن ها را تماشا نمایند.

  1. جزایره فالکلند(Falkland Islands)

جزایر فالکلند، از بهترین مکان ها برای تماشای پنگوئن ها هستند. تعداد پنگوئن های این بخش، بیشتر از انسان هایی است که در آن جا حضور دارند. جالب است بدانید که دلیل زیاد شدن پنگوئن ها، دخالت بشر بوده است و این دخالت، برعکس همواره منجر به حفظ تعداد پنگوئن ها شده است. در طول جنگ 10 هفته ای که فاکلند درگیر آن بود، بیش از هزار مین زمینی، در خلیج یورک کاشته شد. از آن جایی که پنگوئن ها جثه ریزی دارند و وزن کافی برای ترکاندن مین ها را ندارند، هیچ آسیبی در این منطقه نمی بینند و از طرفی هیچ انسانی نمی تواند به این منطقه وارد گردد. شما می توانید از پشت حصارهای امن، منطقه پرتحرک پنگوئن ها را ببینید. حتی می توانید در هتل های اطراف آن اقامت کنید اما نمی توانید آن ها را لمس کنید.

  1. جزیره جورجیای جنوبی (South Georgia Island)

جزیره جورجیای جنوبی، یکی دیگر از مکان هایی است که برای تماشای پنگوئن ها می توانید، به آن جا سفر کنید. نکته جالب توجه این است که اگر این جزیره را از بالا نگاه کنید، آن را به رنگ گوره خر می بینید چرا که در این بخش، هزاران پنگوئن وجود دارند که در دو رنگ قهوه ای و سفید کنار هم قرار گرفته اند. پنگوئن های سفید، جوجه هایشان هستند اما پنگوئن های قهوه ای، پنگوئن های بالغی هستند که با پرزهایی که دارند، بدن جوجه های خود را گرم می نمایند. این جوجه ها در میان پاهای والدین خود مخفی می شوند و از گرمای وجودشان، استفاده می نمایند.

  1. اوکلند، نیوزلند (new zealand auckland)

پنگوئن های آبی رنگ، در اوکلند نیوزلند، از رایج ترین دیدنی های این منطقه است. شما می توانید از شمال اوکلند تا جزیره استوارت به تماشای پنگوئن ها مشغول باشید. در اوکلند گونه ای از پنگوئن ها به نام راک هاپر وجود دارد که ابروهای زرد و کاکل دارند و از بانمک ترین پنگوئن های روی زمین اند.

  1. جزیره چیلو، شیلی (Chiloe Island)

کلونی پنگوئن ها را می توانید در جزیره چیلو در شیلی مشاهده کنید. چیلو به معنای مکان مرغ دریایی است. این جزیره با فاصله 1.5 مایلی از سرزمین اصلی شیلی، میزبان پرندگان دریایی به ویژه پنگوئن ها است. در این جزیره، پنگوئن های مهاجر با نژاد ماژلانی، قرار گرفته اند و تنها در فصل تابستان، در این جا حضور دارند. پنگوئن های جزیره چیلو در فصل زمستان، به سمت شمال مهاجرت می نمایند.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 384

به "برای تماشای پنگوئن ها به کجا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تماشای پنگوئن ها به کجا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید