تخفیف20 درصدی اسنپ باکس برای حمایت از کسب و کارها
به گزارش مجله فناوری، اسنپ باکس در راستای مسئولیت اجتماعی خود میخواهد در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند با اختصاص تخفیف ویژه برای ارسال بسته، سهمی در حمایت از آن ها داشته باشد. کسب و کارهای خانگی، کوچک یا سازمان ها می توانند از تخفیف ویژه تا 20درصد اسنپ باکس بدون محدودیت استفاده نمایند. بنابراین همه کسب و کارهایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می شوند، می توانند بدون پرداخت کمیسیون اسنپ باکس، بسته های خود را ارسال نمایند. به گزارش روابط عمومی اسنپ، امروز تفاهم نامه این همکاری بین اسنپ باکس و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته امضا شد.
با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.
اسنپ به کسب و کارهای دیگر یاری می نماید
در نشست امضای تفاهم نامه بین اسنپ باکس و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، کسری صادقی زاده، مدیرعامل اسنپ باکس به آسیب های ناشی از کرونا اشاره نمود و گفت: اسنپ در روزهای آغاز کرونا دچار آسیب های جدی شد، ولی به دلیل ذات استارتاپی این کسب و کار توانستیم خیلی سریع به بازار برگردیم و در حوزه هایی که کشور به آنها احتیاج داشت تمرکز کنیم. اوایل کرونا حدود 70 درصد از دو میلیون سفر روزانه اسنپ را از دست دادیم ولی الان دوباره به شرایط قبل از کرونا بازگشته ایم.
به گفته مدیرعامل اسنپ باکس، بحران کرونا درس های زیادی برای اسنپ داشت که کسب و کارهای کوچک هم می توانند از آن استفاده و بسیاری از هزینه های جاری خود را مدیریت نمایند. صادقی زاده گفت: وظیفه شرکت عظیمی مثل اسنپ این است که از کسب و کارهای کوچک حمایت کند و به همین دلیل هم به کمپین حمایتی از کسب و کارها پیوستیم.
مدیرعامل اسنپ باکس با این مثال که همه روی یک کشتی نشسته ایم و اگر جایی از این کشتی سوراخ گردد همه متضرر می شوند، گفت: اسنپ به دنبال فضای رقابتی و پویا در کشور است و با توجه به همین سیاست از سایر کسب و کارها حمایت می کنیم.
اهمیت شرکت های پیشرو
منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته نیز به اهمیت شرکت هایی مانند اسنپ اشاره نمود و گفت: اسنپ می تواند در بحث هوشمندسازی، مدل هایی را ارائه کند که ما بتوانیم آن را در کشور تکثیر کنیم. یکی از همکاری های ما می تواند استفاده از تجربه اسنپ برای هوشمندسازی در بخش هایی باشد که کشور به شدت به آنها احتیاج دارد.
منطقی در ادامه اضافه نمود: تمایل ما این است که شرکت هایی مثل اسنپ عظیم شوند اما یکی از آسیب های عظیم شدن این است که مخاطراتشان بیشتر می گردد. این مخاطرات را به دو شکل می توان کاهش داد: یکی اینکه این شرکت ها عرصه را برای مجموعه های دیگر فراهم نمایند. یعنی همین کاری که اسنپ می نماید و بحث دیگر انتقال تجربه علمی و فناورانه و توسعه آن است که روی آن نیز کار خواهیم کرد.
اسنپ، پیشرو در حمل و نقل هوشمند
سیدجلال موسوی، معاون اجرایی ستاد با اشاره به هوشمند بودن شرکت اسنپ گفت: حمل ونقل یکی از صنعت های مهم در معاونت علمی و فناوری است و برای ما اسنپ یکی از مثال های پیروز هوشمندسازی حمل ونقل به شمار می رود، زیرا توانسته با ابزارهای فناوری به جایگاهی برسد که به بیش از 30 میلیون کاربر خدمت رسانی کند. بسیار خوب است اگر این ظرفیت را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم تا بتوانند بخشی از هزینه های حمل و نقل خود را پوشش دهند.
در ادامه نشست، شهاب خدامرادی، مسئول بخش هوشمندسازی ستاد، آمار قابل توجهی از مجموعه اسنپ ارائه داد. به گفته او مجموعه اسنپ از سال 93 آغاز به کار نموده و 1500 کارمند تمام وقت دارد. اسنپ باکس نیز حدود 3 سال است که ذیل اسنپ، فعالیت خود را آغاز نموده که سه نوع خدمات شامل پیک موتوری برای جابه جایی مسافر، باکس برای جابه جایی مرسوله و وانت برای حمل بار سبک و سنگین ارائه می دهد.
دو میلیون سفر روزانه در اسنپ ثبت شده است و اسنپ بایک و اسنپ باکس بیش از 411هزار سفر هفتگی دارند. 144هزار ناوگان موتوری و 23هزار وانت سبک و سنگین نیز در خدمت این مجموعه است.
طبق آمار ارائه شده از سوی خدامرادی، اسنپ در 171 شهر کشور فعال است که نشان می دهد تقریبا در کل کشور فعالیت دارد. مجموعه اسنپ باکس نیز در 12 کلان شهر کشور فعالیت می نماید. مسئول بخش هوشمندسازی ستاد در انتهای صحبت هایش گفت: با توجه به این آمار و ارقام و اینکه اسنپ از مصادیق حمل و نقل هوشمند در کشور است، امروز تفاهم نامه ای را در راستای حمایت و تقویت زیست بوم حمل و نقل هوشمند منعقد خواهیم کرد. مدت تفاهم نامه سه ماه است که با توجه به کرونا می توان آن را تمدید کرد. ما در حال حاضر بیش از 140 استارتاپ را شناسایی کردیم که قطعا در این دوران از آنها حمایت خواهد شد.
او همچنین اضافه نمود شرط استفاده از این کد تنها برای کسب و کارهایی است که به طور میانگین حداقل دو سفارش اسنپ باکس در روز ثبت می نمایند.
منبع: فرارو