ترشح زیاد اسید معده و مبارزه با چاقی

به گزارش مجله فناوری، در برنامه گلخونه چهارشنبه 18 خرداد، مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی ورزشی درباره ترشح زیاد اسید معده توضیحاتی را ارائه کرد.

ترشح زیاد اسید معده و مبارزه با چاقی

به گزارش گروه سیما خبرنگاران از رادیو ورزش؛ مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی ورزشی، در خصوص مشکل ترشح زیاد اسید معده گفت: به افرادی که مشکل اسید معده دارند، توصیه می کنم که هر چه سریعتر به یک متخصص گوارش مراجعه کنند؛ چراکه زکریای رازی در این زمینه می گوید انسان سالم کسی است که معده سالمی داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید سالم باشد و تمام اندام ها و ارگان های بدنت سالم باشد، باید سلامتی معده ات را تضمین کنی.

وی همچنین درباره گرسنگی پی در پی افراد مبتلا به مشکل ترشح اسید معده گفت: این موضوع یک عادت است؛ به طور مثال بعضی افراد می گویند من 6 صبح باید صبحانه بخورم؛ اگر صبحانه نخورم، گرسنه و کلافه می شوم. توصیه ما و سایر متخصصین تغذیه و ورزشی این است افرادی که می خواهند وزن کم کنند، در هنگام گرسنگی نباید خودشان را اذیت کنند.

دکتر خوبی، ادامه داد: شما می توانید در هنگام گرسنگی مقداری غذاهای کم کالری مانند میوه ها را مصرف کنید. میوه ها، آب، ویتامین و مواد معدنی زیادی دارند؛ اما کالری چندانی ندارند. این موضوع باعث می شود از یک طرف احساس گرسنگی رفع شود و از طرفی دیگر باعث می شود انرژی منفی در بدن اتفاق بیافتد و آرام آرام دچار کاهش وزن شوید؛ اما توصیه می کنیم که ورزش هم از قلم نیاندازید.

برنامه گلخونه امروز با اجرای شهریار شهریاری واختر زورقچیان روی آنتن رفت. این برنامه به تهیه کنندگی یوسف فرجی و محسن افضلی، روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:00 به مدت 1 ساعت روی آنتن رادیو ورزش می رود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 618

به "ترشح زیاد اسید معده و مبارزه با چاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترشح زیاد اسید معده و مبارزه با چاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید