تشخیص کرونایی ها در امارات با فناوری تشخیص چهره

به گزارش مجله فناوری، ابوظبی اکنون از اسکنرهای صورت برای آزمایش تشخیص کووید-19 به صورت عمومی استفاده می نماید که این فناوری تازه نتایج فوری را با دقت 90.3 درصد ارائه می دهد.

تشخیص کرونایی ها در امارات با فناوری تشخیص چهره

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

وزارت بهداشت ابوظبی در امارات متحده عربی استفاده از اسکنرهای ویژه صورت را در منطقه ها عمومی به منظور جلوگیری از توسعه بیماری همه گیر کووید-19 تأیید نموده است که این تصمیم امروز به مرحله اجرا در می آید.

اگر اسکنرها شخصی را به طور بالقوه آلوده به ویروس کووید-19 شناسسی نمایند، آن شخص اجازه ورود به یک مکان عمومی را نخواهد داشت و مجبور می گردد ظرف 24 ساعت تست PCR انجام دهد.

از این فناوری به اسم اسکنرهای EDE یاد می گردد و قبلاً در مکان های عمومی مختلف کشور امارات آزمایش شده است.

بیش از 20 هزار نفر در آزمایش این فناوری شرکت داشتند و تعیین شد که اسکنرهای EDE در شناسایی افراد آلوده به ویروس کرونا 90.3 درصد پیروز عمل می نمایند و در شناسایی افراد غیر آلوده هم با دقت 83 درصد کار می نمایند.

این فناوری با میزان گیری امواج الکترومغناطیسی که هنگام حضور ذرات RNA ویروس کووید-19 تغییر می نمایند، کار می نماید. بنابراین می تواند نتایج فوری را ارائه دهد.

دکتر جمال محمد الکعبی معاون وزارت بهداشت ابوظبی گفت: ابوظبی یک استراتژی یکپارچه را برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید-19 مبتنی بر افزایش آزمایش عمومی برای اطمینان از ورود ایمن به امارات، واکسیناسیون و ادامه اقدامات پیشگیرانه اتخاذ نموده است.

وی اضافه نمود: ما خوشحالیم که فناوری اسکن EDE ساخته شده در ابوظبی به اقدامات پیشگیرانه، یاری به ایجاد منطقه ها امن تر و حفظ سلامت عمومی می افزاید و از اسکنرهای EDE در کنار سایر روش های آزمایش تأیید شده مانند PCR و DPI استفاده خواهد شد.

این اسکنرها با قرار دریافت در فاصله پنج متری صورت فرد و اسکن چهره وی کار می نمایند و تنها چند ثانیه طول می کشد تا اسکنر پیغامی به تلفن هوشمند شخص در حال اسکن ارسال کند.

یک پیغام سبز نشان دهنده این است که فرد به کووید-19 آلوده نیست، در حالی که یک پیغام قرمز علائم عفونت را نشان می دهد. البته 17 درصد احتمال تشخیص اشتباه وجود دارد و اینجاست که باید تست PCR انجام گردد.

این فناوری یادآور دستگاهی به نام کووید هانتر(COVID Hunter) به معنای شکارچی کووید است که در فوریه گذشته رونمایی شد. این دستگاه اولین ردیاب ویروسی قابل حمل غیر تماسی در دنیا بود و گفته می گردد قادر است ویروس کرونا را بلافاصله در افراد و روی سطوح تشخیص دهد.

دستگاه هایی از این قبیل گام بلندی را در جلوگیری از شیوع کووید-19 برداشته و به مردم یاری می نمایند تا در این دوران، ایمن بمانند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1213

به "تشخیص کرونایی ها در امارات با فناوری تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونایی ها در امارات با فناوری تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید